Test – Renault Captur Techno Tce140 EDC
Dostojan nasljednik kompaktnih monovolumena
Sa drugom generacijom Captura Renault je podigao vizuelne standarde u klasi i uveo viši stepen digitalizacije enterijera. Na temeljima savremene CMF-B platforme dobijeni su komfornija kabina i veći prtljažnik, a velika novost je uvođenje mikrohibridnog pogona, koji u pozadini daje podršku benzinskom agregatu…
Prvi susret sa drugom generacijom Captura u okviru rubrike test imali smo 2020. godine u kombinaciji 1.5 dCi motora i EDC automatika, koja više nije dostupna. Naime, sve strože ekološke norme istisnule su dizel agregat iz pogonske game, a umjesto njega Captur je dobio potpuno električnu verziju, zatim hibridnu i laku hibridnu kombinovanu sa 1,3-litarskim benzinskim agregatom, koji je bio ugrađen u naš testni model.

Podsjećamo da je kupcima sa najmanjim dinamičkim apetitima još na raspolaganju i trocilindarski 1.0-litarski benzinski blok sa 90, odnosno 100 KS koliko razvija u kombinaciji sa pogonom na plin. Za Captur se s pravom može reći da je jedan od začetnika klase supkompaktnih crossovera, koji je 2013. godine imao samo jednog konkurenta. U međuvremenu, Captur je postao planetarno uspješan i stigao do gotovo dva miliona prodatih primjeraka, te se tako promovisao u jednog od najpopularnijih modela u klasi.

Renault je sa njim svojim kupcima ponudio adekvatnu zamjenu za njegov do tada najmanji monovolumen model Modus, ali i pokazao koji koncept crossovera predstavlja dobitnu kombinaciju. Osim što spada u najpopularnije modele u klasi Captur se s pravom može svrstati i u najoriginalnije dizajnirane automobile. Naočit i privlačan izgled oduvijek je bio snažan adut u svim sferama života, a posebno u automobilizmu i u klasama koje su primarno orijentisane ka vozačima ljepšeg pola.

Najjači prodajni saveznik Captura su dakle žene, majke, supruge i djevojke kojima je ljepuškasti francuski crossover jednostavno neodoljiv. Takav njihov stav jednostavno je shvatiti gledajući bogato opremljenu testnu verziju sa opcionom dvobojnom karoserijom, koja kombinuje osnovnu crvenu Flamme nijansu sa crnom Etiol bojom krova. Svoj pečat zanimljivom osnovnom dizajnu daju i naočiti 17-inčni aluminijumski naplaci, te brojni hromirani i metalizirani ukrasi, sa kojima francuski „bestseller“ izgleda lepršavo i zavodnički atraktivno.

Kada se svemu nabrojanom pridodaju FULL LED svjetla sa karakterističnim dnevnim potpisom u obliku slova C, te zadnja LED svjetla u obliku bumeranga - dobija se automobil manekenskog stava, na kojem će pogled rado odmoriti vozači, slučajni prolaznici, ali i ponosni vlasnici, odnosno vlasnice. I tako je već četiri godine koliko je Captur na tržištu, što na najbolji način svjedoči o bezvremenskom karakteru njegovog veoma uspješno skrojenog dizajna, koji će još dugo biti svjež i privlačan.

Još jedan elemenat koji značajno podiže naočitost i atraktivnost su i plastične oplate donjeg dijela karoserije, sa kojima proizvođač naglašava avanturistički karakter automobila. Lijep detalj predstavljaju i metalizirani, svijetli umeci po sredini oba branika čija primarna funkcija je estetska. Da može kada to zatreba bezbrižno da se spusti sa asfalta na ostale vrste tvrđih podloga Captur sugeriše i sa klirensom od 17 centimetara.

Ova činjenica pomaže mu i u savladavanju različitih barijera, rupa i uspona. Naravno, sam automobil nema ozbiljnih off-road ambicija jer pogon dobija preko prednje, a ne obje osovine.Captur je od Clia osim savremene platforme, uz određena prilagođavanja praktično preuzeo kompletnu unutrašnjost, s jednom bitnom razlikom, a to je uzorna prostranost za koju može da zahvali povišenoj karoseriji i nešto većim staklenim površinama.

Za razliku od prethodnika kojem u enterijeru nije nedostajalo stila, ali jeste profinjenih materijala i detalja, aktuelni model u bogato opremljenim kombinacijama poput testne demostrira veliki napredak. Sva važnije dodirne površine pokrivene su gumiranim materijalima ili na dodir ugodnim presvlakama od eko kože. Prirodnom kožom obloženi su multifunkcionalni trokraki upravljač i stilizovana ručica EDC mjenjača.

