Test – Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI DSG

Ljepota je u oku posmatrača

Većina Volkswagenovih modela u privlačenju kupaca ne igra primarno na kartu dizajna, već se oslanja na tradicionalne vrijednosti i snažan imidž njemačkog brenda. Taigo pravi izuzetak i sve karte polaže na emocije i uživanje u vožnji, mada mu realno ništa ne nedostaje ni po pitanju praktičnosti i dinamike vožnje...
06 Juli 2022

Ljepota je u oku posmatrača

Od predstavljanja prve generacije najpoznatijeg kupe SUV modela na svijetu BMW X6 do danas prošlo je 15 godina. U tom periodu ova neobična, ali danas veoma popularna karoserijska kombinacija uglavnom je bila rezervisana za proizvođače luksuznih, premijum modela.

IMG 7135

U posljednje vrijeme taj trend se polako mijenja i ovaj koncept u svoj program uvodi sve više proizvođača velikoserijskih modela, kojima se odnedavno pridružio i Volkswagen sa modelom Taigo. Mada se pod imenom Nivus od početka 2021. godine vozi putevima Brazila, Taigo je tek 2022. godine zvanično ugledao svjetlo dana na evropskom, odnosno bh. tržištu.

IMG 6877

U Volkswagenu su procijenili da je sada pravi trenutak da svojim ljubiteljima ponude jedan ovakav model, koji spaja tehnologiju i enterijer njegovih klasičnih crossovera sa atraktivnom kupe SUV formom. Prve reakcije javnosti su veoma pozitivne, a većina ljubitelja Volkswagena prvenstveno je oduševljena dizajnom novog modela. 

IMG 6586

Podsjećamo da je ispod atraktivno skrojenog lima Taigo zasnovan na trenutno najpoznatijoj A1 verziji MQB platforme, koju u izvornom izdanju koristi najmanji i na domaćem tržištu veoma popularni Volkswagenov crossover T-Cross. S druge strane, dimenzijski je puno bliži većem T-Rocu od kojeg je i čak četiri centimetra duži.

Mada Volkswagen naglašava činjenicu da je Taigo varijacija T-Crossa, gabaritno je riječ o većem automobilu, koji će kao takav pokušati da parira takođe svježim kupe crossover novitetima Renaultu Conquestu i Citroenu C4. 

IMG 6594

Mnogima se čini da su nekako ljepši i otmeniji kada svoju svakodnevnu odjeću zamijene sa nekim ekskluzivnim odijelom ili haljinom, koje je namijenjeno da se nosi u „specijalnim“ prilikama. Testni model takvu odjeću nosi svaki dan zahvaljujući R-Line paketu, koji je kombinovan sa upečatljivom crvenom metalik bojom.

IMG 6575

Ljubitelji Volkswagena znaju da je riječ o opremi koja favorizuje sportski dizajnerski stil. U slučaju Taiga on se prepoznaje po masivnijem prednjem braniku sa drugačije profilisanim usisnicima vazduha i bočnim elementima nego kod standardnog modela.

IMG 6686

Više je i lakiranih površina, te šminkerskih crnih ukrasnih detalja.Specifičan dizajn krasi i saće maske hladnjaka na kojoj se nalazi stilizovana „R“ oznaka.

IMG 7600

U skladnu priču naprijed se uklapaju i savremena Matrix LED svjetla, sa dnevnim svjetlom koji prati okvire kućišta i spaja se sa svjetlosnom lajsnom po sredini maske hladnjaka, što je ekskluzivni detalj posuđen od Golfa. Za Volkswagen netipičan višeugaoni oblik imaju i poprilično velika svjetla za maglu, koja su integrisana u uglove prednjeg branika. S bočne strane ponuđena je specifična stilska kombinacija.

IMG 7552

Naime, okviri kućišta točkova dolaze sa plastičnim oplatama, dok su pragovi bez njih. Podsjećamo, Taigo sa Life i Style paketima opreme ima plastikom obložene pragove sa ukrasnom metaliziranom lajsnom. Bazni paket ima crne, a Style aluminijusmke krovne nosače. R-Line pokate s boka donosi i stilizovanu ukrasnu lajsnu na spoju prednjeg krila i vrata. Lijep detalj predstavljaju i 18-inčni aluminijumski točkovi, model Misano, koji su kod testnog modela kombinovani sa Hankook niskoprofilnim pneumaticima dimenzija 215/45. Crni klavir lak upotrijebljen je i za isticanje kućišta retrovizora, odnosno velikog krovnog spojlera.

IMG 7520

Kupeovski dio karoserije sa blago spuštajućim krovom naglašen je i sa dodatno zatamnjenim zadnjim staklima, odnosno sa kratkim prevjesom. Zadnja svjetla razvučena su čitavom širinom vozila, a njihova 3D grafika čini ih optički veoma zanimljivim, ali i optimalno uočljivim u svim uslovima za vožnju. Donji dio branika ukrašen je sa crnom, lakiranom plastikom u koju su integrisane imitacije dvostrukih izduvnih otvora, koje opciono mogu biti naglašene sa hromom. 

