Citroen C4 (2010–2018)
Limitiran na samo jednu karoseriju
Zbog otvaranja prostora za „luksuzne“ DS3 i DS4 modele C4 je u drugoj generaciji ostao dostupan isključivo kao petovratni kompakt, što ga je uz odsustvo praktičnog karavana gurnulo na margine klase...
Citroen C4 (2010–2018) 1.6 HDi (100 KS)
Od predstavljanja 2010. godine na sajmu automobila u Parizu pa do 2018. godine, kada je okončana njegova proizvodnja, Citroen C4 je stekao simpatije mnogobrojnih obožavalaca kompaktnih automobila, ali nikada nije uspio da se izdigne iz prosjeka. Mada je riječ o naočitom i moderno dizajniranom automobilu, sa kvalitetnim i udobnim enterijerom, činjenica da je bio dostupan isključivo u jednoj, petovratnoj karoserijskoj verziji poprilično je limitirala njegovu popularnost u odnosu na konkurente. C4 nije puno pomogla ni činjenica da je pogonski i mehanički većinu komponenti dijelio sa PSA bratom Peugeotom 308, kojeg su kupci mogli da kupe i u karavanskom izdanju.

Citroenov kompakt svojevremeno se dokazao kao veoma čvrst i siguran automobil sa osvojenih pet zvjezdica na Euro Ncap testu, a kroz godine eksploatacije pokazao je da raspolaže i sa odlično antikorozivno zaštićenom karoserijom. Ukoliko nađete primjerak sa površinskom korozijom, to bi mogao biti siguran pokazatelj da je automobil oštećen i nestručno popravljan. Bijela i crvena boja na automobilu pozivaju na oprez, jer su to nijanse koje su najčešće korištene za službena vozila, od kojih su mnoga bila teretna i naknadno „prepravljena“ u putnička ubacivanjem zadnjih sjedišta i sigurnosnih pojaseva, na kojima obično nema istih deklaracija proizvođača kao na prednjim. Teretni modeli su dolazili sa snažnijim zadnjim oprugama pa su i neudobniji od standardnih. Na domaćem tržištu C4 je najpopularniji u kombinaciji sa ekonomičnim i štedljivim 1.6 HDi motorima sa 90, 110, 115 KS, koji su od redizajna iz 2015. godine svedeni na dvije izlazne snage od 100 i 120 „konja“. Mada je u osnovi riječ o veoma pouzdanim i dugovječnim motorima, nisu imuni na skupe probleme, koji dolaze sa godinama eksploatacije i velikim brojem pređenih kilometara. Prvi pokazatelj „potrošenosti“ svakog pojedinačnog C4 modela je stanje njegovog DPF filtera.

Mada se i on može mijenjati i na kontrolnom pregledu može biti kao „nov“, na većini bh. polovnjaka on je još uvijek originalan. Za regeneraciju koristi AdBlue aditiv, čija dopuna se obično obavlja nakon 100.000 do 120.000 km zavisno od uslova za vožnju. Svi vozači koji ignorišu tu činjenicu rizikuju skupe kvarove, kako na izduvnom sistemu tako i na motoru. Ovakav vid nemara nije nepoznat na službenim vozilima zbog čega se prije kupovine preporučuje obavezan dijagnostički pregled stanja sistema ubrizgavanja i stepena potrošenosti DPF filtera. Kada je riječ o zabilježenim serijskim kvarovima oni su sljedeći. Kontakt grijača je na određenim serijama bio sklon topljenju, što je dovodilo do ulaska vazduha u sistem dovoda goriva i onemogućavanja startovanja motora. Zabilježeni su slučajevi curenja ulja iz turbopunjača u motor, ali i curenja goriva, što je u najgorim slučajevima izazivalo samozapaljenje i požar i kada je motor bio ugašen.

Sistem kopčanja poklopca motora nije dobro osiguran zbog čega je dolazilo do otvaranja istog u vožnji. Zbog neadekvatnog položaja naponski kablovi na starteru mogu doći u kontakt sa EGR ventilom. Navedeni kontakt uzrokuje trošenje kabla i na kraju kratak spoj. Šarafi sa kojima su spojeni alternator i kompresor klime nisu mogli biti stegnuti na propisani momenat, zbog čega su se odvrtali. Problema je bilo i sa rasporedom mase na zadnjoj osovini, što je na određenim serijama s kraja proizvodnje narušavalo stabilnost i povećavalo rizik u vožnji.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 HDi (100 KS) |
Prosječno |
4,6 |
Najmanje |
4,0 |
Najviše |
6,2 |
Prednosti
Moderan bezvremenski dizajn, udobna kabina obložena kvalitetnim materijalima, uglađeni i izuzetno ekonomični dizel motori, povoljan odnos uloženog i dobijenog u pogledu opreme
Mane
Puno veći pad vrijednosti s godinama nego kod konkurenata, samo jedna karoserijska verzija, sitni kvarovi i propusti u izradi, curenje ulja i goriva, neadekvatni šarafi, balast zadnje osovine
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.560 ccm |
Snaga |
100 KS pri 3.750 o/min |
Max obrtni momenat |
254 Nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
180 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,5 s |
Dimenzije DxŠxV |
432,9 x 178,9 x 148,9 cm |
Masa |
1.275 kg |
Osovinski razmak |
260 cm |
Prtljažnik |
408-1180 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2010. Citroen predstavlja drugu generaciju C4 u samo jednom karoserijskom izdanju sa petoro vrata. Trovratni model karijeru nastavlja pod oznakom DS4
• 2012. Predstavljena limuzinskia verzija C4L koja je isključivo namijenjena kineskom tržištu
• 2012/2014. Citroen je ponudio po jedan crossover i SUV model na bazi C4 – C4 Aircross i C4 Cactus
• 2015. Redizajnirani C4 dobio je nova svjetla i osavremenjen dizel motore
• 2018. Proizvodnja C4 se zaustavlja, a prazninu u ponudi popunjava C4 Cactus
⚠️ Obrati pažnju:

Plastični kontakti na grijačima goriva usljed uzastupnog paljenja se mogu istopiti i uzrokovati kvar na motoru

Kod 1.6 HDI preporučuje se zamjena ulja u intervalu od 10.000 km ili jednom godišnje, iako fabrika propisuje zamjenu na 20.000km

Zbog loše osiguranog spoja kablova na starteru on se može dodirivati sa EGR ventilom i izazvati kratak spoj
Više informacija o modelu Citroen C4 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.