Test – Mazda CX-60 3.3 Skyactive D 245 Takumi

Najbolje što Mazda nudi u SUV formatu

Mazdina aktuelna SUV gama, koju su do sada činila tri modela postala je bogatija za još jednog, do sada najvećeg člana. Riječ je o 4,74 metra dugačkom CX-60 modelu, koji podiže nivo komfora i kabinskog luksuza na maksimum, a uz sve to nudi i oku ugodan dizajn...
07 April 2023

Najbolje što Mazda nudi u SUV formatu

Mazda je jedan od rijetkih automobilskih proizvođača, koji s punim pravom može da se pohvali s činjenicom da nikada, ali baš nikada nije u potpunosti pratila aktuelne trendove. Tako je i danas, kada nam nudi neka specifična koncepcijska, dizajnerska i pogonska rješenja. Nova „šezdesetka“ trenutno je njen najveći i najraskošniji Mazdin „evropski“ SUV.

IMG 0938

Sa dužinom od 4,7 metara CX-60 je čitavih 17 centimetara duži od aktuelnog CX-5 modela, te kao takav predstavlja skup najboljih osobina koje je moguće dobiti u jednom Mazdinom automobilu SUV formata. Aktuelni CX-60 promoviše evoluciju aktuelnog dizajnerskog jezika, koji se nakon agresivnih, sportskih proporcija promovisanih sa CX-5 modelom polako priklanja ozbiljnijim formama.

IMG 1551

Jedan od najimpresivnijih vizuelnih detalja je neuobičajeno dugačak poklopac motora kakav smo do sada viđali samo na sportskim automobilima. Vanjskim izgledom dominira prepoznatljiva maska hladnjaka, čiji elegantni hromirani okvir je stopljen sa neuobičajeno malim, ali karakterističnim LED svjetlima u koja su djelimično integrisani i linijski pokazivači pravca.

IMG 0148

Ono što je neobično za oči posmtrača s prednje strane je gotovo vertikalan branik, pomalo kombijevskih proporcija, zbog čega CX-60 uživo djeluje još masivnije i veće nego što to stvarno jeste. Sportski duh pozadi ističu imitacije dvostrukih hromiranih izduvnih otvora, te nova, dvodijelna LED svjetla koja svojom grafikom vizuelno proširuju automobil.

Bočna linija nas je neodoljivo podsjetila na proporcije nekih dinamičnih, sportskih SUV modela, koji maksimalno naglašavaju svoje sportske atribute kakvi su recimo Maserati Levante ili Alfa Romeo Stelvio. Rukohvati na vratima su klasičnog oblika, a među ljepše detalje ubraja se i stilizovana maska na prednjim krilima koja posmatračima sugeriše na šestocilindarski koncept pogonskog agregata.

IMG 1548

S boka se još ističu i kratki prevjesi, te veliki razmak između prednjih vrata i snažno naglašenih kućišta točkova, u koja su ubačeni moderni 20-inčni alu naplaci sa pneumaticima dimenzija 235/50. Dinamičnom stavu doprinosi klirens od 175 milimetara, koji je u sredini SUV standarda klase. Sve u svemu, zbog neobičnih proporcija, a prije svega izduženog prednjeg dijela, Mazda CX-60 u praksi djeluje kao da je u rangu raskošnog Audija Q7, a ne da je direktni konkurent od nje samo šest centimetara kraćeg Q5 modela. Da teži premijum klasi Mazda već godinama iza nas naglašava u enterijeru.

IMG 1546

U njegovoj izradi korišteni su probrani materijali među kojima se ističu najkvalitetnija koža, imitacija slonovače i platneni ukrasni detalji sa kojima su dekorisani centralni dio instrument panela i obloge vrata. Originalan pristup u izboru kožnih i plastičnih materijala premijum kvaliteta, te tradicionalno perfektnu završnu obradu Mazda je sa CX-60 modelom podigla na do sada najviši nivo, nametnuvši se tako najzahtjevnijim kupcima u klasi.

IMG 1563

Dominantni svijetli materijali čine kabinu prostranijom nego što zapravo jeste, pa je i položaj za električno podesivim multifunkcionalnim upravljačem ugodan. Ovdje treba dodati da su za takav osjećaj zaslužna i električno podesiva sjedišta, od kojih se vozačevo može memorisati u dva različita položaja. Podsjećamo da u pronalasku idealne pozicije za upravljačem Mazda nudi i automatski sistem, koji je do sada uglavnom bio specifičnost vozila iz najvišeg premium segmenta.

IMG 8606

Ovaj sistem od vozača zahtijeva da nakon ulaska u vozilo vozilu putem multimedije predoči podatke o njegovoj visini, odgovori na određena pitanja i pogleda lijevo i desno u pravcu bočnih retrovizora. Na osnovu dobijenih podataka softver će sam podesiti položaj sjedišta, upravljača i retrovizora. Unutrašnja kamera koju koristi ovaj sistem ima mogućnost da „zapamti“ lice svakog pojedinačnog memorisanog vozača. Svaki sljedeći put kada sjednete za upravljač vozilo će automatski da prilagodi zadate parametre, s tim da treba dodati da se sjedišta i upravljač nakon svakog zaustavljanja udaljavaju kako bi olakšali izlazak i ulazak u vozilo.

