Suzuki Grand Vitara (2005–2015)
Mehanički pouzdana sa sitnim problemima
Grand Vitara je u trećoj generaciji donijela ozbiljan tehnološki napredak u odnosu na prethodnika, a kombinacijom praktičnosti i pouzdanosti čini interesantnu opciju i na tržištu polovnih vozila...
Suzuki Grand Vitara (2005–2015) 2.0 16v (140 KS)
Treća generacija Suzukijeve Grand Vitare je debitovala 2005. godine i sa dizajnerskog i tehničkog aspekta je predstavljala potpuno novi automobil. Model se nudio u verzijama sa troje i petoro vrata, a novom konstrukcijom karoserije je postignuto snižavanje poda, koje je rezultovalo povećanjem prostora u kabini i boljim voznim krakteristikama. Enterijer je jednostavan, funkcionalan i nudi dovoljno prostora, ali korištena plastika njie najvišeg kvaliteta, pa se kod lošije očuvanih primjeraka uočavaju ogrebotine.

Vremenom se počinju pojavljivati i neželjeni zvukovi u kabini, a najčešći krivac su mehanizmi zadnjih sigurnosnih pojaseva. Primijećen je i problem sa pozadinskom rasvjetom instrumenata koja slabi kada se upale svjetla, pa je u slučaju da se ona koriste danju, teže očitati vrijednosti sa instrument table. Kapacitet prtljažnika iznosi solidnih 398 litara, a preklapanjem zadnje klupe se oslobađa maksimalnih 1.386 litara prtljažnog prostora. Grand Vitara je konstruisana da bude izdržljiva i relativno jednostavna za održavanje, pa ne iznenađuje činjenica da vlasnici nisu imali mnogo pritužbi na pouzdanost vozila.

Treba obratiti pažnju na primjerke koji su često voženi van ceste, što se može primijetiti po oštećenjima na donjoj strukturi, kočnicama i branicima, kao i na pojedinim vozilima koja su korištena za vuču prikolice, pa se preporučuje detaljan pregled kočnica, vješanja i kvačila. Kod modela proizvedenih nakon 2010. godine rezervni točak je zamijenjen setom za reparaciju pneumatika, što je neobično, pogotovo za model koji se povremeno koristi i u terenskoj vožnji. 2,0-litarski benzinac razvija 140 KS i nudi nešto bolje karakteristike od dizelaša, te ugodniju i uglađeniju vožnju.

Uparen je sa petostepenim manuelnim mjenjačem i pogonom na sve točkove sa četiri režima vožnje, koji garantuje veći nivo sigurnosti na putu i van njega. Odlikuje ga nešto bolja pouzdanost od dizelaša i čini bolji izbor za putnike koji se češće voze na kraćim relacijama. Glavna mana mu je visoka potrošnja koja se često penje iznad 10 l/100 km. Grand Vitara kombinacijom pouzdanosti, praktičnosti i jednostavnosti čini dobar izbor za porodične kupce koje zanima kvalitetno vozilo sa pogonom na sve točkove, ali joj u odnosu na uglađeniju konkurenciju i bolje prilagođenu vožnju na asfaltu nedostaje nešto veća udobnost, ekonomičnost i viši kvalitet materijala.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 16v (140 KS) |
Prosječno |
10,8 |
Najmanje |
8,6 |
Najviše |
12,8 |
Prednosti
Praktičnost, pouzdanost, terenske sposobnosti, sigurnost, prtljažnik
Mane
Visoka potrošnja, kvalitet materijala u enterijeru, pozadinska rasvjeta instrument table
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.995 ccm |
Snaga |
140 KS pri 6.000 o/min |
Max obrtni momenat |
183 Nm pri 4.000 o/min |
Najveća brzina |
175 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,5 s |
Dimenzije DxŠxV |
447 x 181 x 170 cm |
Masa |
1.480 kg |
Osovinski razmak |
264 cm |
Prtljažnik |
398–1.386 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2005. Predstavljena druga generacija Suzuki Grand Vitare.
• 2008. Prvi blaži facelift modela sa dodatkom novih benzinskih agregata.
• 2013. Predstavljen drugi facelift sa novom prednjom rešetkom i svjetlosnim grupama.
• 2015. Prestanak proizvodnje Grand Vitare i predstavljanje novog modela.
⚠️ Obrati pažnju:

Pojedini primjerci su imali česte izlete van ceste, pa se preporučuje detaljan pregled kočnica, vješanja i kvačila

Pozadinska rasvjeta instrument table slabi nakon uključivanja svjetala, što rezultuje smanjenom vidljivošću

Za neugodne zvukove u kabini često je kriv mehanizam zadnjih sigurnosnih pojaseva
Više informacija o modelu Suzuki Grand Vitara pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.