Test - Ford EcoSport Titanium 1.0 EcoBoost
Tijelo terenca, a duša crossovera
I dok sa Pumom u prvi plan stavlja trendovski dizajn, retro ime i dinamičke afinitete, Ford sa EcoSport modelom pokušava da privuče kupce kojima je kod crossovera draži off-road pristup, sa visokim klirensom, snažnim vješanjem i detaljima koji podsjećaju na klasične terence...
Druga generacija Fordovog gradskog crossovera Ecosport na tržištu je od 2014. godine i do danas je dva puta osvježavana. Sa drugim redizajnom ponuđena su najsavremenija pogonska i tehnološka rješenja, koja su u potpunosti preuzeta od sedme generacije Ford Fieste.

Obim zadnjih promjena na modelu EcoSport toliko je veliki da je Ford novi model mogao bez problema deklarisati kao drugu njegovu generaciju, ali nije. To bi iz marketinškog ugla mogla biti i najveća prepreka ka ozbiljnijoj afirmaciji ovog modela, kojeg su kupci „uzeli“ na zub zbog nekih nedostataka koje je imao prije aktuelnog redizajna.

Naime, sa njim je u velikoj mjeri anuliran jedan od najvećih problema sa kojim se prvobitni model EcoSport morao suočiti na evropskom tržištu. Naravno riječ je o njegovom izgledu.Naime, Evropljanima se nikako nije dopala činjenica da im je ponuđen identično oblikovan model kao u Južnoj Americi, Indiji, Kini, Rusiji i Tajlandu gdje EcoSport već godinama igra veoma zapaženu ulogu.
Osim na vanjski dizajn dosta primjedbi upućeno je i na račun ergonomije i kvaliteta materijala u enterijeru, koji jednostavno nije bio po ukusu i očekivanjima kupaca sa Starog kontinenta. Nezadovoljstvo javnosti Ford je donekle anulirao korigovanjem cijena i akcijskim ponudama, što je EcoSport kako tako održalo u fokusu javnosti.

Međutim, to nije bilo dovoljno da ga pozicionira onoliko visoko koliko se to očekivalo od automobila koji nastupa u jednom od najbrže rastućih segmenata na evropskom tržištu - klasi gradskih crossovera.Vanjski dizajn usklađen je sa donedavno najvećim Fordovim SUV modelom u Evropi, petmetarskim Edgeom, kojeg smo svojevremeno takođe imali priliku testirati.

U ponudu je uvedena i trendovska dvobojna verzija sa konstrastnim crnim krovom, dok je off-road karakter kod testnog primjerka sa Titanium opremom dodatno naglašen metaliziranim oplatama prednjeg i zadnjeg branika. Mada je od aktuelne Fieste duži tek pet centimetara, EcoSport u praksi od nje izgleda značajno robustnije.

Tajna ovakvog gabaritnog odnosa osim u dizajnu krije se u značajno većoj razlici u visini, koja iznosi 16 centimetara. Istovremeno, najniža tačka poda od podloge je udaljena 20 centimetara, što omogućava bezbrižne off-road izlete. Podsjećamo da se EcoSport može dobiti i u Active izdanju, koje vizuelno naglašava terenski karakter automobila sa kontrastnim crnim plastičnim oplatama rubova kućišta točkova i donjeg dijela karoserije, što je kvalitet više na njegovoj strani u odnosu na potencijalne konkurente.

Testni model nam se predstavio u nešto drugačijem skupocjenijem izdanju, sa plastičnim zaštitama vrata lakiranim u metalik crnu boju karoserije i bez plastičnih navlaka iznad točkova.Dinamičnost je naglašena i sa novim, atraktivnijim dezenima 17-inčnih alu naplataka kombinovanih sa mesnatim pneumaticima dimenzija 205/55.

Prednja svjetla oblikovana su po uzoru na Edge, maska hladnjaka je izmijenjena i proširena, a novi stilski oblik dobila su i svjetla za maglu. Poklopac motora snažnije je profilisan i dodatno istaknut sa dvije uzdužne izbočine. Promijenjena je i grafika zadnjih svjetala. Svoju srodnost sa terenskim vozilima EcoSport s vana ističe i po jednom pomalo zaboravljenom dizajnerskom detalju.

Riječ je o stilizovanom, plastičnom kućištu rezervnog točka na vratima prtljažnika, koja su specifična, jer se ne otvaraju prema gore već na stranu kao kod terenskih automobila. Ovaj koncept ima svoju praktičnu i nepraktičnu stranu. Praktična je da otvara tovarni prostor u njegovom maksimalnom obimu i po potrebi omogućava da se kabastije stvari poput bijele tehnike ili namještaja lakše utovare u vozilo kako fizički, tako i pomoću viljuškara.

S obzirom na to da je riječ o gradskom crossoveru, a ne dostavnom vozilu, taj kvalitet će biti koristan i kao takav prepoznat ograničenom krugu kupaca. Nepraktična karakteristika petih vrata, koja se otvaraju na stranu i na sebi nose rezervni točak je da im treba puno više prostora iza vozila kod otvaranja nego u slučaju klasičnih vrata koja se otvaraju prema gore. U gradskom režimu vožnje, kojem je primarno namijenjen EcoSport, ovaj princip otvaranja zahtijevaće u najmanju ruku period privikavanja za sve one vozače koji su navikli na klasičan princip pristupa prtljažniku.

