Hyundai I30 (2012–2017)
Korak naprijed korejskog proizvođača
Hyundai i30 je u drugoj generaciji pevazišao „dječije bolesti“ prethodnika i sada nudi viši nivo pouzdanosti, kvalitetniju izradu i bolju antikorozivnu zaštitu uz povoljnu cijenu...
Hyundai I30 (2012–2017) 1.4 (100 KS)
Duga generacija Hyundaija i30 je debitovala na sajmu automobila u Frankfurtu septembra 2011. godine i iznenadila konkurenciju modernijim i ozbiljnijim dizajnom. Korejski inženjeri su uložili veliki napor u otklanjanje glavnih nedostataka prethodnog modela, pa je druga generacija Hyundaijevog kompakta bila u velikoj mjeri pouzdaniji i kvalitetniji automobil. Napredak se osjeća i u enterijeru automobila, gdje su korišteni kvalitetniji materijali, ali nažalost ne na svim površinama, tako da se ponegdje još uvijek može naći jeftina plastika, a i kolo upravljača i ručica mjenjača su skloni habanju.

Prostora ima dovoljno i u prvom i u drugom redu sjedišta, ali udobnost nazad ipak nije na nivou konkurencije zbog nešto tvrđe zadnje klupe. Prtljažnik je pravilnog oblika i ima zapreminu od 378 l, a preklapanjem zadnjih sjedišta se oslobađa maksimalnih 1.316 l tovarnog prostora. Važno je istaći i napredak u sigurnosti, koji je Hyundaiju donio svih pet zvjezdica na Euro NCAP testu, uz izuzetno visoke vrijednosti zaštite odraslih putnika i djece. Najpopularniji benzinski agregat u ponudi je 1.4-litarski četvorocilindraš, koji razvija 100 KS i uparen je sa petostepenim manuelnim mjenjačem.

Motor je tih i kultivisan, a potrošnja je umjerena i iznosi oko osam litara u gradu, te šest litara na otvorenom putu, iako može biti žedan ukoliko vozač ima „težu nogu“ na gasu. Neki vozači su se žalili i na prelagan, vještački osjećaj na upravljaču i povišenu buku u unutrašnjosti pri većim brzinama. Kaiševi se mijenjaju na svakih 60.000 km, a servisni interval je 15.000 km i uz redovno i pravilno održavanje nisu uočeni veći problemi. Benzinac je pouzdaniji od dizelaša i čini bolji izbor za kupce koji se češće voze u gradu i na kraćim relacijama, jer izostaju standardne boljke dizela poput DPF filtera.

Antikorozivna zaštita je na znatno višem nivou i za razliku od prethodnika nisu zabilježeni veći problemi. Nije bilo većih opoziva, ali su kod pojedinih modela prijavljeni kvarovi na ručnoj kočnici, koja nije potpuno otpuštala i u ekstremnim slučajevima je ostavljala automobil „ukopan“ u mjestu, pa su vlasnici pozvani u servis. Zadnje kočione obloge su se trošile brže od prednjih, javili su se i manji problemi sa nepreciznošću tempomata, ali sve u svemu, i30 je jedan od najpouzdanijih polovnjaka na tržištu i predstavlja ozbiljnu konkurenciju modelima evropskih proizvođača, koji i dalje dominiraju na cestama u BiH.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.4 (100 KS) |
Prosječno |
7,3 |
Najmanje |
6,2 |
Najviše |
8,8 |
Prednosti
Pouzdan 1.4-litarski agregat, prostrana i praktična kabina, prtljažnik, dizajn eksterijera i enterijera, antikorozivna zaštita
Mane
Tvrda zadnja klupa, lošiji kvalitet pojedinih materijala, ručna kočnica, zadnje kočione obloge, tempomat, neprecizno upravljanje
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.397 ccm |
Snaga |
100 KS pri 5.500 o/min |
Max obrtni momenat |
137 Nm pri 4.200 o/min |
Najveća brzina |
182 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,8 s |
Dimenzije DxŠxV |
430 x 178 x 147 cm |
Masa |
1.260 kg |
Osovinski razmak |
265 cm |
Prtljažnik |
378 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2011. Predstavljena druga generacija Hyundaija i30 na sajmu automobila u Frankfurtu.
• 2012. U Ženevi debituje karavanska verzija modela sa sličnim agregatima i paketima opreme.
• 2015. Facelift sa kozmetičkim promjenama i osvježenom paletom agregata.
• 2017. Prestanak proizvodnje i predstavljanje treće generacije modela.
⚠️ Obrati pažnju:
.webp)
Najveći problem je predstavljala elektrohidraulična ručna kočnica, što je rezultovalo opozivom.
.webp)
Materijali na kolu upravljača i ručici mjenjača su skloni habanju.
.webp)
Zadnje kočione obloge se troše nešto brže od prednjih, što je neobično za moderne automobile.
Više informacija o modelu Hyundai I30 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Test redizajna ove generacije modela Hyundai i30 iz 2016. godine možeš pročitati ovdje. Za više polovnih automobila klikni ovdje.