Test – Renault Captur TCe 90 Evolution 40.500 – 38.900 KM
Vizuelna ozbiljnost i bezvremenski kvaliteti
U klasi gradskih krosovera već godinama vlada žestoka konkurencija, u kojoj su se za velike prodajne rezultate uspjeli izboriti samo najbolji predstavnici. Jedan od njih jeste i Renault Captur, koji je s aktuelnim redizajnom dobio dozu vizuelne ozbiljnosti i niz sitnih, ali primjetnih unapređenja...
Od 2013. godine, kada je predstavljen u prvoj generaciji kao krosover na platformi Clia, Captur je bio i ostao jedan od najomiljenijih Renaultovih automobila u Evropi, koji je do sada našao put do više od dva miliona kupaca. Riječ je o oku ugodnom, modernom i praktičnom modelu, koji se s 4,32 metra dužine bez problema uklapa u format idealnog gradskog, odnosno porodičnog vozila.

Većina automobila svoj vizuelni potencijal najbolje pokazuje u bogato opremljenim verzijama. Međutim, Captur poput testnog to postiže i u najpovoljnijem akcijskom izdanju, što je zaista rijedak slučaj. Za takav utisak dobrim dijelom zaslužna su i nova glavna svjetla, koja serijski dolaze sa Full LED tehnologijom, a tu su i modernizovana dnevna LED svjetla.

Svoj zadatak u noćnoj vožnji obavljaju s visokim stepenom efikasnosti, što podiže sigurnost vožnje na viši nivo.Vanjski izgled bio je i ostao jedan od najjačih Capturovih aduta. Vizuelne promjene fokusirane su na prednji dio vozila. Tu su u prvom planu nova glavna i ujedno u svim paketima opreme standardna LED svjetla, koja prate i trodijelna dnevna LED svjetla.

Branik je postao izražajniji, a veliki hromirani Renaultov logotip i maska hladnjaka zamijenjeni su panelima. Navedena promjena je tolika da će mnogi pomisliti kako je riječ o potpuno novom automobilu. Dok je novi Captur s prednje strane izgubio dosadašnju nježnost, ona je uprkos modernizaciji branika zadržana pozadi, gdje su zaobljena svjetla oblikom ostala ista, uz minimalne promjene grafike.

S redizajnom su ponuđene i nove karoserijske boje, pa je kupcima na raspolaganju sada čak 14 različitih jednobojnih i dvobojnih kombinacija. Ono što treba naglasiti jeste da je crvena nijansa Flamme, koju smo imali na testnom vozilu, sada serijska i ne doplaćuje se.

Modernizovani su i alu-naplaci, dok najpovoljniji model dolazi sa 17-inčnim čeličnim točkovima i stilizovanim poklopcima koji uspješno imitiraju alu-naplatke. Bazni točkovi su kombinovani sa pneumaticima dimenzija 215/60, koji odlično odgovaraju domaćim putevima.

Konačni utisak je veoma povoljan, mada će ostati dilema da li je Renault trebalo da ponudi kompletno nov prednji dio sada s redizajnom ili da ga sačuva za nasljednika, jer je i originalno rješenje iz 2019. godine u pogledu estetike bilo prvoklasno i omiljeno kod kupaca.Udobnost je bila i ostala jedan od najjačih aduta svih Renaultovih modela. Captur je od redizajna dobio bolju zvučnu izolaciju, mnoge plastične površine u kabini ugodno su gumirane, a savremeno i moderno djeluje i kombinacija digitalnih instrumenata i serijske multimedije.

U enterijeru su napravljene velike promjene, koje su prije svega fokusirane na centralni greben, gdje više nema klasičnih komandi klima-uređaja. One su, kao i brojne druge funkcije, integrisane u multimedijalni sistem, odnosno centralni ekran osjetljiv na dodir. S eliminacijom komandi klima-uređaja Renault je u Captur morao instalirati potpuno novi upravljački softver OpenR link i prilagoditi multimedijalni sistem s 10,4-inčnim ekranom novim funkcijama.

