Opel Meriva A (2003 – 2010)
Corsa u porodičnom izdanju
Sa kompaktnom i praktičnom Merivom, Opel je popunio prazninu između Corse i Astre…
Opel Meriva A (2003 – 2010) 1.7 CDTI (100 KS)
Nakon što je 2003. lansiran ovaj Opelov četverotočkaš, Meriva A je ispunila prvobitne zamisli proizvođača. Dobijen je kompaktan, stabilan i pouzdan automobil, ne tako velikih vanjskih gabarita, ali sa sasvim konfornom unutrašnjošću. Mnogima je teško precizno odrediti klasu ovog modela, a o tome najbolje svjedoči činjenica da je Meriva „izrasla“ iz Opelovog modela Corse, a da gabaritima parira Mercedesu A klase. Merivu A serije, koja se proizvodila od 2003. do 2010. godine odlikuje nenapadna spoljašnjost, te osjećaj kompaktnosti i stabilnosti iznutra.

Što se tiče dizajna, najveći nedostatak manifestuje se kod prednjeg bočnog stuba, čija masivnost i razdvojenost uveliko ometa pogled ulijevo, što može biti opasno prilikom ulaska u oštre krivine ili u gradskoj gužvi. Kod benzinskih motora često su se znali javljati kvarovi u vezi sa strujom i instalacijama, dok su se mnogi vlasnici žalili na problem sa plivajućim zamajcem, čiji pravi uzrok kvara stručnjaci nisu još otkrili. Takođe, veliki broj vozača ovog automobila žali se i na probleme sa letvom volana, kao i sa povremenim slučajevima nestanka ulja u servo upravljaču. Neki vlasnici su pronašli zamjerke i kad je u pitanju položaj mjenjača. Iako je mijenjanje brzina gotovo savršene preciznosti, mnogima je zasmetao takozvani spušteni položaj mjenjača.

Pored toga, ovaj automobil ima jako osjetljivu instrument tablu, pa su se vozači znali žaliti na „krcakanje“ iz instrument ploče nakon vožnje po neravnim terenima i lošijim putevima. U nedostatke se može ubrojati i čest problem sa korodiranjem izduvnog sistema, a posebno na njegovim krajevima, što može, ukoliko se odmah ne odreaguje, proizvesti iritirajući zvuk i buku. Izbor pogonskih agregata je raznovrstan, a posebno kada su u pitanju benzinske varijante motora. Od benzinskih agregata u ponudi su 1.4, 1.6, 1.8 litarski motori, sa snagom u rasponu od 85 do 125 KS, dok se takođe 1.6 benzinski motor može naći i u turbo varijanti od 180 „konja“.

Od dizelskih agregata tu su 1.3 CDTI sa 75 KS i 1.7 CDTI sa 100 konjskih snaga. Na našim putevima, najčešće srećemo 1.6 litarske benzice, odnosno „dizelaše“ sa 1.7 CDTI motorom. Stručnjaci pri izboru motora kod Opel Merive savjetuju benzinske motore veće snage. Istovremeno, pokazalo se da se problemi sa plivajućim zamajcem kod ovog četvorotočkaša rijeđe dešavaju na 1.7 dizelskom motoru. Bitna karakteristika koju vozači treba da znaju kod ovog putničkog automobila je relativno veliki prečnik okretanja od 11 metara, što manevrisanje, posebno u većim gradovima i saobraćajnim gužvama, čini sporijim.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.7 CDTI (100 KS) |
Prosječno |
6,1 |
Najmanje |
5,0 |
Najviše |
7,6 |
Prednosti
Motor 1.4 sa 90 KS je veoma pouzdan i nudi dobre vozne osobine, komfornu unutrašnjost, udobnost zadnje klupe, jednostavnu instrument tabla.
Mane
Masivnost prednjeg bočnog stuba, kvalitet izduvnih cijevi, problemi sa elektonikom kod benzinskih motora.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.686 ccm |
Snaga |
101 KS pri 4.400 o/min |
Max obrtni momenat |
240 Nm pri 2.300 o/min |
Najveća brzina |
180 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,8 s |
Dimenzije DxŠxV |
405 x 169 x 162 cm |
Masa |
1.455 kg |
Osovinski razmak |
263 cm |
Prtljažnik |
350-1.410 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2003. godina - Početak proizvodnje, prvi model Merive s karakterističnim vratima.
• 2010. godina - Lansiranje druge generacije (Meriva B) s modernizovanim dizajnom i pametnim vratima.
• 2017. godina - Kraj proizvodnje, zbog opadanja potražnje za MPV vozilima.
⚠️ Obrati pažnju:
.webp)
Benzinski 1.6 motora ima česte probleme sa instalacijama
.webp)
Izduvni sistem naglo korodira na krajevima
.webp)
Učestali problemi sa plivajućim zamajcem
Više informacija o modelu Opel Meriva pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.