Test - Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 160KS 7DCT 48V Mild HEV

Porodična praktičnost sa dozom sportskog stila

Nakon klasičnog hečbeka i karavana Hyundai je sa trećom generacijom i30 modela ponudio i potpuno novi petovratni Fastback model. Riječ je o automobilu koji spaja emotivan vanjski dizajn sa funkcionalnim enterijerom, te se kao takav nameće kao idealan porodični automobil...
20 April 2022

Porodična praktičnost sa dozom sportskog stila

Korejski Hyundai je u proteklih 20 godina toliko napredovao da je sebi stvorio prostora i mogućnosti da na platformi kompaktnog i30 ponudi i jedan lifestyle model. Mada je nekada petovratna karoserija bila standardna, u programima većine automobilskih proizvođača danas se modeli s ovim praktičnim konceptom mogu pobrojati na prste jedne ruke.

IMG 2261

Iako i s prednje strane ima određenih razlika, najveća dizajnerska intervencija kod Fastbacka napravljena je na zadnjem dijelu gdje su ugrađena punopravna peta vrata, kroz koja se na veoma praktičan način pristupa prtljažniku i tako značajno povećava njegova funkcionalnost.

IMG 2545

Osim atraktivnijeg dizajna zadnjeg dijela, koji je rezultat položenijih petih vrata, umjesto za većinu hatchback modela karakterističnih vertikalnih, i30 Fastback je po svemu ostalom gotovo identičan standardnom i30.Prednji branik, maska, 16-inčni alu naplaci, pa i dostupne boje, sve je manje-više isto ili veoma slično.

IMG 2138

Najviše dizajnerske kreativnosti ispoljeno je na zadnjem dijelu gdje se Fastback razlikuje po drugačije oblikovanim svjetlima i atraktivno zadignutom završetku petih vrata, koji ima funkciju svojevrsnog spojlera povećavajući pritisak na zadnju osovinu pri visokim brzinama.

Originalni detalji vidljivi su i na zadnjem braniku, koji je ispao pomalo masivniji od očekivanja. Naime, utovarni prag prtljažnika je zbog te činjenice visinom gotovo na nivou Hyundaijevih SUV modela. Dok se tovare laganije stvari, ta činjenica je i ugodna, ali kada je potrebno nešto teže ubaciti ili izvaditi iz njega tada se treba dobro protegnuti.

IMG 2134

Pod prtljažnika ima duplo dno sa velikim i praktičnim pretincem ispod njega, a na desnom zidu nalazi se i praktična 12-voltna utičnica.Unutrašnjost se dizajnom i sadržajima nimalo ne razlikuje od onoga što se ljubiteljima Hyundaija nudi u hatchback modelu ili karavanu.

IMG 2144

Oprema testnog automobila ponudila nam je mnoge savremene sisteme, koji su potrebni za ugodnu vožnju, a treba pohvaliti i ergonomiju vozačkog okruženja, jer su sve komande logične i nadohvat ruku.

IMG 2163

Hyundai je u enterijeru na našem tržištu oduvijek visoko kotirane njemačke proizvođače automobila dostigao njihovim najjačim adutima: kvalitetnim materijalima, pedantnom završnom obradom i vrhunskom ergonomijom. To u praksi znači da se već nakon nekoliko minuta provedenih za upravljačem osjećate kao da ste i30 Fastback vozili godinama.

IMG 2149

Svaka pa i najmanja funkcija logično je pozicionirana, a velike pohvale po pitanju ergonomije i jednostavnosti upravljanja zaslužuju prije svega mnogobrojne klasične komande. Posebnu pohvalu treba uputiti na račun koncepta automatskog dvozonskog klima uređaja, koji je ogledalo jednostavnosti, dizajnerske korektnosti i vrhunske funkcionalnosti.

IMG 2018

Hyundai uz Fastback nudi istih pet paketa opreme, koji su dostupni i uz hečbek i karavan: Classic, Style, Premium, Elegance i Lux. Testni model kombinovan je sa jednim od najpogođenijih, ali i trenutno najtraženijih Premuim paketa. Podsjećamo da ovaj nivo opreme između ostalog uključuje Radio RDS sistem sa 8-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, na kojem je osim brojnih upravljačkih funkcija moguće i gledati u Fastback modelu prijeko potrebni prikaz zadnje kamere sa orijentacionim linijama.

IMG 1912

Veoma korisnim standardnim elementima u Premium paketu opreme pokazali su se i Bluetooth sa funkcijom prepoznavanja glasa, te senzor za kiše koji automatski aktivira brisače nakon što prve kapljice dodirnu vjetrobransko staklo. Ugodno se osjećate i zahvaljujući pametnom ključu koji omogućava otključavanje i zaključavanje automobila bez potrebe za pritiskanjem tastera na njemu, a komfornije je i startovanje vozila.

