Mazda CX-5 (2012-2017)
Atraktivan, udoban i japanski kvalitetan
Mazda CX-5 donosi sve prednosti koje možemo očekivati od kompaktnog SUV automobila. Uz moderan Kodo dizajn, udobnu i prostranu kabinu, te relativno nisku cijenu održavanja, uspješno zadovoljava potrebe porodičnih kupaca...
Mazda CX-5 (2012-2017) 2.2 SkyActiv-D 150 KS dizel
Japanci su u veoma konkurentnu klasu kompaktnih SUV automobila ušli 2011. godine, predstavljanjem modela CX-5, ujedno i prvog koji je kombinovao Mazdin Kodo dizajnerski jezik sa inovativnim SkyActiv tehnologijama. Prva generacija Mazde CX-5 je atraktivnim eksterijerom, bogatom standardnom opremom i efikasnim motorima predstavljala dobru kupovinu, ali su bolje prodajne rezultate spriječile standardne Mazdine boljke, poput suzdržanog dizajna unutrašnjosti i nešto više cijene u odnosu na direktne konkurente Nissan Qashqai i Ford Kugu.

Kabina je prostrana i moderno dizajnirana, sa akcentom na upotrebljivost, ali je karakteriše nedostatak živih boja ili zgodnih dizajnerskih rješenja viđenih na spoljašnjosti Mazdinog SUV-a, a utisak kvari i nešto viši nivo buke. Prednja sjedišta su udobna i pružaju dobru podršku pri dužim putovanjima, a zadnja klupa nudi dovoljno prostora za noge i glavu putnika. Kapacitet prtljažnika iznosi solidnih 463 litara zapremine, uz mogućnost povećanja na maksimalnih 1.620 l.

Bezbjednost je na visokom nivou, pa je CX-5 svojevremeno osvojio svih pet zvjezdica na Euro NCAP testu, sa izrazito visokom zaštitom odraslih putnika i djece. Iz ponude se izvaja 2,2-litarski SkyActiv–D dizelski agregat sa maksimalnom snagom od 150 KS, uparen sa šestostepenim manuelnim ili automatskim mjenjačem i opcijama pogona na dva ili četiri točka. Motor pruža dovoljno snage i u kombinaciji sa preciznim upravljanjem čini vožnju relativno zabavnom.

U prvim serijama je prijavljen neobično veliki broj oštećenja na prednjem vjetrobranskom staklu, što je prvobitno dovelo do nedostatka rezervnih primjeraka, pa se da zaključiti da su ona nešto osjetljivija nego kod većine automobila, a dio modela proizvedenih do decembra 2015. godine je opozvan zbog mogućeg kvara na amortizerima prtljažnika usljed prodiranja vode. Vakuumska pumpa, koja radi kao dio kočionog sistema, takođe je sklona habanju, što bi moglo rezultovati slabijom asistencijom pri kočenju i potrebom zamjene.

Kod nekih modela je primijećeno i taloženje čađi na usisnom ventilu, pa je, ukoliko se pojavi taj problem, moguće čišćenje i ažuriranje softvera, koje sprečava ponavljanje istog kvara. Softverski se mogu riješiti i problemi sa gašenjem motora usljed grešaka na sistemu ubrizgavanja goriva, dok kod pojedinih primjeraka postoje problemi sa loše pričvršćenim diznama.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.2 SkyActiv-D (150 KS) |
Prosječno |
7,1 |
Najmanje |
4,8 |
Najviše |
10,9 |
Prednosti
Dizajn eksterijera, udobnost u vožnji, precizno upravljanje, prostor u kabini, bogata standardna oprema, ekonomičan i efikasan agregat
Mane
Konzervativan enterijer, osjetljivo vjetrobransko staklo, nešto viša buka u kabini, problemi sa diznama, kvarovi na vakuum pumpi kočnice
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
2.189 ccm |
Snaga |
150 KSpri 4.500 o/min |
Max obrtni momenat |
380 Nm pri 1.800–2.600 o/min |
Najveća brzina |
198 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,0 s |
Dimenzije DxŠxV |
455,5 x 184 x 167 cm |
Masa |
1.555 kg |
Osovinski razmak |
270 cm |
Prtljažnik |
463–1.620 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2011. Prva generacija Mazde CX-5 je predstavljena na sajmu u Ženevi
• 2012. Početak proizvodnje u Mazdinoj fabrici u Hirošimi
• 2014. Predstavljen restilizovani model sa osvježenim eksterijerom i infotainment sistemom
• 2016. Druga generacija modela predstavljena u Los Anđelesu
⚠️ Obrati pažnju:

U prvim serijama je prijavljen neobično veliki broj oštećenja na vjetrobranskom staklu

Mogući su kvarovi na vakuum pumpi kočnice koji rezultuju otežavanjem pritiska na papučicu

Uočeni su problemi sa loše pričvršćenim diznama i problemi sa sistemom ubrizgavanja
Više informacija o modelu Mazda CX-5 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.