Regionalna premijera
Opremljeniji, komforniji i tehnološki napredniji
Nakon što smo ga krajem prošle godine dobili priliku upoznati u okviru međunarodne prezentacije, Grandland je stigao i na domaće tržište. Cijena ulaznog modela daje nadu da bi ovaj model mogao vratiti Opel u fokus kupaca koji posebno cijene funkcionalnost, udobnost i ekonomičan pogon…
Svoje prve kilometre u regionu novi Opel Grandland odvezao je u komšijskoj Hrvatskoj. U okviru prezentacije kojoj je prisustvovala i naša ekipa najveći Opelov SUV i model u aktuelnoj paleti predstavljen je u dvije faze, dinamičnoj i statičnoj. U okviru dinamičke prezentacije koja se odvijala u okolini Zagreba i Samobora predstavljena su dva pogonska rješenja – standardni hibrid i potpuno električni model.

Opel na domaćem tržištu najveća očekivanja ima od hibrida, jer je ujedno riječ o najpovoljnijoj pogonskoj verziji. Podsjećamo da se za pogon ovog automobila koristi najnoviji hibridni pogonski sklop, koji smo već imali priliku testirati u Astri i Mokki. U oba slučaja pokazao je visoku kulturu rada, te odličnu usklađenost unaprijeđenog 1,2-litarskog benzinskog motora, koji sada za pogon bregastih osovina i pratećih komponenti koristi lanac umjesto remena.

Za prenos snage koristi se novi šestostepeni automatski mjenjač u koji je integrisan pomoćni elektromotorni sklop. Mali benzinac, potpomognut elektromotorom i 48-voltnom električnom tehnologijom, raspolaže sa 136 KS i 230 Nm obrtnog momenta. U kombinaciji sa 1.675 kilograma teškim Grandlandom nudi solidnu dinamiku vožnje s ubrzanjem iz mjesta do 100 km/h za 10,2 sekunde i najvećom brzinom od 202 km/h.

S druge strane, najvažniji kvalitet ovog pogona jeste uzorna uglađenost sa niskim nivoom buke, što vožnju čini izuzetno ugodnom. Zanimljiva je i prosječna potrošnja koja u nezahtjevnom i najprilagođenijem opuštenom režimu vožnje za Grandland može lako da se održava na nivou od šest do sedam litara.

Sličan ugođaj u vožnji, ali s osjetno više dinamike nudi i potpuno električni pogon. Zahvaljujući električnih 213 KS, koji strujom napajaju iz baterije kapaciteta 73 i 82 kWh, ovaj model može da ponudi oko 500 kilometara realne autonomije. Podsjećamo da Opel deklariše domete od 523 i 582 kilometra, koje ćemo pokušati dostići kada nam ovaj automobil dođe na test.

U prezentacijskim oklonostima to nam se činilo dostižnim. Ovdje treba napomenuti i da je uz Stellantisovu platformu STLA na kojoj je „podignut” Grandland moguće dobiti i najveću bateriju kapaciteta 98 kWh s dometom od impresivnih 700 kilometara. Dinamika električnog modela u najmanju ruku je primjerena karakteru vozila, koje je orijentisano da bude ugodan, udoban i ekonomičan poslovno-porodični SUV.

Ubrzanje do 100 km/h nešto je kraće, te iznosi devet sekundi, dok je najveća brzina elektronski ograničena na 170 km/h. Ovdje treba istaći izuzetno tih pogonski sklop, a sličan efekat prati i vješanje, koje će se osjetno oglasiti tek na podlogama gdje sa obje strane puta postoje višestruke neravne površine.

Zavisno od snage kojom pritišćete papučicu gasa, prosječna potrošnja električnog modela varira između 21 i 28 kWh. Treća pogonska opcija, koju nismo imali na raspolaganju, jeste plug-in hibrid, koji kombinuje 1,6-litarski turbobenzinski četverocilindarski agregat sa 150 KS i elektromotor sa dodatnih 125 KS.

Njihov ukupni pogonski potencijal mjeri se sa 195 KS i 350 Nm. Plug-in hibrid ima bateriju od 17,9 kWh, koja omogućava autonomiju do 87 kilometara isključivo na struju. Novi Opel Grandland već je dostupan za naručivanje domaćim kupcima. Najpovoljnija verzija s paketom opreme Edition i hibridnim pogonom od 136 KS dostupna je od 61.100 KM, dok za paket GS treba izdvojiti 66.100 KM. Uz sve modele Opel daje i petogodišnju garanciju.

ENTERIJER
Sa 4.650 milimetara dužine, novi Grandland duži je za 17,3 centimetra od prethodnika, dok je širina povećana za 49 mm, a „porastao” je i 35 milimetara u visinu. Specifičnost novog modela jeste i različit međuosovinski razmak, odnosno 2.784 mm u hibridnom i 2.795 mm u električnom izdanju, dok je prethodnik imao međuosovinski razmak od 2.675 milimetara.

Prostora ima za komforno smještanje i osoba košarkaškog rasta u oba reda sjedišta, a posebnu pohvalu zaslužuje funkcionalnost kabine s velikim brojem otvorenih i zatvorenih pretinaca, odlagališta i polica. Primjera radi, u centralnom naslonu za ruku jeste 12-litarski pretinac, koji je klimatizovan i može da posluži za hlađenje hrane ili pića. Pretinac u centralnom tunelu ima dvostruko dno, koje omogućava jednostavno odvajanje sadržaja.

Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 550 litara, dok se najveća zapremina od 1.645 litara dobija obaranjem naslona zadnjih sjedišta. Sve verzije bez obzira na pogon imaju istu zapreminu prtljažnika, a zadnja sjedišta preklopiva su u omjeru 40 : 20 : 40…