IMG 1951

Audio sistem je dovoljno jasan zahvaljujući postojanju šest zvučnika, a jedini dio koji traži nešto duže privikavanje je multifunkcionalni upravljač na kojeg je integrisano 16 daljinskih funkcija, plus dvije poluge za ručni odabir brzina automatskog mjenjača. Kvalitetna kožna obloga koja ugodno pucketa pod dlanovima još jedan je mali dokaz velikog napretka kojeg je Hyundai napravio s godinama.

IMG 1922

Karoserija Fastbacka je 12 centimetara duža od hatchback modela, što je donijelo koji centimetar više prostora za noge na zadnjoj klupi. S druge strane kupeovski spuštena krovna linija smanjila je po visini prostor za glavu, koji je u i30 gami modela najraskošniji kod karavana. Kupe karakter utiče i na vidljivost kroz zadnje i bočna stakla, pa se vozač prilikom vožnje unazad mora osloniti na odraz u bočnim retrovizorima, parking senzore ili širokougaonu kameru koja je serijski dostupna od testnog paketa opreme. Vidljivost kroz zadnje staklo po lošem vremenu, kiši i snijegu, smanjena je i zbog činjenice da Fastback ni u jednom izdanju nema zadnjeg brisača.

IMG 1899

Podsjećamo da ostala dva karoserijska izdanja imaju ovaj dodatak. Mada se na prvi pogled nameće kao idealan porodični automobil za sve one vozače kojima hatchback ima nedovoljno praktičan prtljažnik (395 litara), a karavan im je prevelik (602 litra), i30 Fastback (450 litara) ima i još zanimljivu jednu karakternu crtu, a to je uzorna dinamika vožnje. Podsjećamo da Hyundai pozadi u sve svoje kompakte ugrađuje skupocjeni multilink, koji je u slučaju testnog modela dodatno dorađen kako bi pružio vrhunski užitak u dinamičnoj vožnji po krivinama. Najbolje od svega je što se napredak u dinamici nije značajnije odrazio na udobnost, što je s vremenom postao svojevrsni zaštitni znak Hyundaijeve i30 serije. Prve dvije generacije i30 modela cijenom su startovale na nivou od 20.000 KM. Period dokazivanja pred kupcima i izgradnje imidža definitivno je prošao. Ukupan kvalitet podignut je na zavidan nivo, a u slučaju Fastbacka uz navedeno su pridodati i specifičan stil, odnosno ugodna doza dinamike. Najpovoljniji i30 hatchback domaćim kupcima dostupan je za 29.990 KM, dok je za testni Fastback potrebno izdvojiti 46.790 KM, što kupcima ostavlja poprilično prostora da razmišljaju o raznim alternativama. No, u tim razmišljanjima uvijek treba uzeti u obzir da Hyundai uz i30 seriju daje petogodišnju garanciju bez ograničenja kilometraže, što je najbolja potvrda koliko je siguran u kvalitet ovog modela. 

IMG 1877

POGON

Adekvatnu podršku za dinamičan dizajn i isto tako podešeno vješanje kod testnog Fastback modela dao nam je hibridni pogon, koji je kombinovao 1,5-litarski turbo benzinski motor, 48-voltni laki hibridni sklop sa starter generatorom i automatski DCT mjenjač sa dva kvačila i sedam brzina. Pod papučicom gasa vozaču je na raspolaganju poprilično živahnih 160 KS, koji omogućavaju da se iz mjesta do 100 km/h ubrza za 8,8 sekundi i dostigne najveća brzina od 210 km/h. Zahvaljujući hibridnoj komponenti, koja benzinskom motoru za vozača neprimjetno pomaže u startu ili pri većem opterećenju, potrošnja se kreće se rasponu od fabrički obećanih šest do osam, odnosno devet litara koliko snažni benzinac može da sagori pri većem opterećenju. Kada je riječ o pogonu, treba napomenuti da je Fastback osim testnog agregata dostupan i sa 1.0 T-GDI motorom sa 120 KS, odnosno sa 2.0-litarskim blokom sa 280 KS i 8DCT automatikom koji je rezervisan za najdinamičniji N model. Ljubiteljima dizelaša izbor je sveden na 1.6 CRDi agregat sa 136 KS, a osim dva automatska DCT mjenjača sa sedam i osam brzina, u ponudi je i šestostepeni ručni mjenjač.  

IZDVOJENI TEST


Test – Mazda CX-80 e-SKYACTIVE MHEV AWD

Pet metara SUV luksuza i dizelska rapsodija

Mazda je svoju SUV paletu proširila sa novim i do sada najvećim modelom. Raskošni CX-80 karakt...