Jaguar XJR-15

Prvi hiperautomobil Jaguara koji je svijet zaboravio

Prvi superautomobil na svijetu s karbonskom monokok karoserijom, ove godine slavi 35. rođendan. Nastao iz slavnog svijeta Le Mansa, ekskluzivni model spojio je trkačku tehnologiju s cestovnim performansama, a sa samo 53 proizvedena primjerka, i danas ostaje jedan od najposebnijih Jaguarovih modela svih vremena...
24 Mart 2025

Prvi hiperautomobil Jaguara koji je svijet zaboravio

U svijetu superautomobila, malo koji model može se pohvaliti da je u potpunosti izgrađen na genetskom kodu trkačkog bolida. Jaguar XJR-15 je upravo takav automobil – kreacija nastala iz duha Le Mansa, čiji korjeni sežu u kasne 1980-e. 

Petrolicious 1991 Jaguar XJR 15 17 2000x1125

Naime, tokom te decenije Jaguar je dominirao na čuvenoj francuskoj trci izdržljivosti, a ključni dio te priče bila je ekipa Tom Walkinshaw Racing poznatija pod skraćenicom TWR. Oduševljeni uspjehom svojih trkačkih XJR modela,  odlučili su da naprave automobil koji će spojiti tu sirovu trkačku filozofiju s drumski legalnim  performansama. 

Asdgasdgasdgasdgerzwerzwrtueztirzrzurzulzlulzul

Tako je 1990. godine svjetlost dana ugledao XJR-15, model koji se bazirao na Jaguaru XJR-9, pobjedniku Le Mansa iz 1988. godine. Ono što je činilo XJR-15 posebnim bila je njegova revolucionarna monokok karoserija izrađena u potpunosti od ugljeničnih vlakana, što ga je činilo prvim takvim legalnim automobilom na svijetu. 

Petrolicious 1991 Jaguar XJR 15 3 2000x1124

Ispod karbonske karoserije nalazio se atmosferski V12 agregat zapremine 6.0 litara, baziran na Jaguarovom legendarnom motoru, ali unaprijeđen od strane TWR-a. Razvijao je 450 konjskih snaga i 570 Nm obrtnog momenta, što je omogućavalo za to vrijeme brutalne performanse. 

Imagefghadfjadfjadfjadfjadfjadfjadfj

Zahvaljujući ultralaganom monokoku i težini od svega 1.050 kilograma, XJR-15 je iz mjesta do 100 km/h ubrzavao za manje od četiri sekunde, dok je maksimalna brzina iznosila 307 km/h. Automobil je koristio petostepeni manuelni mjenjač, dok su zadnji točkovi imali zadatak da prenesu svu snagu na asfalt. 

Adfhdfhadfhadfhadfhcvycvnyvnycvnybmxvb,v,cbn,

Unutrašnjost je bila spartanska – vozača je dočekivala minimalistička instrument tabla, trkačka sjedišta i sigurnosni pojasevi u stilu bolida. Luksuz je bio posljednja stvar na umu inženjera, jer je XJR-15 bio napravljen da pruži nefiltrirano vozačko iskustvo.

Imagesdgsadgasdgasdgasdgasdgasdgasdgasdg

Iako je XJR-15 imao sve predispozicije da postane jedan od najlegendarnijih superautomobila, njegova priča ostala je donekle u sjenci kasnijeg Jaguar XJ220 modela. Ipak, to ne umanjuje njegov značaj – zapravo, danas je jedan od najređih i najekskluzivnijih Jaguar modela ikada proizvedenih. 

Imageasdgsdgasdgasdgasdg

Ukupno je napravljeno samo 53 primjerka, što ga čini daleko rjeđim čak i od Ferrari-ja F40 ili McLaren-a F1. Njegov uticaj vidi se i u kasnijim superautomobilima – bio je prvi legalni automobil sa karbonskim monokokom, što su kasnije usvojili McLaren F1, Ferrari Enzo i mnogi drugi. Danas važi za kolekcionarski dragulj, sa cijenama koje dostižu i preko 1,5 miliona eura, zavisno od stanja i istorije automobila. 

IZDVOJENI TEST


Test – Mazda CX-80 e-SKYACTIVE MHEV AWD

Pet metara SUV luksuza i dizelska rapsodija

Mazda je svoju SUV paletu proširila sa novim i do sada najvećim modelom. Raskošni CX-80 karakt...