Mazda 6e

Nova era za japansku limuzinu

Mazda već planira još jedan model na istoj platformi, ali se karavan nažalost neće naći u ponudi. Umjesto toga, očekuje se SUV, možda nova generacija Mazde CX-5...
10 Januar 2025

Nova era za japansku limuzinu

Mazda se oprašta od tradicionalnih motora u svojoj srednjoj klasi limuzina i hrabro ulazi u svijet električne mobilnosti sa modelom Mazda 6e. Nakon 23 godine i tri generacije, kultna "šestica" donosi novu viziju – spoj prepoznatljivog japanskog dizajna, vrhunske tehnologije i inovacija. Mazda 6e ne samo da oslikava elegantnu estetiku brenda, već cilja i na konkurenciju poput VW ID.7 i Hyundai Ioniq 6, a da li će uspjeh stići sa ovom kombinacijom elegancije, naprednih pogonskih sistema i zanimljivih dodataka, poput „režima za pranje automobila“ ostaje da se vidi.

Mazda 6e 2025 (1)fgdfghdfgjdfgjdfgj

Zadržava poznate linije Mazde, ali s modernim zaokretom. Kupe-silueta, bezokvirni prozori i osvjetljena prednja maska, koja prikazuje status punjenja, daju sofisticirani izgled. Sa dužinom od 4.921 mm, međuosovinskim razmakom od 2.895 mm i pažljivo osmišljenim proporcijama, model odiše skladom, a posebno su zanimljivi detalji uvlačive ručke na vratima i električni zadnji spojler, koji pruža dodatnu stabilnost pri brzinama većim od 70 km/h mph. Linije karoserije podsećaju na tragove brzog čamca kroz vodu, dodajući dinamiku ukupnom dizajnu.

Mazda 6e 2025gfhdfghdfghdfghf

Enterijer slavi filozofiju „Ma“ – prostor, harmoniju i jednostavnost. Minimalistički kokpit obogaćen je visokokvalitetnim materijalima i panoramskim staklenim krovom, koji dolazi standardno u „Takumi Plus“ verziji, dok su sjedišta izrađena od vještačke kože ili kombinacije nappa kože i velura, uz elegantno integrisane naslone za glavu. Tehnološki centar kabine čini 14.6-inčni ekran osjetljiv na dodir, praćen digitalnim instrument-klasterom od 10.2 inča i proširenim „head-up“ displejom koji projektuje informacije na vjetrobran.

Mazda 6e 2025asdgasdgasdgasdgasdg

Osnovna verzija (e-Skyactiv EV) dolazi sa litijum-gvožđe-fosfatnom (LFP) baterijom od 68.8 kWh. Ova verzija omogućava domet do 480 kilometara prema WLTP standardu, dok električni motor od 258 KS ubrzava vozilo od 0 do 100 km/h za samo 7.6 sekundi. Brzo punjenje od 10% do 80% traje svega 22 minuta uz snagu od 200 kW.

Mazda 6e 2025fggghdfghdfghdfg

Dugodometna verzija koristi nikl-kobalt-mangansku (NCM) bateriju kapaciteta 80 kWh, pružajući domet do 552 kilometra. Agregat proizvodi 245 KS i omogućava ubrzanje za 7.8 sekundi. Međutim, brzo punjenje traje duže – 45 minuta uz maksimalnu snagu od 95 kW. Obje verzije podržavaju punjenje do 11 kW putem kućnog zidnog punjača, uz vrijeme punjenja od 8 do 9.5 sati.

Mazda 6e 2025sdfasdfasdfasdfasdfasdfasdf

Evropska premijera planirana je za ljeto ove godine, sa početnom cijenom od oko 45.000 eura, a uz to kupci će uživati u šestogodišnjoj garanciji na vozilo i osmogodišnjoj garanciji na bateriju, koja garantuje najmanje 70% kapaciteta tokom tog perioda.

IZDVOJENI TEST


Test – Hyundai Tucson 1.6 T-GDI

Omiljeni izbor fizičkih lica

Hyundai je na evropskom tržištu do sada proizveo i prodao više od dva miliona Tucsona, što je ...