IMG 1464

Navedena funkcija automatskog memorisanja položaja i podešavanja posebno je korisna kada vozilo koristi više vozača različitih tjelesenih proporcija. Preglednost okoline iz kabine je zadovoljavajuća, ali se vozač mora naviknuti da ispred sebe ima gotovo dva metra dugačak poklopac motora, koji pri manevrisanju na skučenom prostoru zahtijeva posebnu pažnju. Kako bi mu olakšala posao Mazda je uz CX-60 ponudila vrhunski nadzorni sistem sa kamerama visoke rezolucije, koje pokrivaju okolinu vozila pod 360 stepeni.

IMG 8763

Tu su i brojni elektronski asistenti i raznorazni anđeli čuvari, koji se aktivno ili pasivno brinu da sigurnost vožnje uvijek bude na najvišem mogućem nivou. Instrumenti su potpuno digitalizovani i prikazani na 12,3-inčnom ekranu visoke rezolucije, koji nudi mnoštvo različitih mogućnosti za podešavanje grafičkih prikaza. Na centralnom grebenu je još jedan 12,3-inčni horizontalni ekran za multimediju sa kojom se upravlja preko praktičnog, okruglog selektora na tunelu mjenjača. Podsjećamo da je centralni ekran osjetljiv na dodir, ali isključivo dok vozilo stoji.

IMG 8739

Čim počne da se kreće, upravljanje funkcijama na njemu moguće je isključivo preko selektora. Luksuzan karakter enterijera naglašen je sa brojnim metaliziranim ukrasima, stilizovanim kožnim i platnenim oblogama, te umecima od drvenog furnira. Odlagališta za sitnice ima sasvim dovoljno, a najpraktičnijim se čine utor ispred džojstika mjenjača i skriveni pretinac ispod centralnog naslona za ruke, čije dno je obloženo platnom kako bi se sadržaji u njemu sačuvali od pomjeranja i grebanja, ali i kako bi se ublažila buka. Prtljažnik ima zapreminu od 570 litara, te je u skladu sa očekivanjima od ovog formata vozila. Od ekskluzivnih detalja koje smo imali na raspolaganju u kabini testnog modela svakako treba izdvojiti i dvodijelni, električno pokretani stakleni krov koji propušta optimalnu količinu dnevne svjetlosti i čine enterijer još ugodnijim.

IMG 1452

Na zadnjoj klupi komforno se mogu smjestiti tri putnika, od kojih dva imaju na raspolaganju grijače sjedišta. Prostor za noge nije toliko raskošan koliko bi se očekivalo od vanjskih dimenzija vozila, ali nije ni skučen da bi bio kritikovan, posebno jer se zadnjoj klupi pristupa izuzetno lako zahvaljujući činjenici da se vrata otvaraju pod gotovo pravim uglom. Podsjećamo da vozačevo i suvozačevo sjedište osim grijanja imaju i ventilaciju koja vožnju čini ugodnijom u toplim, ljetnjim danima kada se kožne presvlake lako zagriju.Mazda je sa CX-60 modelom napravila novi, rekli bismo veliki iskorak, ponajviše na poljima dizajna i pogona. I dok je dizajn uzbudljiv i dinamičan, pogon je ekološki prihvatljiv i ekonomičan. Luksuzan enterijer kvalitetne izrade i odmjerenog stepena digitalizacije je rekli bismo ostao konstanta, samo je obogaćeno novim stilskim rješenjima. Model poput testnog startuje sa cijenom od 101.180 KM, koja je s bogatom opremom uvećana do 125.180 KM, dok je sa prigušenom verzijom 3,3-litarskog dizelaša, koja razvija 200 KS, i zadnjim pogonom dostupan za 90.980 KM. Mazda kod nas možda još nema renome njemačkih, britanskih ili švedskih premium modela, ali ima mnogo specifičnosti zahvaljujući kojima zaslužuje da je preporučimo kao zanimljivu alternativu uobičajenim izborima domaćih vozača.

IMG 8770

POGON

Pogonski sklop CX-60 modela specifičan je i čini ga jedinstven i potpuno novorazvijeni redni, šestocilindarski dizel motor 3,3-litarske zapremine, koji predstavlja potpunu suprotnost downsizing trendovima smanjenja zapremine. Testni model bio je kombinovan sa elektronski kontrolisanim pogonom na sve točkove, koji u standardnom režimu vožnje 90% obrtnog momenta šalje na zadnju osovinu, dok je po potrebi moguće dobiti i odnos 50/50%. Vozač na pogon može da utiče isključivo preko MiDrive selektora sa tri ponuđena režima vožnje: Normal, Sport i Off-Road, dok sve ostalo nakon toga obavlja nadzorna elektronika. Savremeni dizelaš raspolaže sa 254 KS i 550 Nm, te je uparen sa osmostepnim automatikom, koji dozvoljava i ručnu promjenu brzina pedalama na upravljaču. Najveći obrtni momenat dostupan je već od 1.500 obrtaja, što u praksi znači da je lako biti dinamičan. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebne su 7,4 sekunde, dok je najveća brzina 219 km/h. I dok je raskošan pogonski potencijal očekivan, relativno niska potrošnja je iznenađenje. S laganom nogom na gasu prosjek se s lakoćom spušta na pet i manje litara, dok se ekstremna dinamika naplaćuje sa desetak i više litara. Krajni prosjek testa je više nego povoljan za dvije tone težak SUV i iznosio je 6,4 litra.

IZDVOJENI TEST


Test – Mazda CX-80 e-SKYACTIVE MHEV AWD

Pet metara SUV luksuza i dizelska rapsodija

Mazda je svoju SUV paletu proširila sa novim i do sada najvećim modelom. Raskošni CX-80 karakt...