Jaguar S-Type (2001–2007)
Britanska limuzina po niskoj cijeni
Bilo koji Jaguar iz tog vremena nije bio baš mjerilo za pouzdanost, ali je zauzvrat zračio velikim šarmom, koji je mnogima dovoljan razlog za kupovinu...
Jaguar S-Type (2001–2007) 2,7 D (210 KS)
Kod starijih vozača Jaguar je uvijek pojam specijalnog automobila sa bezvremenskim stilom i to bez obzira na model. Nažalost, baš kao i cijela britanska autoindustrija iz tog vremena, Jaguar doživljava drastičan pad kvaliteta u svim segmentima. Mnogi su se vlasnici žalili da im je automobil bio barem 50% vremena u servisu. Šteta, jer je stil i dalje bio onaj pravi... Relativno stara tehnologija nije dopuštala postizanje performansi u skladu sa Jaguarovim imidžom, pogotovo ne sa dizel motorom.
Kada već spominjemo dizel motor recimo da ga tradicionalisti smatraju kao pravo svetogrđe. Ali, uz promjenu imidža dolazi i do promjene kupaca od kojih se većina odlučila za dizel motor zbog upadno manje potrošnje od rastrošnih benzinaca. Kao kruna svega dolazio je i bolji osjećaj u vožnji. Trenutno najpopularnija verzija na tržištu polovnjaka dolazi kao kombinacija 2,7-litarskog dizelaša i automatskog mjenjača sa šest stepeni prenosa. Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,6 sekundi, kao i maksimalna brzina od 227 km/h zadovoljiće većinu vozača.
Nažalost, zbog učestalih problema svih mogućih vrsta, mnogi su jedva čekali da svoj automobil prodaju bilo kome po bilo koju cijenu. Tabela sa kvarovima je prebogata pa ćemo izdvojiti samo one najčešće i najskuplje. Klasični automatski mjenjač uglađenog rada sklon je kvarovima čije su popravke u odnosu na trenutnu tržišnu vrijednost vozila apsolutno neisplative. Prve naznake su trzanje prilikom uklapanja višeg stepena prenosa, a potom dosta duge pauze tokom biranja odgovarajuće „brzine“. Iz motora curi sve što curiti može – ulje, tekućina za hlađenje i gorivo.
Na čestu promjenu ulja tjeraju vas neugledne lokve ispod automobila. Kada smo već kod lokvi, one mogu dolaziti i iz rashladnog sistema. Uz nešto brže grijanje motora kao dobar pokazatelj nedostatka tekućine za hlađenje može poslužiti „klokotanje“ koje se čuje u putničkom prostoru. Lošeg su kvaliteta i sva gumena crijeva, pa je najbolje sve zamijeniti u kompletu. Donji postroj, u šta se ubraja i transmisija snage prema pogonskim točkovima, zahtijeva (pre)česte promjene svih komponenti, od kugli i krajnica do pogonskih osovina. Nepouzdana elektronika priča je za sebe...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.7 D (210 KS) |
Prosječno |
8,2 |
Najmanje |
7,4 |
Najviše |
11,0 |
Prednosti
Udobnost, vanjski i unutrašnji dizajn, harizma ranijih Jaguarovih modela, ergonomija na prednjim sjedištima
Mane
Loša završna obrada, motor, mjenjač i elektronika skloni čestim i skupim kvarovima, veliki gubitak vrijednosti
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
2.720 ccm |
Snaga |
210 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
435 Nm pri 1.900 o/min |
Najveća brzina |
227 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
8,6 s |
Dimenzije DxŠxV |
486,1 x 181,9 x 144,1 cm |
Masa |
1.722 kg |
Osovinski razmak |
290 cm |
Prtljažnik |
370–810 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2001. Jaguar na tržište šalje model S-Type koji jako liči na jeftiniji Rover
• 2003. Poslije mnogo pritužbi vlasnika inženjeri pokušavaju ispraviti niz nedostataka
• 2006. Urađena manja stilska poboljšanja uz tehnološko osvježenje motora
• 2007. Prestanak proizvodnje. Znatno kvalitetniji nasljednik dolazi 2008. godine
⚠️ Obrati pažnju:
Automatski mjenjač sa šest stepeni prenosa zadnje više glavobolje nego užitka
Osnova motora nije loša, ali jeste sve ostalo, od gumenih crijeva do raznih senzora
Sve su komponente ovjesa podložne brzom trošenju, čime upravljanje prestaje biti precizno
Više informacija o modelu Jaguar S-Type pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.