U kabini je sa redizajnom napravljena prava mala revolucija, jer je dosadašnji enterijer u potpunosti zamijenjen sa novim osjetno modernijim i savremenijim, izvedenim po uzoru na aktuelnu Fiestu. Kada ga opisuje, Ford u prvi plan ističe dvije njegove osobine - uzornu ergonomiju i kvalitet izrade. Kod modela prije redizajna najviše primjedbi od kupaca upućeno je na račun tvrde plastike i na haotičan raspored usitnjenih komandi na centralnom grebenu.

Taj stil je stvar prošlosti, jer su u oblikovanju novog enterijera primijenjeni najaktuelniji ergonomski standardi američkog proizvođača, za koje se može reći da bi trebalo da zadovolje i najzahtjevnije kupce. Analogna instrument tabla sa četiri klasična mjerna instrumenta i digitalnim dispjelom u sredini preuzeta je od Fieste, kao uostalom i novi multifunkcionalni trokraki upravljač. Instrumenti su jasni, pregledni i stilski moderni, dok trokraki upravljač ima ergonomski oblikovano kolo, koje pruža ugodan oslonac rukama dijelom zahvaljujući i mekanoj kožnoj presvlaci. Daljinske komande integrisane na njemu su jednostavne za upotrebu, a Fordovi dizajneri odlično su osmislili i dodatni segment sa lijeve strane upravljača na kojem se nalaze komande tempomata.Na centralnom grebenu sada dominira stilizovani ekran SYNC 3 multimedijalnog sistema.

Zavisno od paketa opreme ili spremnosti kupaca za doplatu, ekran se može dobiti u tri različite dimenzije: od 4,2 zatim 6,5 i osam inča. Testni model imao je najveću verziju, koja se odlikuje izuzetno čistim ekranskim prikazom, čijom grafičkom pozadinom dominira oku ugodna svijetlo plava nijansa boje. Savremena multimedija preko Apple CarPlay i Android Auto aplikacija omogućava jednostavno i brzo povezivanje sa pametnim uređajima, te međusobnu razmjenu i dijeljenje korisnih informacija. Ford tu ide u korak sa konkurencijom, što bi u praksi trebalo da znači da će njegova multimedija zadovoljiti većinu zahtjeva savremenih korisnika. Od Fieste je preuzet i klima uređaj u ručnoj i automatskoj verziji, koju smo imali u testnom modelu. Klasičan upravljački koncept ovog sistema veoma je logičan i jednostavan za korištenje, ali je on u EcoSportu nisko pozicioniran na centralnom grebenu, pa je u vožnji prilikom podešavanja fokus pažnje na trenutak potrebno skrenuti pod oštrim uglom sa puta na komande.U potrazi za višim stepenom udobnosti ugrađena su i potpuno nova Fiestina sjedišta. Zahvaljujući promišljenijoj organizaciji zadnjeg dijela automobila, kapacitet prtljažnika je povećan za 24 litra, na ukupno 334. Ovdje treba napomenuti da kod poređenja sa konkurentima treba uzeti u obzir da je Fordov model dugačak 4,09 metara, odnosno da je puno kraći od većine ostalih predstavnika u klasi gradskih crossovera. Ford je sa EcoSport modelom napravio zaista veliku transformaciju kako vizuelno tako i u enterijeru i biće prava šteta ako je kupci ne prepoznaju kao takvu vođeni iskustvima sa njegovim skromnijim prethodnim izdanjima. Na domaćem tržištu ovaj modela dostupan je sa četiri paketa opreme, a drugi i ujedno testni Titanium nudi sve što je potrebno gradskom crossoveru u 21. vijeku. Ulazna cijena startuje od 34.936 KM, dok je za model poput testnog sa nekoliko dodataka potrebno izdvojiti 39.900 KM. Startna cijena za Titanium paket iznosi 37.437 KM, odnosno 40.470 KM u slučaju da se kupac odluči za šestostepeni automatski mjenjač.

Tri cilindra u najboljem izdanju
Ford je za pogon namijenio samo jednu verziju 1,0-litarskog trocilindarskog turbobenzinskog motora sa 125 KS. Živahni mali benzinac omogućava 1.414 kilograma teškom crossoveru da od 0 do 100 km/h ubrza za 11 sekundi i da dostigne najveću brzinu od 180 km/h. Kombinacija šestostepenog ručnog mjenjača i prednjeg pogona funkcioniše odlično u praksi, jer je prvi sklop uzorno precizan, a drugi odlično elektronski kontrolisan. Vješanje je sportski tvrdo, ali ne i neudobno, a upravljač kako smo to i navikli od Forda direktan i veoma precizan. Takva kombinacija osobina vozaču veoma brzo uliva povjerenje, a treba naglasiti i da isti utisak ostaje aktuelan i kada se sa asfaltne podloge skrene na zemljanu. Zahvaljujući visokom klirensu vozač je bezbrižan čak i kada pod točkovima ostane bez tvrde podloge i ravnog puta. Kada je riječ o prosječnoj potrošnji, ona je shodno performansama na zadovoljavajućih 6,8 litara. Ako volite više pritisnuti papučicu gasa računajte na prosjek od 7,5 litara dok je minimum minimuma malo iznad pet litara, odnosno na 5,2 litra.