Test – CFMOTO 700 CL-X Heritage Sport
Moderan dizajn i zabavna vožnja
Osim što se vizuelno razlikuje od standardnog 700 CL-X modela, Sport verzija ima i kapacitetnije mehaničke komponente i snažniji kočioni sistem. To u praksi rezultuje sa preciznijim upravljanjem, bržim odazivom i sigurnijim kočenjem…
Najdosadnije godišnje doba za motocikliste napokon je iza nas, a na našim ulicama svakim je danom sve više dvotočkaša. Mnogi od njih vrijedno su njegovani, popravljani ili nadograđivani tokom „zimskog sna“, pa su njihovi vlasnici jedva dočekali da ih pokažu u javnosti, ali i da uživaju u jedinstvenim čarima vožnje na dva točka.

Vrijedni su bili i u kompaniji CFMOTO i preduzeću Guevara BH d.o.o., koje je ovlašteni uvoznik proizvoda ove kompanije za tržište BiH, te su nam za novu motociklističku sezonu pripremili mnoštvo zanimljivih ponuda u čitavoj gami CFMOTO vozila, s posebnim naglasakom na dvotočkaše od kojih se ove godine očekuje ozbiljna afirmacija na bh. putevima.Jedan od modela, koji je prošle sezone svojom pojavom osvježio evropsku scenu, ali i gamu CFMOTO motocikala, je „cafe racer“ model 700 CL-X Herigate, kojeg smo nedavno dobili priliku da testiramo u atraktivnom Sport izdanju.

Podsjećamo da je riječ o motociklu koji ima isti agregat i pogon kao Heritage model, ali se od njega razlikujе po detaljima u dizajnu, a ponajviše mehanici i kočnicama koje mu omogućavaju raskošnije dinamičke performanse i viši stepen uživanja u zahtjevnoj vožnji, što je uоstalom i suština Sport oznake.
Ono što ga još izdvaja je i dvostruki disk na prednjem točku, dok standardni Heritage ima jedan. Sport ima i agresivniji položaj vozača i čvršće, ravnije sjedište, što osjetite već nakon prvog sjedanja.CL-X 700 Sport motocikl je svojim dizajnom postavio standard u klasi između modernog i retro, te ponudio specifičnu dozu šarma. To je rezultat činjenice da je za njegovo oblikovanje bio zadužen slavni španski kreativac Carles Solson Marti, koji je svojevremeno dizajnirao i jedan od najatraktivnijih „naked“ motocikala svih vremena MV Agustu.

Njegovom zaslugom CL-X 700 Sport je dobio klasične karakteristike „cafe racer“ modela u savremenom stilu, koji dobija novu interpretaciju sa izvanrednim performansama i sofisticiranim stilom u kojem s vana dominira slovo X kao njegov zaštitni znak. Testni motocikl predstavio nam se u atraktrivnim kombinacijama osnovne crne i kontrastne bijele boje, u koju je lakiran rezervoar. Oku ugodan kontrast daju i fluorescentno zeleni detalji, a lijepo je vidjeti i imitacije karbonske pletenice.

Partnerstvo sa Kiska Design studijom, koji između ostalog dizajnira i motocikle austrijskog KTM-a, (zvanični partner CFMOTO) počelo je da isplaćuje uloženi trud. Okrugla LED svjetla upečatljivo izgledaju uz bijelim poklopcima istaknuto prednje vješanje, dok okrugli retrovizori i rezervoar za gorivo u stilu osamdesetih godina 20. vijeka privlače pažnju.

Vjetrobrana nema, a prostor ispred vozača karakteriše minimalizam po kojem je i prepoznatljiv „café racer“ stil, čija razvojna filozofija je „što manje to bolje, odnosno lakše“.Originalan naziv nastao je šezdesetih godina prošlog vijeka u Velikoj Britaniji kada su engleski motociklisti razvili posebnu podvrstu dvotočkaša.

Oni su im služili za kratke ulične trke, koje su se obično odvijale između lokalnih kafića odakle je i potekla inspiracija za sam naziv. Prema jednoj od moticiklističkih legendi najveći izazov među tadašnjim mladićima bilo je savladavanje određene rute puta i vraćanje u kafić za vrijeme trajanja neke pjesme, koju bi puštali na džuboks aparatima.

