Fiat Croma (2005–2008) 1.9 Mjet (120 KS)
U trenutku nastajanja druge generacije Crome bila je aktuelna saradnja Fiata sa General Motorsom, tačnije sa Opelom. Iz tog razloga ovaj model je dizajniran na istoj tehničkoj osnovi kao tadašnji model Opel Signum. Fiat Croma dijeli zajedničku platformu sa Alfa Romeom 159, Opel Vectrom i Signumom i Saabom 9-3. Croma je viša od konkurentskih modela, zbog čega su položaji vozača i putnika nešto uspravniji, a lakše se ulazi i izlazi iz nje. U prostranu kabinu se bez problema može udobno smjestiti pet odraslih osoba sa prtljagom. Mjesta ima dovoljno i za korpulentnije putnike.
Prtljažni prostor je izdašan i iznosi 500 litara. Preklapanjem zadnje klupe povećava se na ukupno 1.600 litara. Na tržištu se Croma nudila samo kao karavan sa petoro vrata. Enterijer je prilično jednostavan i dosta neobičan tako da se na njega treba priviknuti, plastika i presvlake sjedišta su kvalitetni i prijatni na dodir, mada se kožna obloga volana i ručice mjenjača brzo pohabaju. Fiat Croma je osmišljena prvenstveno kao udoban porodični kruzer, a ne ako sportsko vozilo, tako da od nje ne treba očekivati neke zavidne performanse i stabilnost pri naglim skretanjima u oštrim krivinama. Upravljač je dosta lagan, tako da je manevrisanje ulicama jednostavno, ali je i dosta neprecizan i ima slab odziv.
Pri umjerenim brzinama Croma je udobna i prijatna za putovanja, dok se pri velikim brzinama buka u kabini povećava. Croma se može pohvaliti dobrim bezbjedonosnim nivoom, jer je u standardnoj opremi sedam vazdušnih jastuka, kao i ABS i EBD sistemi. Fiat Cromu pogoni provjereni 1,9-litarski turbodizel agregat sa 120 KS koji se može naći u nizu modela na tržištu. On nosi reputaciju pouzdanog, dugovječnog i izdržljivog motora, koji uz jeftino održavanje nudi dobre performanse i nisku potrošnju goriva. Prilikom kupovine Crome obratiti pažnju na stanje turbine, dizni i EGR ventila, naročito kod primjeraka sa velikom kilometražom.
Stanje seta kvačila je takođe potrebno prekontolisati, pošto se komponente vremenom istroše, pogotovo od česte gradske vožnje. Slaba tačka ovog inače dobrog automobila su zadnje uporne spone i komponente ovjesa koji stradaju od prevoženja tereta. Pojedini vlasnici su se žalili na probleme sa elektronikom, prvenstveno na ABS senzore na zadnjoj osovini koje oštećuje vlaga. Nije na odmet prekontrolisati i stanje upravljačkog mehanizma koji je sklon kvarovima, a popravke su skupe.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.9 Mjet (120 KS) | |
Prosječno | 6,4 |
Najmanje | 5,8 |
Najviše | 6,9 |
TEHNIČKI PODACI | |
Motor | Dizel |
Zapremina | 1.910 ccm |
Snaga | 120 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat | 280 Nm pri 2.000 o/min |
Najveća brzina | 195 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h | 11,3 s |
Dimenzije DxŠxV | 475,6 x 177,5 x 159,7 cm |
Masa | 1.520 kg |
Osovinski razmak | 270 cm |
Prtljažnik | 500–1.600 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2005. Predstavljena je druga generacija Fiat Crome nakon devet godina pauze
• 2007. Fiat Croma je je pretrpio facelift
• 2008. Croma je osvojila pet zvjezdica na Euro NCAP testu
• 2010. Obustavljena je proizvodnja druge generacije Fiata Croma
⚠️ Obrati pažnju:
Na primjercima sa velikom kilometražom preporučljivo je provjeriti stanje seta kvačila
Upravljački mehanizam je sklon kvarovima i popravka može biti prilično skupa
Komponente ovjesa stradaju od čestog opterećenja vozila u prtljažnom prostoru
Više informacija o modelu Fiat Croma pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.