Novi trendovi na BiH tržištu
Peulić: Prodaja kineskih automobila više nije bauk
Domaći ekonomski stručnjaci iz sfere automobilizma svoje dugogodišnje iskustvo u prodaji automobila renomiranih evropskih i svjetskih brendova sve češće koriste za afirmaciju i prodaju kineskih brendova. Dobili smo odgovor na pitanje zašto je to tako...
U samo tri godine kineski automobili već su postali konstanta na domaćem tržištu. Led je probio prvo MG, a za njim su na tržište ušli: Chery, BYD, Link&Co, SWM, Geely, Voyah, XEV, a ne tako davno i junaci naše priče Donfeng i DFSK. Koji god domaći oglasnik pogledate, među ponudama novih modela pronaći ćete i nekoliko kineskih brendova. Sličan je slučaj i sa mnogim renomiranim prodajnim centrima pod čijim su se krovom godinama iza nas uglavnom šepurili modeli evropskih, korejskih, američkih i japanskih brendova, a sada pored njih obavezno imamo neki kineski brend.

Istovremeno, domaća poslovna zajednica koja se bavi automobilskim biznisom nakon početnog skepticizma prihvatila je ideju o afirmaciji novih kineskih automobilskih brendova raširenih ruku, jer su oni ponudili pregršt zanimljivih aduta za domaće kupce. Koji su to aduti kineskih automobila i šta je to što motiviše domaće automobilske menadžere da ih prodaju, pričali smo sa Slavišom Peulićem, direktorom preduzeća Caralliance, ovlaštenog prodavca i servisera vozila iz programa kineskih automobilskih brendova Dongfeng, DFSK, Forting i Voyah.

Podsjećamo da je gospodin Peulić u svijetu automobila od 2000. godine, te da je prošao sve faze stručnog usavršavanja: od prodajnog savjetnika, preko voditelja marketinga, pa zatim i prodaje, stigao je do rukovodioca prodajnog centra i na kraju direktora, što je funkcija koju i danas obavlja, ali više ne pod okriljem evropskih, već kineskih automobilskih brendova.

vozi.ba: Koje je Vaše mišljenje o trenutnoj, da kažemo, velikoj popularnosti kineskih automobila kako u regionu tako i na našem bh. tržištu?S.P.: Pa u protekle dvije godine na evropskom i našem tržištu pojavili su se mnogi kineski brendovi. Sve je nekako počelo sa MG-om, a nastavilo se sa Cheryjem i Geelyjem, a toj, da kažem, konstantnoj ekspanziji su se pridružili i mnogi ostali brendovi, među kojima su i oni koje zastupa i prodaje preduzeće Caralliance, na čijem sam čelu – Dongfeng, DFSK, Forting i Voyah. Moram reći da je to donekle bilo i očekivano, jer su kineski proizvođači i protekle dvije decenije za veoma kratko vrijeme došli iz pozicije autsajdera do pozicije nekog ko je ravnopravan, a u mnogim stvarima i ispred renomiranih evropskih i svjetskih automobilskih brendova. Taj trend je, rekao bih, nezaustavljiv i siguran sam da ćemo u narednom periodu biti svjedoci dolaska na bh. tržište mnogih novih kineskih brendova.

vozi.ba: Šta je sve potrebno da biste postali ovlašteni prodavac i serviser jednog kineskog automobilskog brenda u BiH?
S.P.: Za početak bih istakao da naše preduzeće, zahvaljujući partnerstvu sa generalnim uvoznikom za BiH Bunjo Grupacijom, ima ekskluzivno pravo zastupanja brendova Dongfeng i DFSK u Republici Srpskoj, što je veoma odgovoran i zahtjevan posao. Dugo smo se pripremali za njega, obučavali radnike i mehaničare, te osigurali svu neophodnu logistiku kako bismo našim potencijalnim klijentima pružili kompletnu uslugu: od prodaje, preko servisiranja i svih onih radnji koje podrazumijevaju postprodaju. Brendovi Dongfeng i DFSK su specifični svaki na svoj način i to zahtijeva različit pristup u obučavanju radnika i osoblja.

Ovdje treba naglasiti da su u DFSK automobilima svi motori Toyotini, dok je za pogon Dongfenga zadužena motorizacija Mitsubishija uz provjerene Steyrove automatske mjenjače. Svi rezervni dijelovi za ove automobile su za potrebe evropskih tržišta lagerovani u Sloveniji, Poljskoj i Češkoj, odakle ih možemo dobiti u roku od dva dana. Ukoliko nekog dijela nema na centralnim lagerima, onda se na isti čeka najviše do dvije sedmice. Nova vozila su lagerovana takođe u Sloveniji, odakle ih kupcu možemo isporučiti za 20 radnih dana, dok se specifične narudžbe iz fabrike mogu realizovati za automobilsku industriju standardna tri mjeseca.

vozi.ba: Da li je i kako moguće napraviti razliku između kineskih automobilskih brendova, odnosno šta je to što izdvaja one koje vi prodajete od ostalih?
S.P.: Moguće je, naravno. Htio bih da naglasim da upravo zbog tih koncepcijskih razlika, iako je riječ o SUV i krosover automobilima, između ovih brendova nema kanibalizma. Svi njihovi modeli tačno su profilisani prema određenim grupama kupaca. Tako se iz Dongfeng ponude izdvaja T5 Evo model kao atraktivno dizajniran SUV sa dinamičnim, sportskim karakterom. On je dostupan sa cijenom od 59.990 KM i osmogodišnjom garancijom ili do 200.000 pređenih kilometara. S druge strane, DFSK modeli na naše tržište dolaze sa sedmogodišnjom garancijom ili do 150.000 pređenih kilometara.
Domaćim kupcima najzanimljiviji je kompaktni krosover DFSK 500, koji ima Toyotin 1,5-litarski atmosferski četverocilindarski benzinski motor sa 115 KS i automatski mjenjač koji koristi Hyundai tehnologiju. Ovaj automobil košta samo 35.500 KM sa ručnim, dok je s automatskim 38.500. Drugi DFSK automobil koji privlači veliku pažnju kupaca je model 600. On ima tri reda sjedišta u koja može da se smjesti do sedam osoba i njegova ulazna cijena je samo 45.000 KM. Tom iznosu, s obzirom na ponuđenu opremu, ne može adekvatno da konkuriše nijedan model proizveden izvan Kine i u toj činjenici treba tražiti odgovor na pitanje zašto su kineski automobili tako brzo dobili tako puno prostora na bh. tržištu.