IMG 7515

U pogledu dizajna Taigo predstavlja iskorak za Volkswagen, prije svega ka mladim ljudima kojima se prije svega dopadaju kupeovske forme, mada je već sada izvjesno da se njegove konture dopadaju i iskusnijim vozačima, koji su nas tokom testa često pitali o kojem modelu je riječ. Uz malo promocije i upoznavanja javnosti da je novi model na sceni nema sumnje, da je Volkswagen na odličnom putu da dobije još jednog predstavnika u trenutno najpopularnijoj klasi crossover automobila. Osim platforme i pogonskih rješenja Taigo je od T-Crossa preuzeo i enterijer.

IMG 7501

Ova dva modela podijelili su digitalne instrumente i multimediju, a najveću razliku predstavljaju digitalizovane komande automatskog klima uređaja, koje su modernije koncepcije i do sada smo imali priliku da ih vidimo u redizajniranom Passatu, Tiguanu i T-Rocu. Da budemo iskreni, klasično rješenje nam je draže, jer je i funkcionalnije, ali novo je modernije, ljepše za oko, a i mlađim vozačima, popularnim „milenijcima“ se više dopada.

IMG 7449

Uprkos velikoj sličnosti dva enterijera, Taigo nadmašuje T-Cross po pitanju kvaliteta plastičnih materijala, tačnije čitav gornji dio instrument panela kod njega je napravljen od kvalitetne gumirane plastike, dok je kod T-Crossa on izrađen od tvrde komponente.  Dekor enterijera u detaljima naglašava sportski stil, koji je u testnom modelu istaknut sa posebno oblikovanim, opcionim R-Line sjedištima. Moderan i savremen je trokraki upravljač sa integrisanim „R“ logotipom i 18 funkcionalnih, daljinskih komandi. Sportski duh promovisan je i kroz metalne nožne komade, te ukrasne „R“ lajsne na prednjim pragovima. Naprijed se sjedi komforno, a pronalazak idealnog položaja laganiji je zahvaljujući po podesivom upravljaču i sjedištima. Ni u drugom redu nije tijesno. Krov se spušta ka zadnjem dijelu, ali to suštinski ne ugrožava značajno prostor za glavu putnika, jer je taj dio kabine gotovo isto visok kao kod T-Crossa.

IMG 7465

Povećanjem dužine karoserije dobijen je prostor za izduživanje krovne linije na način koji će biti optički atraktivan, ali koji neće ugroziti putnički, a ni teretni prostor. Tako osnovna zapremina prtljažnika iznosi 438 litara, što je gotovo na istom nivou kao kod T-Roca, te za 53 litra više nego kod T-Crossa. Do više slobodnog prostora dolazi se preklapanjem naslona zadnje klupe kad se dobija zapremina od 1.222 litra. Transportne mogućnosti su značajno lakše i zahvaljujući petim vratima koja olakšavaju pristup prtljažnom prostoru, ali i omogućavaju jednostavan utovar kabastih predmeta. Domaćim kupcima Taigo je dostupan sa tri paketa opreme: Life, Style i voženim R-Line. Najmanje zahtjevni kupci do njega mogu doći ako su spremni izdvojiti 41.642 KM, dok je za bogato opremljeni R-Line model sa 1.5 TSI benzinskim motorom i DSG automatikom u startu potrebno izdvojiti 46.786 KM. U kombinaciji poput testne sa desetak dodatnih opcija cijena raste do 55.683 KM, što je već iznos za koji je dostupan i T-Roc model sa istim pogonom i baznim Life paketom opreme, a alternative se mogu tražiti i u nekim drugim kompaktnim SUV modelima Volkswagen grupacije. Taigov najjači adut u navedenom odmjeravanju snaga ostaje dizajn, koji garantuje dozu ekskluzivnosti, ali i vozačkog zadovoljstva kakvo do sada vlasnici Volkswagena nisu mogli osjetiti u ovoj klasi.

 IMG 7423

POGON

Pogonsku gamu Taiga čine tri turbo benzinca. Trocilindarski 1.0 TSI je dostupan u verzijama sa 95 i 110 KS, dok veći i ujedno testni 1.5 TSI raspolaže sa 150 KS. Uz bazni motor isključivo je dostupan petostepeni ručni mjenjač, dok se uz ostala dva nude šestostepeni ručni i sedmostepeni DSG automatik kojeg je imao naš testni primjerak. Savremeni pogonski koncept u praksi se ogleda u uzornoj dinamici. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebne su 8,3 sekunda, dok je najveća brzina 212 km/h. Spreman za vožnju Taigo je težak 1.304 kilograma. S obzirom na to da je zasnovan na A1 verziji MQB platforme, Taigo koristi kombinaciju prednjeg McPherson vješanja i zadnje polukrute osovine, te u svim opcijama ima prednji pogon. Jači benzinski motor s lakoćom izdržava sve dinamičke izazove, mada bi tečnost u komunikaciji mjenjača i motora mogla biti bolja. Interesantno je da je automatski mjenjač gotovo bestrzajan u ručnom režimu rada, odnosno da u automatskom režimu ponekad zna previše da „razmišlja“ dok se ne vrati u optimalan prenosni odnos. Rezultat je povišen nivo buke, ali i blaga zadrška u distribuciji snage. Ništa od navedenog ne predstavlja manu, već specifičnosti koju je moguće uočiti tek korištenjem više različitih modela VW grupe sa istim motorom.

IZDVOJENI TEST


Test – Mazda CX-80 e-SKYACTIVE MHEV AWD

Pet metara SUV luksuza i dizelska rapsodija

Mazda je svoju SUV paletu proširila sa novim i do sada najvećim modelom. Raskošni CX-80 karakt...