Predstavljamo – Mini Convertible

Mini za maksi uživanje

Popularni Mini konačno je dobio i dugo priželjkivani kabriolet model u Cooper i Cooper S izvedbi, za kojim će ovog ljeta sigurno ludovati mnogi ljubitelji vožnje sa vjetrom u kosi
01 Mart 2009

Mini za maksi uživanje

Nakon 164.000 prodatih primjeraka širom svijeta, prva generacija planetarno popularnog Minija Convertible dobila je svog zamjenika, koji ne predstavlja ništa drugo do evoluciju vozačkog užitka i individualnog stajlinga karakterističnog za ovaj model. Sama evolucija dizajna nije finalizovana da nešto važnije promijeni u optičkom nastupu ovog modela, već u prvom redu da poboljša njegovu funkcionalnost i prilagodljivost različitim zadacima u svakodnevnoj vožnji. Opsežne izmjene doživjelo je sada posebno dorađeno ogibljenje, motori su postali jači i efikasniji, a bezbjednost je podignuta na stepenicu više, pri čemu je svakako najviše uticao novi sistem zaštitnih roll barova.

 

 

 

 

Osim nove palete boja i proširene ponude serijske i opcione opreme, čime su mogućnosti personalizacije sada dobile potpuno novi smisao, novi Mini Convertible poseban je i po premijum materijalima, te odličnoj završnoj obradi. Novi Mini Convertible sada se odlikuje i veoma izdržljivim soft-top krovom, sa integriranom kliznom funkcijom, koji će pouzdano štititi vozača i putnike i od najlošijih vremenskih uslova. I mehanizam Minijevog mekog krova zaslužuje sve pohvale, jer mu je potrebno samo 15 sekundi da ga spakuje u zadnji dio, pa čak i kada je automobil u pokretu do brzine od 30 km/h. Od ostale šminke otvoreni Mini dobio je i unikatni Openometar, odnosno instrument za mjerenje vremena i pređenih kilometara u vožnji sa spuštenim krovom. Ovaj neobični, ali i malo kome potrebni instrument, pozicioniran je iza upravljača, odnosno odmah uz uobičajeni pokazivač obrtaja motora.


 

U poređenju sa prethodnikom, nova verzija profitirala je i po pitanju prtljažnog prostora, koji se preklapanjem zadnjih sjedišta povećava na 660 litara, sasvim dovoljnih i za duže putovanje udvoje. Ovaj nivo svestranosti, inače teško ostvariv u kabriolet segmentu, omogućen je u prvom redu zahvaljujući inovativnom dizajnu i konstrukciji zaštitnih roll barova. U ovom slučaju on je izrađen iz jednog dijela, a postavljen je poprečno iza zadnjih sjedišta i to tako da ne opstruiše vidljivost unazad, seleći se automatski u gornji položaj samo u slučaju prevrtanja vozila. Novi Mini Convertible biće dostupan sa dvije varijante motora, 1.6-litarskim četvorocilindričnim benzincem sa potpuno varijabilnim menadžmentom ventila, koji pri 6.000 o/min ostvaruje maksimalnih 118 KS, te takođe 1.6-litarskom benzinskom jedinicom rezervisanom za Cooper S verziju, sposobnom da pomoću Twin-Scroll turbo punjenja i direktnog ubrizgavanjem goriva pri 5.500 o/min na prednju osovinu isporuči 172 KS.

IZDVOJENI TEST


Test – Mazda CX-80 e-SKYACTIVE MHEV AWD

Pet metara SUV luksuza i dizelska rapsodija

Mazda je svoju SUV paletu proširila sa novim i do sada najvećim modelom. Raskošni CX-80 karakt...