Kia Sorento (2002 – 2009)
Teškaš sa vaskularnim problemima
Dobra kontrola pri terenskoj vožnji i velika vučna moć zasjenjeni su problemima sa dovodom i ubrizgavanjem goriva..
Kia Sorento (2002 – 2009) 2.5 CRDi (150 KS)
Kada se 2002. godine pojavio na tržištu, Sorento, kao ni ostali tadašnji SUV automobili, nije dočekan prevelikom medijskom pompom. Kada govorimo o dizelašima, ovaj petovratni SUV sa petoro sjedišta opremljen je samo 2.5 litarskim pogonskim agregatom, dok benzinski motori imaju zapreminu od 2.4 do 3.8 litara.
Njihova snaga, prvobitna problematika ovog automobila, varira od 140 do 262 konjske snage. Osim veličine, Sorento se razlikuje od drugih Kijinih teškaša po udobnosti. Dobra kontrola vozila pri terenskoj vožnji dobijena je drugačijim stilom vješanja, čime je žrtvovan dio udobnosti. Inženjeri su žrtvovali i direktniju kontrolu vozila na asfaltnim putevima, što je razumljivo za automobil ove veličine. Zamajac, zajedno sa otkazivanjem kvačila, čest je problem kod svih modela ovog vozila, pogotovo ako je godina proizvodnje bliža 2009. Ako se odlučite za točkove veličine 18 inča, budite spremni na povremene probleme sa senzorom proklizavanja, a razlog tome je softverska greška centralne jedinice.
Vozači koji su koristili ovaj automobil za vuču osjetili su probleme sa manuelnim mjenjačem poslije 80 hiljada pređenih kilometara, a ni oni nisu bili pošteđeni kvarova kvačila i zamajca. Prvobitni automatski mjenjači pokazali su se nekvalitetnim, te se nerijetko dešavalo da tokom vožnje vozači ostanu u „leru“. Raskošna snaga 3.5-litarskog V6 benzinca uzrok je mnogih problema. Naime, leptirasti povratni ventili skloni su lomljenju i otkazivanju poslije samo 3 godine vožnje. Ubrizgivači goriva na dizelskim motorima skloni su začepljivanju i otkazivanju, što dovodi do smanjenja snage motora i u najgorem slučaju, prestanka rada motora.
Ovaj problem se rješava redovnim servisiranjem i izbjegavanjem točenja goriva sumnjivog porijekla. Dodatne probleme sa čistoćom goriva može prouzrokovati zaštitni sloj unutar rezervoara, jer može doći do njegovog guljenja i stvaranja sitnih čestica, koje su glavni krivac zakrčenja dovoda goriva i ubrizgivača. Oko 4.500 hiljade modela povučeno je sa tržišta zbog problema sa alternatorom; jer su se četkica alternatora kod ovih automobila rotirala neravnomjerno, što je dovodilo do pomjeranja remena iz težišta.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.5 CRDi (150 KS) |
Prosječno |
10,1 |
Najmanje |
8,6 |
Najviše |
13,1 |
Prednosti
Sirova snaga, kvalitetna limarija, dobre performanse pri terenskoj vožnji
Mane
Neudobnost pri vožnji na putu, problemi sa dovodom i ubrizgavanjem goriva, povučen određen broj vozila zbog kvara na alternatoru
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
2.497 ccm |
Snaga |
140 KS pri 3.800 o/min |
Max obrtni momenat |
314 Nm pri 2.000 o/min |
Najveća brzina |
170 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
14,6 s |
Dimenzije DxŠxV |
456 x 185 x 173 cm |
Masa |
1.985 kg |
Osovinski razmak |
271 cm |
Prtljažnik |
890 - 1.900 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2003. Sorento dolazi na svjetsko tržište u 2 verzije: LX i EX.
• 2007. Predstavljen model sa 3.8 litarskim „Lambda“ Hyundaijevim motorom
• 2008. Osim pojačanog motora, Sorento dobija i poboljšan izgled
• 2009. Povučen iz proizvodnje da bi se krenulo sa novom generacijom
⚠️ Obrati pažnju:
Vješanje je dizajnirano za "off-road" vožnju, te je neudobno za vožnju po putu
Dovod goriva i ubrizgivači skloni su zakrčenju iz niza razloga
Povučeno nekoliko hiljada vozila zbog kvara na alternatoru
Više informacija o modelu Kia Sorento pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.