Test - Škoda Kodiaq Style 2.0 TDI DSG7 4x4
Porodični SUV u elitnom izdanju
Sa više od 650.000 proizvedenih jedinica, od 2016. godine do danas, Kodiaq predstavlja jedan od najznačajnijih Škodinih modela. Na našem tržištu prošle godine isporučeno je 78 njegovih primjeraka, a taj rezultat treblao bi da bude nadmašen zahvaljujući redizajniranom modelu...
Kodiaq je prvi sedmosjed i drugi SUV model u istoriji češkog proizvođača. Uz aktuelnog Superba, to je jedan od najdužih automobila, koji su razvijeni na Volkswagenovoj modularnoj MQB platformi, te kao takav jedan od najraskošnijih i najpraktičnijih Škodinih modela svih vremena.

Sa 4,7 metara je Kodiaq je 31,5 centimetara duži od kompaktnijeg Karoqa, te utoliko funkcionalniji i prestižniji. U stvarnosti izgleda impozantno i puno je veći nego što se to može iščitati iz dimenzija na papiru. Još kada se kao testni model kotrlja na opcionim 19-inčnim alu naplacima sa pneumaticima dimenzija 235/55, onda je njegova pojava još impresivnija. Redizajnirani model nudi se sa paletom od devet karoserijskih boja.

Dvije su nemetalik koncepta, a sedam ih je metalik. Testni model ponudio nam je upečatljivu metalik sivu nijansu, koja mu u praksi odlično pristaje. Većina vlasnika Kodiaqa bila je zadovoljna sa njegovim originalnim izgledom, pa su sa redizajnom napravljene uglavnom manje estetske promjene.
One su najuočljivije na prednjem dijelu vozila, koji sada izgleda robusnije i dodatno naglašava njegov off-road karakter. Škoda je na našem tržištu redizajnirani model ponudila sa tri nivoa opreme: Ambition, Style i RS. Podsjećamo da najskromniji Active nije dostupan, što praktično znači da će svi redizajnirani modeli koje budemo vidjeli u budućnosti ujedno biti i vizuelno naočitiji od prethodnika. Promjene u dizajnu su diskretne, ali primjetne. Poklopac motora je moderniji i izdignutiji, a uspravnija je postala i šestougaona maska hladnjaka.

Redizajnirani su i branici, koji sada od nivoa opreme Ambition i Style imaju sportske dekorativne elemente sa efektom aluminijuma na prednjoj i zadnjoj strani. Modernije su oblikovani LED farovi, koji su dostupni sa opcionom Full LED Matrix tehnologijom. Znatno su tanji i zajedno sa preoblikovanim svjetlima za maglu stvaraju prepoznatljive Škodine vizuelne obrise u mraku. Nova je grafika i zadnjih LED svjetala.

Sve ukupno Kodiaq sada djeluje osjetno ozbiljnije, elegantnije i veoma poslovno, kao da priziva dosadašnje kupce Superba da se popnu na stepenicu više u Škodinoj gami i odaberu ga kao automobil za sve prilike. Enterijer je unaprijeđen mnogim komfornim sadržajima, ali i specifičnim materijalima. Osim novih ukrasnih umetaka Kodiaq sada ima i dodatne kontrastne šavove na kontrolnoj tabli i panelima vrata, a tu je i veoma zanimljiv sportski trokraki upravljač.

Osim što je uzorno prostran, enterijer je i visokokvalitetan sa pedantno dekorisanim novim detaljima. Tako se već spomenuti kontrastni šavovi mogu naći na oblogama vrata, dok kontrolnu tablu i vrata krase ukrasne trake sa modernijim vizuelnim efektima. LED ambijentalno osvetljenje ima više funkcija, te osvjetljava prostor za noge u jednoj od deset boja, dok su pregrade za odlaganje na prednjim vratima osvijetljenje bijelom svjetlošću.

Tradicionalno uzoran kvalitet izrade ovdje se ogleda u čvrstim spojevima, ali i na dodir veoma ugodnim plastičnim i kožnim materijalima. Ispred vozača su savremeno stilizovani digitalni instrumenti, koji grafički prate aktuelne standarde, te nude nekoliko veoma upečatljivih i informativnih ekranskih prikaza.

Mnogim funkcijama vozila, kao i sistemima asistencije i multimedije, može se upravljati pomoću kontrola na upravljaču, a da vozač pri tome ne mora da skida ruke sa njega. Redizajnirani model posjeduje i savremenu multimediju sa DAB tehnologijom, Laura digitalnom glasovnom asistencijom, te širokim spektrom mrežnih funkcija, uključujući radio stanice.

Pametni telefoni mogu se jednostavno povezati sa vozilom pomoću bežične tehnologije preko SmartLink, Android Auto, Apple CarPlay ili MirrorLink aplikacija. Osim preko USB utičnica i kablova sada ih je moguće napuniti i preko bežičnog punjača instaliranog u pretinac ispred ručice mjenjača. Opcioni Canton Sound sistem snage 575 W nadograđen je sa redizajnom. Osim centralnog zvučnika na kontrolnoj tabli i subwoofera u prtljažniku, sistem sada ima deset zvučnika umjesto prethodnih osam.

Dva nova zvučnika nalaze se na zadnjim vratima i uokvireni su kružnim hromiranim oblogama.Zahvaljujući dužini od 4,7 metara Kodiaq nudi raskošan kabinski komfor, koji se najbolje ogleda u iznatprosječno velikom prostoru za noge u drugom redu sjedišta. Iza njih se nalazi i ogroman prtljažnik čija osnovna zapremina iznosi čak 650 litara, kojeg će biti veoma teško napuniti do kraja. Zadnja klupa je klizna i može se pomjerati petnaestak centimetara po podnim šinama.

