Fiat Punto (2003–2010)
Štedljiv i jeftin gradski model
Jedan od najdugovječnijih Fiata proizvodio se od 1999. do 2010. godine, te je s godinama postajao sve bolji. Podvozje i enterijer su do kraja proizvodnje značajno promijenjeni, a Punto je bio prvi model koji je dobio okrugli Fiatov znak u čast stogodišnjice kompanije…
Fiat Punto (2003–2010) 1.9 MJET (85 KS)
Sa prvim redizajnom druga generacija Punta je dobila veće prednje svjetlosne grupe, a sa vrata su skinute zaštitne bočne lajsne. Sjedišta su izrađena od jeftinih materijala, zastarjelog dizajna, ali su dosta udobna i imaju dobru lumbalnu podršku leđima vozača. Fiat Punto je prije svega stekao popularnost zbog velikog prostora koji nudi u kabini, kao i upotrebljivošću u različitim uslovima eksploatacije. Na prednjim sjedištima osobe natprosječne visine mogu se udobno smjestiti. U prilog podacima o prostranosti se uklapa i prtljažni prostor zapremine 297 litara, koji prilikom sklapanja zadnje klupe raste na 1.080 litara.
Instrument tabla je izrađena od jeftine plastike, kao i svi dijelovi enerijera. Najveća zamjerka su loše ukopljeni elementi i spojevi, te tanak tepih na podu sa izuzetkom stropnog dijela vozila koji je kvalitetne izrade. Preglednost sa vozačevog sjedišta je odlična, a iako se upravljač ne podešava po dubini, većina korisnika se ne žali na neudobnost. Upravljač je obložen gumiranom plastikom, ugodnom na dodir koja odlično leži u rukama. Antikorozivna zaštita Punta je vrhunska i sa korozijom nema problema čak ni ukoliko je lak oštećen na nekom dijelu karoserije. Zvučna izolacija kabine takođe nije na zavidnom nivou, a prilikom vožnje plastika enterijera proizvodi iritirajuće „krckanje“. Ženski dio populacije vozača oduševljava „Dual drive“ mod servo upravljača, sa „City“ režimom koji značajno olakšava okretanje upravljača, što je važno pri parkiranju.
Bitno je napomenuti da se pri brzini većoj od 60 km/h ovaj sistem, iz sigurnosnih razloga, sam isključuje. Iako na našim prostorima Fiat važi za proizvođača nepouzdanih automobila, Punto predstavlja izuzetak. Najčešći problemi kod njega su se ogledali u standardnoj „mušičavoj“ elektronici , a bilo je i rijetkih slučajeva sa problemima u radu kvačila. Ukoliko mjenjač osjetno „zapinje“ prilikom prebacivanja brzina, takav model treba zaobići prilikom kupovine. Jedna od mana ovoga modela je često pregorijevanje sijalica u svjetlosnim grupama, dok baglame na vratima treba redovno podmazivati da ne „zapinju“.
Fiatov 1.9 JTD sa 85 KS važi za izuzetno pouzdan, štedljiv i dugovječan agregat ukoliko se redovno i propisno održava. Moguće probleme može izazvati loše gorivo, i to sa EGR ventilom zbog nagomilavanja čađi, i sa diznama koje se zapuše i utiču na pravilan rad agregata. Takođe provjeriti ispravnost tubine, jer svi ovi navedeni problemi mogu predstavaljati velik novčani izdatak. Kod nekih modela može se pojaviti curenje ulja na karteru pa i to treba provjeriti prilikom kupovine.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.9 JTD (85 KS) |
Prosječno |
5,7 |
Najmanje |
4,7 |
Najviše |
6,1 |
Prednosti
Jeftino održavanje, dobra antikorozivna zaštita, jednostavno manevrisanje, prostor i udobnost, mala potrošnja goriva
Mane
Elektronika, buka u kabini, loš kvalitet enterijera, curenje ulja na dihtunzima, problemi sa kvačilom, loš naslonjač za glavu
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.910 ccm |
Snaga |
85 KS pri 3.500 o/min |
Max obrtni momenat |
196 Nm pri 1.500 o/min |
Najveća brzina |
173 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,2 s |
Dimenzije DxŠxV |
386,5 x 166,0 x 148,0 cm |
Masa |
1.055 kg |
Osovinski razmak |
246 cm |
Prtljažnik |
297-1.080 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1993.: Godina premijere prve generacije Fiat Punta.Punto je predstavljen kao moderan, kompaktni hatchback koji je pomogao redefinirati segment malih automobila. Njegov inovativni dizajn, s fokusom na aerodinamiku i modernu estetiku, izdvojio ga je od ostalih automobila u svojoj klasi i postavio ga kao popularan izbor u Europi.
• 1999: godina lansiranja druge generacije Fiat Punta. Ova generacija ima zaobljeniji, moderniji dizajn i poboljšane sigurnosne i tehnološke značajke. Punto iz 1999. bio je dobro prihvaćen zbog svoje praktičnosti i ažuriranog stila, te je nastavio graditi na uspjehu modela.
• 2005: Predstavljanje treće generacije Fiat Punta, često nazivanog Punto Grande. Ova generacija donijela je značajna poboljšanja u veličini, sigurnosti i tehnologiji, uključujući mogućnost izbora naprednijih motora i značajki. Dizajn i ažurirane značajke modela Punto Grande pomogli su održati konkurentnost modela na tržištu malih automobila.
⚠️ Obrati pažnju:
Zbog lošeg goriva i česte gradske vožnje na kratkim relacijama, dolazi do nagomilavanja čađi u EGR ventilu.
Fiat Punto tradicionalno pati od „mušičave“ elektronike, tako da na instrument tabli ponekad zasvijetle lažna upozorenja.
Zbog lošeg goriva dolazi do začepljanja dizni za ubrizgavanje goriva, što otežava pravilan rad agregata
Više informacija o modelu Fiat Punto pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.