Mazda 3 (2011–2014)

Klasični primjer japanske škole

Mazda je oduvijek bila sinonim za dobre i pouzdane automobile, pa ni model 3 nije izuzetak. Jedina mana je nedostatak proizvodnih pogona u Evropi, što uzrokuje nešto više cijene od jednako dobre konkurencije...
11 Decembar 2018

Klasični primjer japanske škole

Mazda 3 (2011–2014) 1.6 CD (116KS)

Mazda 3 je razvijana zajedno sa Ford Focusom, u šta je još sa nekim motorima uključena grupacija PSA. Zbog te činjenice sličan karakter sa nekim modelima proizvedenim sa logom nekih drugih proizvođača automobila ne treba da predstavlja iznenađenje. Kompaktne dimenzije garantuju veliki interes kupaca, bez obzira na to da li se radi o novom ili polovnom automobilu, pa je logično što na evropskom tržištu polovnjaka vlada solidna konkurencija.

Mazda 3 2012 1280 35e794558ba6c92f3e912323e2e8e3db34

U skladu sa interesima naših kupaca, najinteresantniji model je onaj sa 1,6-litarskim dizel motorom, koji spada u jednu od mnogobrojnih varijacija na istu temu. U paru s motorom dolazi izvanredni manuelni mjenjač sa šest stepeni prenosa, zadužen za prenos snage na prednji par točkova. Recimo da se kombinacija motor-mjenjač može smatrati idealnom, jer pruža solidne performanse uz skromnu prosječnu potrošnju goriva. Poslije nekoliko godina eksploatacije, kao najveći problem isplivala je greška sa injektorima za ubrizgavanje goriva, što je u odnosu na reputaciju motora iznenađujuće.

Mazda 3 2012 1280 a52541778fe773adc14a17ca11057740d5

Otklanjanje greške nije nimalo jeftino, pa je prije kupovine neophodno utvrditi da li je prethodni vlasnik mijenjao brizgaljke ili ne. Isti motor može priuštiti probleme u vidu otkazivanja turbo-punjača. Prilikom zamjene obavezno se mora zamijeniti cijev koja dovodi ulje na ležajeve turbo-punjača. U suprotnom, popravka može biti kratkog daha. Naime, do problema dolazi zbog korištenja lošeg ulja koje stvara naslage na spojevima cijevi za dovod ulja u turbinu. Time postaje otežano podmazivanje ležajeva turbine koja se tokom jedne minute okrene 100.000 puta.

Mazda 3 2012 1280 8157be712e943f7d9e6943bfa3dac24567

Slabija verzija ovog motora sa 90 KS nije patila od regeneracije filtera čađi, ali jača jeste i to pogotovo u Mazdi 3. Popravak u kod nas rijetkoj servisnoj mreži je vrlo skup što je, čini se, neizbježan izdatak... Mazda 3 je odlično sklopljen automobil, ali uprkos tome ima nekoliko neočekivanih propusta kao što je propuštanje vode u prtljažnik. Popravak nije skup ni komplikovan, ali su posljedice u vidu mokrog prtljaga i podloge vrlo neugodne. U principu, niko ne bi trebalo da sr brine prilikom kupovine Mazde 3. Jedino prije konačne odluke savjetujemo da se detaljno raspitate o ovlaštenoj servisnoj mreži i cijenama njihovih usluga...

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 CD (116 KS)
Prosječno 5,7
Najmanje 3,9
Najviše 8,8

Prednosti

Dizajn karoserije, funkcionalna unutrašnjost, dobra ponuda prostora, vozne osobine, udobnost, pouzdanost

Mane

Visoka nabavna cijena, skupe servisne usluge, turbo punjač na 1.6 dizelašu, injektori za ubrizgavanje goriva

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.560 ccm
Snaga 116 KS pri 3.600 o/min
Max obrtni momenat 270 Nm pri 1.750–2.700 o/min
Najveća brzina 185 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11 s
Dimenzije DxŠxV 446 x 175,5 x 147 cm
Masa 1.320 kg
Osovinski razmak 264 cm
Prtljažnik 340 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2009. Predstavljena Mazda 3 razvijena u uskoj saradnji sa Fordom

• 2010. Za vozače sa sportskim stilom vožnje je pripremljena verzija MPS sa motorom snažnim 260 KS

• 2011. Dolazi do unapređenja svih pogonskih motora u pravcu zadovoljavanja strogih ekoloških normi

• 2013. Uvode se nova tehnološka rješenja, što uz neke sitnije stilske korekcije ostaje do kraja proizvodnje 

 

 

⚠️ Obrati pažnju:

Slika1 (1)

Dizel motor sa 1,6-litara radne zapremine imao je loše injektore za ubrizgavanje goriva

 

Slika2 (1)

Korištenje lošeg ulja neminovno vodi ka oštećivanju i skupoj zamjeni turbo-punjača

 

Slika3 (1)

Zbog loše namještenog kedera na poklopcu prtljažnika voda prodire u unutrašnjost

 

Više informacija o modelu Mazda 3 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Hyundai Tucson 1.6 T-GDI

Omiljeni izbor fizičkih lica

Hyundai je na evropskom tržištu do sada proizveo i prodao više od dva miliona Tucsona, što je ...