Test - Hyundai i30 1.5 DPI 6 MT Premium

Pogonska jednostavnost za dugoročnu bezbrižnost

Sa prošlogodišnjim redizajnom i30 je dobio moderniji dizajn i potpuno novi 1.5 DPI četverocilindarski atmosferski benzinski motor, koji na najbolji način dokazuje da je i bez „rezanja“ jednog cilindra i skupe tehnologije moguće ispuniti najstrože Euro 6 ekološke norme...
25 Februar 2022

Pogonska jednostavnost za dugoročnu bezbrižnost

U prošlu godinu i30 je ušao u dizajnerski svježijem izdanju, sa bogatijom opremom, savremenijom multimedijom i modernizovanom pogonskom gamom u kojoj je zadržan i jedan potpuno novi atmosferski benzinac. Domaći uvoznik obezbijedio je kontinuiranu isporuku novih modela, koja nažalost nije bila istog intenziteta prije redizajna, pa se i30 od prošle godine vratio u fokus pažnje domaćih kupaca, koji su ga zapamtili po veoma pristupačnoj drugoj generaciji.

Sda

U kombinaciji sa tadašnjim 1.4 MPI benzinskim atmosferskim motorom ovaj model svojevremno se mogao kupiti za nešto više od dvadesetak hiljada konvertibilnih maraka, te je kao takav nudio jedan od najboljih omjera u klasi, u odnosu uloženo i dobijeno. Tržišne prilike su se u međuvremenu značajno promijenile, cijena se osjetno povećala, ali su sa njom progresivno napredovali dizajn, kvalitet izrade, tehnologija pa i sam pogon.

IMG 3876

Podsjećamo da je treća generacija Hyundaija i30 na tržištu od 2016. godine, odnosno da je prošle dizajnerski i tehnološki osvježena kako bi mogla održati korak sa mlađom i sve brojnijom konkurencijom. Vizuelne promjene su nježne i nisu napravile veliki odmak od originala, kao što je to uostalom bio slučaj i sa prethodne dvije generacije. S vana aktuelni i30 nudi karakteristična vizuelna obilježja za aktuelne Hyundaijeve modele, a u prvom planu je nova maska hladnjaka.

Ona se ističe zahvaljujući neobičnom 3D dizajnu, ali modernizovanom izgledu branika i glavnih LED svjetala. Sličan koncept primijenjen je i kod nove Elantre, odnosno Tucsona. Osim novih prednjih i zadnjih branika, te tri nove boje: Dark Night, Silky Bronze i Sunset Red i modernije dezeniranih aluminijumskih točkova u rasponu od 16 do 17 inča, i30 je dobio i potpuno nove svjetlosne grupe. Kao opcija su ponuđena i Full LED glavna svjetla, dok grafika dnevnih LED svjetala ističe formu trougla, koja je kod Hyundaija prvi put viđena sa prošlom Elantrom.

IMG 3224

Isti motiv nalazi se i na zadnjim svjetlima koja su takođe grafički modernizovana. Sve u svemu, i30 izgleda moderno i dizajnerski veoma zrelo.Domaćim kupcima ponuđeno je čak pet paketa opreme: Classic, Style, Premium, Elegance i Lux sa kojima se i30 vizuelno i sadržajno jednostavno prilagođava zahtjevima različitih profila kupaca. Testni Premium je zlatna sredina po svemu, mada treba priznati da su i sa baznim Classic paketom ponuđeni svi osnovni sadržaji, koje treba da ima jedan automobil 21. vijeka.

IMG 3182

Sa vana nema alu naplataka kao na testnom modelu, već su tu 15-inčni čelični točkovi koji su, ruku na srce, ekonomski prilagođeniji našim lošim putevima. U LED tehnologiji su dnevna i poziciona svjetla, dok su glavna ekonomična halogena. Unutra ćete dobiti radio sa šest zvučnika, ručni klima uređaj, te kožom obložen multifukcionalni upravljač i oblogu ručice mjenjača. Za sigurnost vožnje zaduženi su ABS, ESP, dok je dobrodošao dodatak i Hill Holder koji olakšava kretanje na uzbrdici.

IMG 3151

Tu su i tempomat za ugodnije krstarenje auto-putem, alarm, zadnji parking senzori za bezbrižnije parkiranje i bluetooth sistem za bežično povezivanje pametnih telefona sa automobilom. Takav i30 sa 1.5 DPI motorom do registracije redovno košta 29.990, a u akcijskoj ponudi ga je moguće dobiti za 28.490 KM. Realno ima sve što je potrebno za ugodnu vožnju, a ko želi da njegov automobil izgleda naočitije ili da bude bogatije opremljen poput testnog modela sa Premijum paketom moraće ruku da zavuče dublje u džep.

IMG 3519

U tom slučaju i30 će između ostalog postati bogatiji za multimedijalni sistem sa 8-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, LED duga i kratka svjetla, automatski dvozonski klima uređaj, pametni ključ i još neke sadržaje poput senzora za kišu, Bluetootha sa funkcijom prepoznavanja glasa ili sigurnosnih mrežica u prtljažniku. Jedan od najvećih kvaliteta koji krase kabinu korejskog kompakta je uzorna ergonomija, te lakoća upravljanja sa svim komandama i sistemima ugrađenim u automobil.

