Test – Kia Sportage 1.6 T-GDI 150 KS LX Fresh
Potpuna transformacija
Korejska Kia navikla je svoje kupce da svaki novi model Sportagea bude radikalno drugačiji od prethodnika, kako po pitanju dizajna, tako i po pitanju enterijera, savremene opreme i inovativnih pogonskih rješenja. Peta generacija ide korak dalje i nudi do sada najoriginalniji izgled uz pogonsku tehnologiju prilagođenu aktuelnom trenutku…
Od predstavljanja prve do aktuelne pete generacije Sportagea prošlo je 29 godina. U tom periodu nekada punopravni korejski terenac polako se transformisao u avangardan kompaktni SUV, koji svoje primarno radno okruženje vidi uglavnom u urbanim sredinama.

Peta generacija svjetlo dana ugledala je u septembru prošle godine, da bi nedavno stigla i na naše tržište gdje je popularnost Kije, a posebno Sportagea zbog veoma povoljnih cijena prethodnika posljednjih mjeseci kulminirala do te mjere da je korejski SUV bio ujedno i naprodavaniji pojedinačni model.

Bez obzira da li vam se aktuelni dizajnerski jezik kojeg nudi Kia dopada ili ne, jedno je sigurno, a to je da mu se ne može poreći originalnost. Novi Sportage uživo izgleda potpuno drugačije od svega što smo do sada imali priliku da vidimo, kako u paleti korejskog proizvođača, tako i njegovih direktnih konkurenata.

Dizajnersko usmjeravanje Sportagea ka avangardnim linijima, koje je nagoviješteno sa prethodnom generacijom, sa aktuelnim modelom dovedeno je do svojevrsnog maksimuma.
Nema sumnje da će kupcima trebati vremena i prostora da se naviknu na nove karoserijske linije, koje nemaju nikakvu sličnost sa dosadašnjim modelom, ali isto tako ne treba sumnjati ni u njene raskošne vizuelne adute. Najupečatljiviji s vana svakako je prednji dio vozila gdje je oku teško fokusirati najzanimljiviji pojedinačni detalj.

U jednom trenutku to je široka maska hladnjaka sa trodimenzionalnim saćem, u drugom su to dnevna LED svjetla u obliku bumeranga, a u trećem glavna LED svjetla sa četverougaonim kućištem. Na bokovima se ističu mnogobrojni originalni detalji. Jedan od njih svakako su i neobično oblikovani 17-inčni alu naplaci sa pneumaticima dimenzija 215/65. Dizajnerski trud vidljiv je i na zaštitnim oblogama donjeg dijela vrata zahvaljujući njihovom nepravilnom obliku, ali i svijetlom ukrasnom umetku koji ih dodatno ističe.

Podsjećamo da su metalizirane svijetle detalje dizajneri upotrijebili kako bi istakli masku hladnjaka, odnosno dodatna svjetla integrisana u uglovima prednjeg i zadnjeg branika, a u istom stilu naglašeni su i krovni nosači. Hrom je upotrijebljen za ukrašavanje donje ivice prozora i krovnog spojlera čija sjajna obloga je produžena i na zadnji krovni stub.

Ovaj detalj vizuelno je poremetio simetriju hromiranih ukrasa, što je dodatno dezorijentisalo oči posmatrača i učinilo novi Sportage životnijim i optički zanimljivijim. Kulminacija dizajnerske kreativnosti ispoljena je na zadnjem dijelu, tačnije na petim vratima. U prvom planu su originalno oblikovana LED svjetla i veliki, novodizajnirani logotip korejskog proizvođača.

Sredina branika istaknuta je kao i sa prednje strane metaliziranom oplatom, koja je postala karakteristično obilježje savremenih SUV, odnosno off-road modela. Najljepši detalj je karoserijski pregib u visini svjetala zahvaljujući kojem Sportage neodoljivo podsjeća na prvi Kijin električni crossover EV6.

Prva stvar koja će vam privući pažnju kada sjednete za upravljač je potpuno drugačija arhitektura instrument table, sa širokim, standardnim digitalnim panelom kojeg su u našem slučaju činila dva spojena 12-inčna ekrana visoke rezolucije. Ova tehnološka inovacija predstavlja veliki iskorak u odnosu na prethodnika, koji je imao klasično organizovan enterijer.

