Lancia Ypsilon (2011–2015)
Luksuzniji brat Fiata 500
Ypsilon u suštini dijeli tehničku osnovu s Fiatom 500, ali dolazi u znatno elegantnijem i sofisticiranijem izdanju. Njegov jedinstven dizajn, naglašena italijanska estetika i pažljivo birani detalji izdvajaju ga iz mase gradskih automobila, pružajući dozu ekskluzivnosti u klasi gdje to nije uobičajeno…
Lancia Ypsilon (2011–2015) 1.3 Multijet (95 KS)
Lancia Ypsilon treće generacije kombinuje kompaktne dimenzije s notom elegancije karakterističnom za brend i, iako model koristi tehničku osnovu Fiata 500 i Pande, upakovan je u znatno luksuzniji i stilizovaniji oblik. Iako je u pitanju mali gradski auto, Ypsilon pokušava da ponudi premijum osjećaj u segmentu gdje dominiraju modeli poput VW-a Pola, Opela Corse i Renaulta Clia. Posebno se ističe neobičnim dizajnom, specifičnim enterijerom i bogatom opremom u višim paketima.

Dizel-verzija 1.3 Multijet pokazala se kao ekonomičan izbor za vozače koji prelaze veće kilometraže. Pored toga, Lancia je ciljala na kupce koji žele da se izdvoje iz mase standardnih gradskih automobila. Upravo zbog te posebnosti Ypsilon ima svojevrsnu bazu lojalnih vlasnika, ali i one koji joj zamjeraju neke kompromise u kvalitetu. Kada je riječ o manama, najveće kritike idu na račun kvaliteta plastike u unutrašnjosti, koja je daleko ispod premijum očekivanja.

Vožnja po lošijim putevima otkriva slabu zvučnu izolaciju i neugodne vibracije, što narušava osjećaj udobnosti. Zadnja klupa je tijesna, a prtljažnik skroman, što ograničava praktičnost. Vješanje je podešeno mekano, što je dobro za gradsku vožnju, ali na magistralnim putevima pokazuje nesigurnost u bržim krivinama. Položaj sjedenja je visok, ali volan nije podesiv po dubini u svim paketima, što može biti nezgodno za više vozače.

Multijet motor je štedljiv, ali prilično bučan, naročito u hladnom startu. Dugoročna pouzdanost elektronike takođe je diskutabilna, posebno u primjerima s bogatom opremom. Među najčešćim kvarovima kod ovog modela ističu se problemi sa EGR ventilom, koji se zna začepiti i uzrokovati pad snage i pojavu greške motora. Zabilježeni su i problemi sa turbopunjačem, posebno kod vozila koja su pretežno vožena po gradu s neredovnim izmjenama ulja. Treći čest problem vezan je za električne podizače stakala, koji mogu zakazati, naročito na vozačevoj strani. Osim toga, vlasnici prijavljuju i kvarove na centralnoj bravi kao i povremene greške na instrument-tabli vezane za ABS i ESP senzore.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.3 Multijet (95 KS) |
Prosječno |
4,7 |
Najmanje |
3,9 |
Najviše |
5,1 |
Prednosti
Kompaktne dimenzije, atraktivan dizajn, ekonomična potrošnja, pristupačna cijena, dobro opremljen enterijer, visok nivo udobnosti, dobra upravljivost, niska emisija CO2, visok nivo sigurnosti, dobar kvalitet izrade.
Mane
Manji prostor za putnike, ograničena ponuda motora, nema velikih inovacija, visoka cijena popravki, slabija dinamičnost, osnovna oprema nije bogata, manjak prostornosti u prtljažniku, mogući problemi sa elektronikom.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.248 ccm |
Snaga |
95 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
200 nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
183 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,4 s |
Dimenzije DxŠxV |
384 x 187 x 152 cm |
Masa |
1.050 kg |
Osovinski razmak |
239 cm |
Prtljažnik |
245 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2011. Predstavljena nova generacija Ypsilona, prvi put sa petorima vratima i modernijim dizajnom.
• 2012. Motor 1.3 Multijet prilagođen strožim ekološkim normama, uz manju potrošnju i niže emisije.
• 2014. Uvedena manja tehnološka unapređenja u infotainment sistemu i poboljšana oprema u višim paketima.
⚠️ Obrati pažnju:

Zbog nakupljanja čađi i nečistoća EGR ventil se često blokira, što dovodi do gubitka snage

Kod primjeraka koji su pretežno voženi u gradu ili s lošim održavanjem turbina može zakazati

Najčešće strada vozačev podizač prozora, ali i ostali mehanizmi mogu otkazati zbog loših veza
Više informacija o modelu Lancia Ypsilon pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.