IMG 3423

Tome treba pridodati i uzornu završnu obradu, izuzetnu čvrstinu svih plastičnih spojeva i generalni osjećaj kvaliteta sa kojim odiše testni automobil. Ovo su do juče bili kvaliteti koji su krasili neke od najboljih predstavnika u klasi, na kojima je uglavnom stajao natpis Made in Germany. Hyundai je dakle za samo tri generacije postigao nivo kvaliteta svojih uzora, što je u okvirima komplikovane automobilske industrije zaista zanimljiv poduhvat.

IMG 3469

Osim uzorne ergonomije sa intuitivno raspoređenim komandama, te veoma jasnim i preglednim analognim instrumentima i30 pridobija simpatije i veoma kvalitetnom završnom obradom. Gornji dio instrument panela obložen je mekanijom gumiranom plastikom, dok je sav ostali dio u donjoj zoni napravljen od tvrde, ali na dodir ugodne plastike.  U aktuelnom modelu nema više svijetlih lakiranih površina kao kod prethodne generacije, a svaki pa i najmanji spoj je izveden sa čeličnom, rekli bismo „njemačkom“ čvrstinom.

IMG 3450

Da se u izradi automobila mislilo na svaki, pa i najsitniji detalj potvrđuje i odlična zvučna izolacija koja je podržana sa veoma ugodnim zvukom, koji debela gumirana obloga proizvodi prilikom zatvaranja vrata. Sjedišta su udobna, a sasvim dovoljno prostora za dvije odrasle osobe ima i pozadi gdje se u sredini leđnog naslona nalazi i sklopivi naslon za ruke sa ležištem za dvije čaše.

IMG 3431

Jedina stvar koja nam nedostaje, a željeli bismo je vidjeti, je centralni ventilacioni otvor sa kojim bi se pozadi lakše disalo po visokim vanjskim temperaturama kada je dotok svježeg vazduha i najpotrebniji.Sa 395 litara zapremine prtljažnik spada u gornji prosjek kompaktne klase i treblao bi da zadovolji većinu svakodnevnih potreba. Ukoliko vam ponekad zatreba veći tovarni prostor i njega je moguće dobiti jednostavnim obaranjem naslona zadnje klupe, koji je preklopiv u omjeru 60:40. Na zidovima prtljažnika nalaze se sa obje strane praktične kukice za kačenje kesa ili cekera, a sa desne strane se nalazi i veoma praktičan dodatak u vidu 12V utičnice.

IMG 3429

Praktičan karakter prljažnika ogleda se i u duplom dnu koje po potrebi omogućava da se vredniji sadržaji sakriju u donjem nivou od neželjenih pogleda, ili da se bolje fiksiraju neki teži predmeti za koje ne želite da budu neosigurani u prtljažniku. Za i30 poput testnog Hyundai redovno traži 34.490 KM, dok je promotivna cijena 33.790 KM. Najpovoljniji model, ponovićemo, dostupan je za takođe promotivnih 28.490 KM. Mada je to značajno više od dvadesetak hiljada za koliko se mogla dobiti najpovoljnija verzija prošle generacije, ni i30 više nije isti automobil. Korejci su napravili punopravan kompakt, kojem je teško naći realnu manu, pa se viša cijena može tumačiti kao realna procjena progresivnog rasta kvaliteta, koji je očigledan u svim segmentima, od dizajna, preko komfora, kvaliteta izrade, materijala, opreme i na kraju novog benzinskog motora koji i bez skupih dodataka ili AdBlue aditiva ispunjava najstrože Euro 6 norme o kvalitetu izduvnih gasova. 

 IMG 3407

POGON

Sa redizajnom i30 je dobio i potpuno novi 1.5-litarski atmosferski benzinski motor sa 110 KS, koji je zamijenio tehnoški zastarjeli i pomalo već umorni 1,4-litarski blok sa 100 KS. Novi motor donosi brojna tehnološka unapređenja, koja mu u praksi omogućavaju da bude veoma miran i ugodan u radu, ali i ekonomičniji od prethodnika. Najznačajnija promjena ogleda se u Dpi oznaci koja sugeriše da novi motor ima Dual Port Injection sistem dvostrukog ubrizgavanja, koji uz pomoć osam dizni omogućava fino raspršivanje benzina u cilindrima i do sada najčistije moguće sagorijevanje u različitim fazama rada motora. Mada je dinamika vožnje kod osnovnog benzinca sekundardna stvar, u njemu ima sasvim dovoljno živosti da se bez problema prati gradski ritam saobraćaja. Na otvorenom putu do izražaja će doći izuzetna uglađenost i niska potrošnja koju je moguće svesti na manje od pet litara. S porastom opterećenja vozila i vožnjom uz brdo, pritiskanje papučice gasa ne prati isti nivo živosti na koju smo navikli kod turbobenzinaca, ali novi atmosferac i tada zadržava svoj ekonomičan karakter. Testni prosjek od 6,5 litara je rezultat vrijedan pažnje i razlog više da se nužno ne razmišlja o dizelskom motoru, koji je u kombinaciji poput vožene skuplji za 10.300 KM.

IZDVOJENI TEST


Test – Mazda CX-80 e-SKYACTIVE MHEV AWD

Pet metara SUV luksuza i dizelska rapsodija

Mazda je svoju SUV paletu proširila sa novim i do sada najvećim modelom. Raskošni CX-80 karakt...