Zahvaljujući platformi Android Automotive 12 sada je u multimediju moguće instalirati 50 različitih aplikacija, među kojima su Google Maps navigacija i asistencija s efikasnim glasovnim kontrolama. Uz savremenu multimediju serijski dolazi i audio-sistem Arkamys Classic, koji se odlikuje uzornom reprodukcijom zvuka, što je donekle iznad očekivanja od ulaznog modela.

Captur je od svoje prve generacije zamišljen kao udoban i funkcionalan porodični automobil. Sa redizajnom zadnja klupa serijski dolazi u praktičnom, kliznom izdanju, koje omogućava da se njenim pomjeranjem dobije veći kabinski ili unutrašnji prostor, odnosno ono što vam najviše treba u datom trenutku.

Velike promjene napravljene su i uvođenjem nove linije presvlaka sjedišta s modernizovanim dezenima i recikliranim materijalima koji se mogu ponovo reciklirati. Dimenzijski prostor u oba reda kabine ostao je na nivou prethodnika, a Captur se može pohvaliti i serijskim zadnjim ventilacionim otvorima, koje većina konkurenata nema nikako ili ih nema u baznim modelima.

Pomična zadnja klupa omogućava i jednostavno proširivanje osnovnog kapaciteta prtljažnika, pa on jednostavno može da varira od 422 litra do 536 litara. Najveća zapremina od 1.275 litara dobija se obaranjem naslona zadnjih sjedišta. Praktičnost je unaprijeđena i dvostrukim dnom, koje omogućava da se dobije ravna površina kada se preklope nasloni zadnjih sjedišta, ali i da se pojedine stvari i predmeti odlože ispod poda.

Uz Captur tradicionalno serijski dolazi veliki broj savremenijih sistema asistencije u vožnji. Podsjećamo da je među njima sistem nadzora okoline vozila, s detekcijom opasnih situacija i automatskim kočenjem u cilju izbjegavanja najgoreg, odnosno smanjivanjem posljedica udara. U serijskoj opremi jesu i zadnji parking senzori kombinovani s nadzornom kamerom te sistem za kontrolu umora i nepažnje vozača. On pristaje i uz trenutnu akcijsku cijenu, koja je s 38.900 KM za čak 1.600 KM niža od redovnog iznosa. Za kraj treba dodati i da, bez obzira na cijenu, pogon i opremu, Renault uz sve modele Captura daje i jedinstvenu garanciju od pet godina ili 100.000 pređenih kilometara, što ovaj automobil čini vrijednim pažnje.

POGON
Žilava tri cilindra
Pogonski segment od redizajna čine ulazni i ujedno testni 0,9-litarski trocilindarski benzinac sa 90 KS, a slijede ga dva blaga hibrida sa 140 i 160 KS, koji su zasnovani na 1.3 TCe turbobenzincu. Vrh tehnološke ponude predstavlja hibridni model E-Tech s 1,6-litarskim atmosferskim benzincem i elektromotorom, koji zajedno raspolažu sa 145 KS i serijski su kombinovani s automatskim mjenjačem. Testni motor moguće je kombinovati i sa LPG plinom, a ova kombinacija ima deklarisanih 100 KS. U ulaznoj verziji osim 90 KS raspolaže i sa 160 Nm obrtnog momenta. Mada se to čini kao skroman potencijal za pokretanje 1.300 kilograma teškog porodičnog krosovera, u praksi smo stekli utisak da je odabrani pogon dovoljan za savladavanje većine svakodnevnih izazova, posebno onih gradskih, a ugodan je i na dužim putovanjima. Velike zasluge za takav zaključak pripadaju odlično proračunatom šestostepenom ručnom mjenjaču, ali i turbini koja ne dozvoljava da mali motor ostane bez daha. Uz prosječnu potrošnju, koja varira od samo pet litara na otvorenom do sedam i po u gradu, ulazni Captur može s pravom da ponese epitet ekonomičnog