Ako je s vana ponudila potpuno novi vizuelni doživljaj svog najpopularnijeg SUV modela, Kia je u kabini otišla neočekivano daleko kada je riječ o digitalizaciji instrumenata, komandi i osnovnih funkcija. Digitalni instrumenti nude tri različita ekranska prikaza, koji se biraju u skladu sa jednim od tri elektronski definisana režima vožnje: Eco, Normal i Sport. Multimedija je savremena, a njen ekran oduševljava širinom, kvalitetom prikaza i modernim grafičkim rješenjima koja su maksimalno rasterećena suvišnih detalja, te kao takva jednostavnija za upotrebu.

Interesantniji od ostalih detalja je novi sistem na dodir osjetljivog dualnog upravljanja, koji na veoma praktičan način mijenja svoju funkciju, te u jednom trenutku prikazuje prečice klima uređaja, a u drugom multimedije. Odlično i veoma praktično rješenje. Naočito izgleda i novi upravljač, sa 12 daljinskih tastera koji omogućavaju jednostavno aktiviranje sa različitih 14 funkcija. Kia ima i sistem govornog upravljanja multimedijom, dok se ista jednostavno povezuje sa pametnim uređajima za čije punjenje su ostavljene tipske utičnice u oba reda sjedišta.

Zahvaljujući Kia Connect aplikaciji koja se instalira na pametne telefone korisniku vozila omogućen je beskontaktni pristup istom bez obzira na međusobnu udaljenost. Ova aplikacija između ostalog omogućava da se sa samo par klikova provjeri da li je vozilo zaključano ili ne, odnosno da li su prozori podignuti ili spušteni. Osim navedenog moguće je dobiti i podatke o nivou goriva u rezervoaru, o raspoloživoj autonomiji, te lokaciji na kojoj je vozilo parkirano. Sve su to informacije koje mogu biti od velike koristi poslovnim korisnicima koji često putuju.

Osim virtuelnim, Sportage može da se pohvali i nekim fizičkim kvalitetima. Naime, zadnja vrata otvaraju se gotovo pod 90 stepeni, veoma su široka i omogućavaju lagan pristup sjedištima, što će posebno znati da cijene roditelji koji i po nekoliko puta dnevno tu smještaju svoje mališane. Putnicima koji sjede pozadi na raspolaganju su i praktični centralni ventilacioni otvori. Osim uzornog kabinskog komfora ponuđen je i funkcionalan prtljažnik čija osnovna zapremina iznosi 591 litar u kombinaciji sa testnim pogonom. Jednostavnim obaranjem naslona zadnjih sjedišta dobija se 1.780 litara prostora, što je dovoljno da prevezete većinu električnih kućnih uređaja i standardnih ormarića.Novi Sportage ponuđen je sa pet različitih paketa opreme i uz raspon cijena od 47.599 do 80.499 KM. Model poput testnog dostupan je za 52.513 KM, što je s obzirom na trenutno stanje na tržištu i činjenicu da Kia daje sedmogodišnju garanciju ponuda na koju mnogi konkurenti nemaju ili ne mogu dati adekvatan odgovor.

POGON
Sa novim Sportageom Kia je značajno osavremenila pogonsku gamu, ali ju i svela isključivo na motore zapremine 1,6-litara. Testni model bio je pogonjen ulaznim turbo benzinskim agregatom koji je raspolagao sa 150 KS i 250 Nm obrtnog momenta. U kombinaciji sa ručnim mjenjačem i prednjim pogonom pruža pristojnu dinamiku sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 10,3 sekunde i najvećom brzinom od 189 km/h. Njegov najveći kvalitet je izuzetno uglađen rad, što dolazi do posebnog izražaja na magistralnim putevima kada motor postaje gotovo nečujan. Kia uz njega obećava prosječnu potrošnju od 6,6 litara, što je moguće ostvariti s laganom nogom na gasu i aktiviranjem eko režima vožnje. S težom nogom na gasu putni računar će svoju kalkulaciju podići i do desetak litara, dok je testni prosjek u rasponu od 7,5 do osam litara u slučaju manje zahtjevnih vozača bez problema moguće spustiti i za litar niže. Mada ima tri elektronski definisana režima rada: Eco, Normal i Sport, testni Sportage je u svakom od njih blago mijenjao svoj pogonski karakter. Kvalitet više savremenog benzinca je i veoma miran rad i odsustvo buke na visokim brzinama.