Test – MG HS 1.5 7DCT Comfort

Koliko uložiš, toliko i dobijaš

Mada je na tržištu BiH prisutan tek od kraja prošle godine, kineski MG veoma brzo je postao miljenik domaćih vozača. Razloga za to je mnogo, a neki od najvažnijih su moderan dizajn, savremen pogon i privlačan odnos između uloženog i dobijenog, koji je glavni adut testiranog HS modela...
12 Juli 2023

Koliko uložiš, toliko i dobijaš

Na evropskom tržištu MG Motor bilježi rast prodaje, a istim putem ide i njegova popularnost. Njegovi automobili više nisu rijetkost ni na domaćim saobraćajnicama, jer je za ovaj kineski brend zainteresovan sve veći broj kupaca, ali i prodavaca vozila. Aduti sa kojima raspolažu MG automobili su brojni, a među njima trenutno najinteresantnijim čini se odnos uloženog i dobijenog, ali i činjenica da se u osvajanje tržišta krenulo sa popularnim SUV modelima.

IMG 7951

Osim najpovoljnijeg ZS-a fokus pažnje usmjeren je na broj veći HS kojeg smo do sada imali priliku isprobati u tri različita izdanja. Prvi susret ostvarili smo sa plug-in hibridnim modelom, koji je opremom i dinamikom demonstrirao maksimalne domete HS linije. Nakon toga upoznali smo ulaznu verziju sa 1.5 turbobenzinskim motorom i ručnim mjenjačem, da bismo sada dobili priliku da isti model testiramo u kombinaciji sa automatskim mjenjačem.

IMG 7883

Ako se na prvi pogled i čini da su razlike između ova tri modela minimalne, one su u praksi ipak izraženije i jasno profilišu karaktere svakog pojedinačnog vozila. Prije nego što uđemo u pogonsku suštinu koja i nudi najveće razlike između testiranih modela, pozabavićemo se HS-ovom formom. 

IMG 7906

Sa 4,57 metara dužine HS je punopravan predstavnik kompaktne SUV klase, koji pažnju okoline privlači atraktivnim dizajnom. U najsadržajnijem paketu opreme karoserija je ukrašena sa mnoštvom hromiranih detalja, a jedan od najupečatljivijih je karakteristična, maska hladnjaka. Testirani model bio je kombinovan sa početnim Comfort paketom.

IMG 7890

Podsjećamo da je iznad njega još Luxury oprema, odnosno da se na nekim evropskim tržištima nudi i skromnija kombinacija od testnog paketa, koja kod nas nije dostupna. Zbog te činjenice ulazna verzija čini se bogatijom od konkurentskih i s vana ne izgleda ni izbliza skromno kako je to uobičajeno od baznih vozila. Uzorna estetika testnog modela dijelom je maskirana reklamnim sadržajima, koji su zauzeli bočne strane vozila, ali i pored toga jasno je da se radi o vizuelno zanimljivom automobilu. Bijela boja jedna od pet dostupnih donekle umanjuje svjetlosni efekat brojnih hromiranih ukrasa, ali s druge strane u prvi plan dovodi plastične oplate karoserije i kućišta točkova. 

IMG 7888

Uz bijelu nijansu više se ističu i standardni 17-inčni aluminijumski točkovi sa pneumaticima dimenzija 215/60, a postaje izraženiji i klirens od 174 milimetra. Kada je riječ o vanjskom dizajnu, treba istaći da ulazni model ima i aluminijumske krovne nosače, te dodatno zatamnjena zadnja stakla.

IMG 8032

Dnevna svjetla izvedena su u LED tehnologiji, dok se dvodijelna zadnja mogu pohvaliti sa modernim izgledom i grafikom. Lijep detalj su i pravi izduvni otvori, te krovni spojler. Kao cjelina ulazni MG HS može se definisati veoma skladnim automobilom, bez ijednog suvišnog detalja, te sa puno SUV šarma, koji jednako privlači mušku, ali i žensku publiku. 

