Kia Soul (2009–2014)

Neobičan dizajn i solidna tehnologija

Kia Soul je smjelim dizajnom osvojila kupce širom svijeta. Kod nas iz nepoznatog razloga nije imala zapažen tržišni uspjeh, čime je cijena kao polovnjaka tim povoljnija...
10 Decembar 2017

Neobičan dizajn i solidna tehnologija

Kia Soul (2009–2014) 1.6 CRDi (126 KS)

Moderno koncipirana Kia Soul možda je dizajnom bila korak ispred vremena jer su mišljena oprečna. Ono što je najvažnije jeste činjenica da ravnodušnih nema, što pak znači da dizajn nije dosadan bez obzira sa kojeg se stanovišta promatra. Oznake motora su iste kao kod Hyundaija, pa tako i u Soulu prve generacije možemo naći već dokazani 1.6 CRDi dizelaš sa 126 KS.

Kia Soul 2012 1280 f2165d00817514670d90d2f0d0fe603fce

Što se motora i mjenjača tiče, nema nikakvih posebnih pritužbi, pa se može reći da davanje garancije u trajanju od sedam godina nije bilo tek reklamni trik za privlačenje kupaca. Kia Soul je patila od pomalo neobičnog problema koji je pogodio i neke druge Kijine modele – loši glavni kablovi koji se spajaju na akumulator. Time je uzrokovan pad napona, što moderna elektronika ne trpi. Zbog toga su moguće razne sitnije greške u radu elektronike što je u svakom slučaju neugodno.

Kia Soul 2012 1280 27c01eb2590f35f8b274e82c10fce3c9ec

Veliki broj primjeraka bio je preventivno pozvan na vanredni odlazak u servis zbog nepravilnog rada natezača sigurnosnog pojasa. Popravak je trajao oko dva sata, s tim da vlasnik nije snosio nikakve troškove. Mehanika je vrlo solidna izuzev letve volana, odnosno upravljačkog mehanizma. Često se zna čuti neugodna buka prilikom okretanja volana iz jedne u drugu krajnju tačku. Uzrok su slabe brtve na glavi volana preko kojih ulazi prašina.

Kia Soul 2012 1280 e3c9af11ade2036f13f8825000db842700

S obzirom na to da je fabrička garancija sedam godina, kvar se otklanjao na štetu fabrike. Iz preventivnih razloga, tokom redovnih servisa vršena je kontrola naslona za glave na prednjim sjedištima. Naime, na mnogim se modelima koji su doživjeli sudar primijetilo da u slučaju otvaranja vazdušnih jastuka može doći do odvajanja naslona za glave od sjedišta, što baš i ne ide na ruku inače dobre pasivne i aktivne sigurnosti. Na našem tržištu Kia Soul zapravo ima status endema. Ponuda polovnjaka nije bogata niti je model tražen, pa se može dobiti zaista odlična cijena prilikom kupovine...

 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 CRDi  (126 KS)
Prosječno 6,6
Najmanje 5,3
Najviše 8,6

Prednosti

Unikatan dizajn, ponuda prostora na svim pozicijama, fabrička garancija, solidan 1,6 litarski CRDi dizelaš

Mane

Nije posebno agilan u vožnji, s današnje strane gledajući motori nisu ekološki efikasni, teško pronalaženje novog vlasnika

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.591 ccm
Snaga 126 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 255 Nm pri 2.000 o/min
Najveća brzina 180 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 10,7 s
Dimenzije DxŠxV 410,5 x 178,5 x 166,1 cm
Masa 1.270 kg
Osovinski razmak 255 cm
Prtljažnik 370–570 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2008. Službeno predstavljena Kia Soul

• 2009. Početak serijske proizvodnje i prvih isporuka kupcima

• 2010. Na tržište dolazi više specijalnih edicija sa zanimljivim paketima opreme

• 2011. Izveden redizajn sa nizom novih decentnih detalja uz poboljšanja tehnoloških komponenti




⚠️ Obrati pažnju:

Slika1

Buka iz upravljačkog mehanizma nije rijetkost. Sreća pa nema posljedica za sigurnost putnika

 

Slika2 (2)

Mehanizam natezača sigurnosnih pojaseva bio je uzrok za poziv na vandredni servis

 

Slika1 (1)

Glavni kablovi akumulatora nisu bili uzornog kvaliteta. Zbog toga su moguće greške na elektronici

 

Više informacija o modelu Kia Soul pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Opel Mokka 1.2 Hybrid Ultimate

Efikasno rješenje za sve gradske rebuse

Druga generacija Mokke osjetno je kompaktnija u odnosu na prethodnu, te čak 12,5 centimetara k...