Za takve ulične vratolomije bili su potrebni lagani, snažni i veoma brzi motocikli, sa specifičnom pozicijom sjedenja. U potrazi za idealnim balansom, masom, dinamikom i upravljačkim sposobnostima „Cafe racer“ motocikli su ogoljavani i sa njih su skidani svi „nepotrebni“ fabrički dijelovi. Umjesto njih dodavani su novi sa kojima su se unapređivale performanse, ali i definisao izgled motocikala, koji je danas omiljen među mnogim savremenim motociklistima.

„Cafe racer“ motocikli s vremenom su postali svojevrsni „hibridi“ na kojima su tokom spontanog razvoja njihovi ulični kreatori kombinovali mnoge dijelove sa ostalih motocikala, što ih je činilo još zanimljivijim. CL-X 700 Sport je njihov savremeni prototip, koji je estetski usklađen sa zahtjevima savremenih kupaca. A to su prije svega mladi ljudi za koje je estetika sve češće u istoj ravni sa performansama. Svi upotrijebljeni materijali u izradi CFMOTO motocikla su ugodni na dodir i po slobodnoj procjeni uzornog kvaliteta, a postignut je i visok stepen završne obrade koja je karakteristična za najbolje motocikle u segmentu.Novi „snagator “ iz CFMOTO ergele standardno je opremljen sa Cruise Controle – Tempomatom, ABS dvokanalnim kočionim sistemom, Ride By Wire – elektronskom kontrolom gasa, Upside Down prednjom viljuškom, digitalnim displejem i LED osvjetljenjem. Preduzeće Guevara BH d.o.o., ovlašteni uvoznik proizvoda kompanije CFMOTO za tržište BiH, koje nam je i ustupilo na test novi CL-X 700 Sport, ovaj motocikl domaćim kupcima nudi po jedinstvenoj cijeni od 13.671 KM uz trogodišnju garanciju. Svi zainteresovani motociklisti više detalja o ovom modelu mogu da saznaju u poslovnicama preduzeća Guevara BH u Sarajevu ili Banjoj Luci. Osim sa novim CL-X 700 Sport modelom, tu mogu da se upoznaju i sa svim ostalim vozilima, odnosno bogatom ponudom prateće opreme za motocikle, kvadove, ATV i UTV vozila.

AGREGAT
CFMOTO CL-X 700 Sport posjeduje dvocilindarski, redni i tečnošću hlađeni agregat od 693 cm3, koji isporučuje sportskih 74 KS pri 8.500 o/min, što bi svakom gradskom bajkeru trebalo biti i više nego dovoljno za uzbudljivu vožnju, koju ovaj model pokazuje iznad 3.000 obrtaja. CL–X700 Sport je zanimljiv gradski motocikl, koji će svog vlasnika ispuniti adrenalinom i zadovoljstvom svaki put kada zavrne ručicu gasa. Glavna namjena su mu gradska krstarenja, ali naravno zaljubljeni u ovaj model će otići i na kraće izlete van grada. Mi smo ga imali priliku isprobati i na sportskoj stazi gdje je do izražaja došlo odlično KYB oslanjanje i veoma snažan, ali precizno doziran kočioni sistem, renomiranog španskog proizvođača J.Juan, koji vozaču daje dodatnu sigurnost. Veliki doprinos mirnom i preciznom radu motora, sa konstantnim prilivom snage daje i Bosch elektronsko ubrizgavanje goriva. To u praksi znači da nema kašnjenja na dodavanje gasa, motor sinhronizovano prati sve vozačeve komande pa se veomo brzo stiče realna sigurnost i povjerenje u mogućnosti pogona. Nema nikakvog razloga za nerviranje, što omogućava istinsko uživanje posebno na gradskim brzinama, kada do izražaja dolazi i uzorna upravljivost.

PROKLIZAVAJUĆE KVAČILO
Kao jedna od veoma bitnih karakteristika CFMOTO CL-X 700 Sport ističe se proklizavajuće kvačilo. Ovaj sistem veoma je bitan zbog njegove dvostruke uloge koju ima u praksi. Prva je redukcija, odnosno onemogućavanje previsokih obrtaja do kojih dolazi u trenucima kada se u kratkom razmaku biraju dvije, tri brzine naniže, što ne ostavlja prostora za ujednačavanje brzine vrtnje zadnjeg točka, prenosnog lanca i radilice motora. Anulirajući razliku u obrtajima proklizavajuće kvačilo sprečava oštećenje agregata. S druge strane, sa ovim konceptom kvačila motocikl je sigurniji i efikasniji u dinamičnoj vožnji, jer isto onemogućava blokiranje zadnjeg točka koje se može desiti kod klasičnog prenosa bez njega.