IMG 7742

Ono što na prvi pogled postaje očigledno kod ulaska u kabinu HS modela je da ista nudi uzoran komfor. Vozač i suvozač udobno su zavaljeni u masivna, kožom obložena sjedišta, koja se podešavaju električnim putem i opremljena su grijačima. Kožne obloge imaju svoju estetsku i praktičnu vrijednost.

IMG 7830

Naime, lako se čiste i nisu zahtjevne za održavanje kao platno, što je posebno bitno porodičnim kupcima s malom djecom, ali u ljetnjem periodu bez sistema hlađenja nisu ni tako ugodna kao zimi kada se može računati na serijske grijače. Kožom je obložen i multifunkcionalni trokraki upravljač modernog dizajna.

IMG 7827

Digitalni instrumenti nude više nego dovoljno informacija o vozilu, a njihov ekranski prikaz može se prilagoditi trenutnim potrebama. Grafika obrtomjera i brzinomjera nije najpraktičnije izvedena i ostavlja prostora za napredak, koji je od prvog testiranog HS modela do danas vidno napravljen po pitanju multimedijalnog sistema. Naime, aktuelni sa 10,1-inčnim na dodir osjetljivim ekranom značajno je brži i efikasniji u radu, a njegova grafička rješenja su za svaku pohvalu. Na digitalizovane komande serijskog automatskog klima uređaja treba se naviknuti, a u periodu privikavanja od velike pomoći su dodatne fizičke komande ispod multimedije koje nude brzo aktiviranje za sedam različitih funkcija.

IMG 7814

Kvalitet izrade je uvjerljiv i u potpunosti lišen loših spojeva. Svaki milimetar kabine pod rukom je postojan i čvrst, te izrađen sa pedantnošću na kakvu smo navikli od recimo njemačkih proizvođača. Dakle, gledajući enterijer MG kupcima šalje više nego jasnu poruku da će im i od ulaznih modela ponuditi bogatu opremu i uzoran kvalitet. Dvije najvažnije stvari koje mora da ispunjava jedan punopravan porodični automobil su što jednostavniji pristup zadnjoj klupi, što kod HS-a omogućavaju široka vrata i optimalan prtljažnik. On ima zapreminu od 463 litra i može se lako povećati obaranjem naslona zadnjih sjedišta... Ulazna verzija MG HS modela sa 1.5 motorom, ručnim mjenjačem i Comfort opremom do registracije košta 51.850 KM, dok je za testnu kombinaciju sa automatskim prenosom potrebno izdvojiti 54.850 KM. U oba slučaja riječ je o konkurentnim iznosima, dok je izbor pogona stvar pojedinačnih ukusa i potreba svakog vozača ponaosob.

IMG 7840

POGON

Pogonsku osnovu testnog modela činio je 1,5-litarski turbobenzinski agregat sa 162 KS i 250 Nm obrtnog momenta. Najveća novost bio nam je sedmostepeni DCT automatski mjenjač, koji je obrtni momenat prenosio na prednje točkove. Mada je riječ o mjenjaču sa dva kvačila, proizvođač nije ostavio mogućnost za ručni odabir brzina kako na samom džojstiku mjenjača tako i na upravljaču. Takav koncept ne ostavlja prostora za vozačevu intervenciju, te se u kretanju neophodno osloniti na elektronske algoritme, koji upravljaju radom mjenjača. Takav način upravljanja neće se baš dopasti dinamičnijim vozačima koji sve žele imati pod kontrolom, ali hoće onima koji traže maksimalnu opuštenost. Za prve preporuka je da biraju ručni mjenjač, s kojim je HS značajno življi, ali i upravljiviji, jer ima uži krug okretanja. Prosječna potrošnja testnog modela varirala je zavisno od ritma i uslova vožnje u rasponu od 7,5 do 9,5 litara. S ručnim mjenjačem treba očekivati da oba rezultata budu za oko litru niža, ali i da je angažman vozača u vožnji veći.

IZDVOJENI TEST


Test – Mazda CX-80 e-SKYACTIVE MHEV AWD

Pet metara SUV luksuza i dizelska rapsodija

Mazda je svoju SUV paletu proširila sa novim i do sada najvećim modelom. Raskošni CX-80 karakt...