Ukoliko ju maksimalno pomjerite prema prednjim sjedištima, povećaćete zapreminu prtljažnika na 850 litara. Ako vam i to bude malo, preklapanjem naslona sjedišta drugog reda dobićete veliki prazan prostor sa ravnim podom, čija korisna zapremina iznosi 2.065 litara. Funkcionalnost prtljažnika unaprijeđena je i sa praktičnim magnetnim blokadama, mrežicama i alkama koje omogućavaju „sidrenje“ tereta. Za kačenje vrećica zadužene su praktičke plastične kuke, po dvije sa svakog zida prtljažnika, dok se u prtljažniku nalazi i izletnicima veoma korisna 12-voltna utičnica na koju možete da priključite mnoge pomoćne uređaje poput kompresora. Osim raskošnog prostora za prtljag, Kodiaq širom kabine nudi i mnoštvo otvorenih i zatvorenih pretinaca namijenjenih odlaganju sitnica. Na naslonima prednjih sjedišta instalirani su preklopivi stolići, koji omogućavaju putnicima u drugom redu da na njih odlože putne sitnice. Bazni Kodiaq sa 1.5 TSI motorom i Ambition opremom na domaćem tržištu košta 57.063 KM, dok za isti model sa 2.0 TDI agregatom treba izdvojiti 61.885 KM. Ako želite model pogonjen jačim dizel motorom sa 200 KS, DSG automatikom, 4x4 pogonom i Style opremom onda treba da izdvojite 75.864 KM. Ukoliko takav model želite obogatiti sa podugačkim spiskom opcione opreme, kakav je imala testna verzija, onda morate biti spremni da zavučete ruku duboko u džep do nivoa od 101.369 KM. Da li je sve doplaćeno i neophodno, kupci Kodiaqa će pojedinačno odlučivati. Za Škodu je bitno da je i najzahtjevnijim kupcima SUV modela, sa novim Kodiaqom omogućila ispunjavanje svih njihovih želja.

SNAGE IMA ZA SVE
Pogonska gama Kodiaqa trenutno obuhvata dva dizel i tri benzinska motora. Testni model bio je pogonjem jačom verzijom najsavremenijeg 2.0 TDI EVO agregata, koja raspolaže sa 200 KS. Sa njim je kombinovan DSG automatik, te 4x4 pogon, koji daje uzornu sigurnost Kodiaqu, te mu omogućava da se bezbrižno otisne u off-road avanture. Performanse su očekivano dinamične za motor sa 200 KS i ogledaju se u ubrzanju od 0 do 100 km/h za 7,7 sekundi i najvećoj brzini od 218 km/h. Prosječna potrošnja najčešće se kreće u rasponu od sedam do devet litara i rijetko izlazi iz navedenog okvira. Kombinacija DSG automatika i 4x4 pogona sa čak šest elektronskih profila vožnje: Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual i Snow u praksi omogućava efikasno prilagođevanje vozila najrazličitijim uslovima za vožnju. Mada zbog 19-inčnih točkova testni model na makadamu i u off-roadu nije bio tih i udoban kako bi to bio da ima jedan ili dva broja manje pneumatike i takav nam je demonstrirao da posjeduje raskošan pogonski potencijal, koji se može iskoristiti za uživanje u vožnji, a po potrebi i za vuču tereta. Nadzorna elektronika odlično je usklađena sa dizelaskih 200 KS i 400 Nm, a upravljač dovoljno direktan da se vozač u svim situacijama osjeća ugodno. Jedino što bismo od njega željeli još jeste da ima manji krug okretanja, jer postojeći zahtijeva izvođenje nešto većeg broja manevara nego što je to uobičajeno od vozila ovog formata, što je najizraženije na skučenom prostoru.

SIGURNOST
Sa redizajnom su mnogobrojni sistemi asistencije i sigurnosne funkcije dodatno unaprijeđeni. Front Assist s prediktivnom zaštitom pješaka i City Emergency Brake su standard u zemljama EU. Do udaljenosti od 70 m, opcioni Side Assist pravovremeno upozorava vozača na vozila koja se približavaju otpozadi. Tu je i Crew Protect Assist sistem koji reaguje na neposredne sudare kako bi smanjio težinu nesreće. Ako senzori u vozilu otkriju neposredni sudar ili registruju naglo kočenje, ovaj sistem automatski zatvara sve otvorene prozore i panoramski krov, aktivira sigurnosna svjetla i zateže prednje sigurnosne pojaseve. Unaprijeđeni Travel Assist uključuje pet do osam sistema pomoći, sa prediktivnim tempomatom, Adaptive Lane Assistom i poboljšanim sistemom prepoznavanja saobraćajnih znakova. Travel Assist koristi sisteme zasnovane na radaru i kameri, kao i podatke iz navigacije. U kombinaciji sa DSG-om, funkcija ACC Stop & Go može automatski zaustaviti vozilo i pokrenuti ga u roku od tri sekunde. Travel Assist takođe uključuje precizniju verziju prepoznavanja saobraćajnih znakova (zahvaljujući poboljšanoj kameri), Adaptive Lane Assist (sada može prepoznati radove i sve oznake na putu), Traffic Jam Assist i Emergency Assist.