Toyota Sports 800

Prvi japanski sportski automobil

04 Juli 2025

Prvi japanski sportski automobil

Toyota Sports 800 možda je malih dimenzija, ali u istoriji japanske auto-industrije zauzima veliko i važno mjesto. Bio je to prvi serijski sportski automobil koji je Toyota ikada proizvela, lansiran na domaćem tržištu u aprilu 1965. godine. Dizajn karoserije potpisao je Shozo Sato, dizajner pozajmljen iz Datsuna, dok je vođa inženjerskog tima bio Tatsuo Hasegawa, bivši konstruktor aviona u Drugom svjetskom ratu.

Car 2020011016555410 SnVGfu

Rezultat je bio lagan, agilan i aerodinamičan automobil, sa proporcijama tipičnim za sportske modele kao što su dugi poklopac motora, kratki zadnji kraj i putnički prostor pomjeren unazad. Uprkos malim dimenzijama, automobil je djelovao ozbiljno i atraktivno, sa detaljima koji su jasno odavali Hasegawinu vazduhoplovnu prošlost.

Toyota S800 03

Sports 800 je koristio unaprijeđenu verziju Publica motora – sa 790 cc i isporučivao 45 KS na 5.400 o/min.

Toyota S800 04

Motor je bio dvocilindrični, bokser konfiguracije, hlađen vazduhom i opremljen sa dva karburatora, što mu je omogućavalo pristojne performanse za klasu i maksimalnu brzinu oko 160 km/h i vrlo dobru ekonomičnost, uz potrošnju koja je jedva prelazila čak 3 l/100 km. 

Car 2018090120213558 TwZ3IQ

Lagana konstrukcija – oko 580 kg mase – postignuta je korišćenjem aluminijuma za panele karoserije, krov i čak ramove sjedišta, dok je šasija bila izrađena od tankog čeličnog lima u monokok strukturi.

Car 2018090120260341 MYW6gU

Sports 800 je bio među prvim serijskim automobilima na svijetu sa targa krovom koji se mogao skinuti, dvije godine prije nego što će Porsche predstaviti svoju poznatu Targa verziju 911-ice. 

Car 2018090120260341 9V5fDT

Od 1965. do 1969. Toyota je proizvela oko 3.131 Sports 800, uglavnom za japansko tržište i s volanom na desnoj strani, dok je oko 300 primjeraka s volanom na lijevoj strani napravljeno za američke vojnike na Okinavi.

Car 2018090120260341 ITaIu9

Ubrzo je postao miljenik mladih vozača zbog niske potrošnje, jednostavnog održavanja i šarmantnog dizajna, a proslavio se i na trkama. 

Car 2018090120304475 6gialM

Danas je preživjelo manje od 10% primjeraka, većinom u Japanu, gdje uživa kultni status. Uprkos tome što je ostao relativno nepoznat van Japana, Sports 800 danas važi za pravi kolekcionarski dragulj i pionira Toyotine sportske tradicije koja živi i u modernom GT86.

IZDVOJENI TEST


Test – Audi A5 2.0 TDI Quattro S Tronic

Napredak kroz dizajn, tehniku i multimediju

Podmlađujući jedan od svojih do sada najvažnijih modela Audi je odlučio da mu promijeni i ime,...