Ford Fiesta (2008–2013)

Zabavna, dinamična i gradski praktična

Ford Fiesta je oduvijek bila jedan od najpopularnijih modela u gradskoj klasi, a njena šesta generacija trenutno je jedan od najpoželjnijih polovnjaka na tržištu...
22 Decembar 2018

Zabavna, dinamična i gradski praktična

Ford Fiesta (2008–2013) 1.4 (71 KS)

Predstavljena krajem 2007. godine, Fiesta šeste generacije tehnološki je dosta naprednija od svog prethodnika. Moderan izgled, podignute zadnje svjetlosne grupe i veoma dobre manevarske sposobnosti u vožnji su osobine koje ističu ovaj gradski automobil, koji je po ocjeni njegovih korisnika jedan od najboljih na tržištu. Mjesta za upravljačem ima sasvim dovoljno, tako da će se za njim udobno smjestiti i korpulentnije osobe. Preglednost je veoma dobra tako da nema previše problema tokom vožnje u gradskim gužvama i parkiranju na uskim prostorima. Fiestu odlikuje  izuzetna upravljivost, koja je omogućena odlično usklađenim vješanjem.

Ford Fiesta 2011 1280 d94a058e68c1ae9577616a32600b18b6b8

Sigurnosna oprema uključuje ABS, ESP, EBD, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, bočnu zaštitu za glavu i prsa, a opcionalno je na većini modela bio dostupan i vazdušni jastuk za koljena vozača. Uz doplatu se mogao dobiti i sistem za „predviđanje nesreća“ u gradu koji automatski koči vozilo kada je aktiviran. U odnosu na svog prethodnika šesta generacija nudi potpuno redizajnirani izgled enterijera i instrument table, mada plastika od koje je izrađena djeluje pomalo jeftino i dosta je tvrda na dodir. Ako je pravilno održavana na njoj ne bi trebalo biti tragova korištenja. Prednja sjedišta su prilično udobna i presvučena kvalitetnim platnom, ali na zadnjoj klupi odrasli putnici nemaju previše mjesta, što je donekle i očekivano za ovu klasu automobila. Na modelima sa troje vrata ulazak na zadnju klupu nije baš jednostavan naročito ako su u pitanju krupnije osobe.

Ford Fiesta 2011 1280 bf8a94451abed252af7b5c0b30f7df39ac

Za razliku od prethodne generacije koja je imala problema sa pojavom korozije, kod Fieste VI je to ispravljeno i ako vozilo nije oštećeno ona se ne bi trebala pojavljivati. Fiesta neće razočarati vozače koji traže praktično prevozno sredstvo u gradu od tačke A do tačke B, za šta je zapravo i zamišljena. Kapacitet prtljažnog prostora iznosi 295 litara a sa sklopljenom zadnjom klupom on se povećava na 979 litara, što je za nijansu više od prethodnika i sasvim dovoljno za osnovne namjene. Benzinski 1,4-litarski motor koji isporučuje jačinu 71 KS, posjeduje skromne performanse i od njega ne treba očekivati previše.

Ford Fiesta 2011 1280 fc34bd991bbd26de6af283bcd1044858a8

On omogućava sasvim udobnu gradsku vožnju uz umjerenu potrošnju goriva, ukoliko nemate tešku nogu na gasu, jer tada ovaj skromni agregat postaje rastrošan. Ukoliko se redovno održava, problemi i kvarovi su rijetkost, jer je prilično jednostavne konstrukcije, a dijelovi su dostupni i ne pretjerano skupi. Na ovim modelima je prijavljivan problem sa kvakama na vratima, radio sistemom i ponegdje je dolazilo do otpadanja kedera na vratima. Takođe, prilikom kupovine polovnog primjerka treba pregledati stanje komponenti ovjesa.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.4 benzin (71 KS)
Prosječno 8,9
Najmanje 6,6
Najviše 12,9

Prednosti

Jeftino održavanje, pouzdanost, upravljivost, dizajn

Mane

Slabije performanse agregata, manjak prostora na zadnjoj klupi, ručke i krederi na vratima, radio sistem, potrošnja

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.392 ccm
Snaga 71 KS pri 5.500 o/min
Max obrtni momenat 103 Nm pri 4.000 o/min
Najveća brzina 175 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 12,2 s
Dimenzije DxŠxV 395,0 x 172,2 x 148,1 cm
Masa 966 kg
Osovinski razmak 249 cm
Prtljažnik 295 - 979 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

• 1976: Ovo je godina kada je Ford Fiesta prvi put predstavljena. Originalni model bio je značajna prekretnica za Ford jer je dizajniran da se takmiči na rastućem tržištu subkompaktnih automobila i brzo je stekao popularnost zbog svoje pristupačnosti i efikasnosti.

• 2008: Ove godine, Fiesta je predstavljena u svojoj šestoj generaciji. Ova iteracija je označila značajan redizajn sa modernijim, modernijim izgledom i ažuriranom tehnologijom. Također je predstavljen u SAD-u tržište po prvi put, što je pomoglo da se proširi njegova privlačnost i poveća globalna prodaja.

• 2017: Ova godina je važna jer je Fiesta ušla u sedmu generaciju. Model je imao ažuriranu tehnologiju, nove sigurnosne karakteristike i profinjeniji dizajn, uključujući uvođenje varijante Fieste ST performansi. Osvježavanje iz 2017. imalo je za cilj da Fiestu zadrži konkurentnom u sve gušćem segmentu malih automobila.

 

⚠️ Obrati pažnju:

Slika 1 agregat

Benzinski motor nudi skromne performanse i zna biti dosta rastrošan kad se optereti

 

Slika 2 keder

Gumeni kederi na vratima su ispod prosječnog kvaliteta pa veoma brzo propadaju

 

Slika 3 radio

Pojedini vlasnici su se žalili na probleme sa radio sistemom i lošim prijemom stanica

 

Više informacija o modelu Ford Fiesta pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...