Komade klima uređaja i mini klavijatura sa osam tastera stilski su isti kao kod Clia i Dacie Dustera. Ispod njih je postolje za sitnice sa po jednim 12V i Aux kontaktom, te dva USB-a. Dah modernizma zrači i iz novih poludigitalnih instrumenta sa sedam inčnim ekranom u sredini, koji vozaču na grafički nenametljiv način i sa dobro odmjerenom kombinacijom boja nude uvid u sve neophodne informacije, a ponekad i više od toga.

Centralna figura u kabini je savremeni multimedijalni sistem sa 7-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, koji pozicijski, sadržajno, ali i funkcijski predstavlja jedno od najpotpunijih rješenja u klasi. Podsjećamo da je ovaj sistem dostupan i sa većim 9,3-inčnim ekranom, koji nudi bolji uvid u aplikacije, ali i izlazi poprilično iznad instrument panela, zbog čega se testna kombinacija čini optimalnim izborom. Multimedija objedinjuje audio sistem, navigaciju i sadržaje bez kojih savremeni čovjek ne može da zamisli vožnju. Primjera radi, na centralnom ekranu moguće je vidjeti i prikaz zadnje parking kamere sa grafičkim orijentirima, koji vozaču olakšavaju snalaženje u prostoru ili kretanje unazad.

Multimedija se brzo i jednostavno povezuje sa pametnim telefonima, bežično ili preko kabla, što je kvalitet više koji bi trebao privući mlađe generacije kupaca. Zadnja sjedišta nalaze se na podnim šinama, koje omogućavaju njihovo jednostavno pomjeranje i manipulisanje sa kabinskim, odnosno prtljažnim prostorom. Kad smo već kod prtljažnika, vrijedi spomenuti da njegov minimalni kapacitet iznosi 422 litra, dok je standardni maksimum sa sjedištima pomjerenim skroz naprijed 536 litara. Osnovna zapremina je za 45 litara veća u odnosu na prethodnika, dok se pomjeranjem sjedišta dobija 80 litara više.

Obaranjem naslona zadnjih sjedišta dobija se maksimalna zapremina od 1.275 litara. Praktičnost prtljažnika povećana je sa duplim dnom, koje omogućava vlasniku da vrednije stvari odloži ispod poda i tako ih zaštiti od neželjenih pogleda. Još jedna prednost duplog dna je činjenica da se sa njim dobija potpuno ravna površina kada se preklope nasloni zadnjih sjedišta. Aktuelni Captur je jedan od najtalentovanijih porodičnih automobila, kojeg po kabinskom prostoru u nekim segmentima jedino nadmašuje Peugeot 2008. Dizajn je stvar ukusa, a i tu nam se Renaultov model čini raskošnijim, sa puno više detalja koji se mogu deklarisati kao „dizajnerski trud“. Domaćim kupcima dostupan je po ulaznoj cijeni od 39.200 KM, dok je za potpuno opremljeni model poput testnog potrebno izdvojiti 48.300 KM. Ta cijena je najbolja potvrda da danas nema više jeftinih automobila, ali ni puno prostora za zamjeranje, jer su mnoge stvari definisane godinama i godinama jednostavno izvedene u savremenom obliku.

POGON
Pod poklopcem motora smješten je četverocilindarski 1,3-litarski benzinac koji je uparen sa lakim hibridnim sistemom, odnosno starter generatorom. Benzinski sklop raspolaže sa 140 KS i 260 Nm obrtnog momenta, koji je dostupan pri dizelski niskih 1.500 obrtaja. Njegova električna pogonska komponenta radi na 12 Voltnom naponu i koristi 0,13 kWh bateriju. Sam sklop u vožnji pomaže neprimjetno i to uglavnom kod kretanja ili ubrzanja, odnosno kada nadzorna elektronika procijeni da je potreban motoru sa unutrašnjim sagorijevanjem. Četvorocilindarski benzinac predstavlja jedan od najsavremenijih pogonskih agregata u klasi koji je našao svoje mjesto pod poklopcem motora Renaulta, Nissana, Dacie, ali i u premium klasi kod njemačkog Mercedes Benza. Riječ je o veoma izbalansiranom, kultiviranom i u vožnji izuzetno ugodnom agregatu, koji 1.342 kilograma težak automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,2 sekunde uz najveću brzinu od 196 km/h. Mada su i jedan i drugi rezultat vrijedni pažnje, a tu se ubraja i prosječna potrošnja od 6,5 litara, najjači Capturovi aduti nisu primarno dinamičke prirode, već je to izuzetna udobnost koji ovaj model nudi u okvirima klase kojoj pripada. Osim toga riječ je o veoma svestranom vozilu, koje je spremno da bude veoma praktičan porodični automobil.