Citroen DS3 (2009–2016)
Ponos francuskog brenda
DS3 je postao popularan zbog svog atraktivnog dizajna i unutrašnjosti, kao i agilnosti i zabave u vožnji. Bio je dostupan u različitim bojama i uz mogućnost personalizacije, što je dodatno privlačilo kupce...
Citroen DS3 (2009–2016) 1.6 e-HDI (90 KS)
Bez obzira na to koja se značka nalazi na haubi, DS 3 je bio hit od trenutka kada je lansiran 2009. godine i to se nastavilo tokom čitavog proizvodnog vijeka. To je pomoglo da MINI, Fiat 500 i drugi mali automobili ponude kupcima mnoštvo opcija personalizacije, što je ono u čemu je DS 3 zaista zaokupio maštu kupaca. Malo automobila može tvrditi da je pokrenulo čitav brend, ali to je upravo ono što je DS 3 učinio. Započeo je život kao Citroen DS 3, ali je potom promijenjen da bi postao samostalna DS kompanija jer je Citroen logo zamijenjen 2015. godine. Pružao je uživanje iza volana na način koji je nedostajao drugim DS modelima.

Kao i živahni motori, rukovanje je bilo okretno bez previše tvrde i neudobne vožnje. Što se tiče enterijera, glavni instrumenti mogu biti teški za čitanje, a raniji DS 3 su imali mnogo dugmadi na centralnoj konzoli za audio sadržaje i ventilaciju. Ovo je riješeno s redizajnom 2015. godine i uvođenjem 7-inčnog ekrana osjetljivog na dodir. Citroen je naporno radio na podizanju kvaliteta DS 3. Ovo je očigledno u kabini u kojoj je veći dio dizajna moderan i privlačan, podržan finim materijalima. Određena ušteda je očigledna u grubim ivicama plastike.

Takođe ćete primijetiti da su neke površine, kao što su paneli na vratima, obrađene tvrdom plastikom sa jeftinom završnom obradom, gdje rivali poput MINI-ja imaju temeljniji pristup. I vozač i suvozač imaju dovoljno prostora oko sebe. Prednja sjedišta se naginju i pomjeraju naprijed kako bi se omogućio pristojan pristup zadnjim. Prtljažnik je srednjeg kapaciteta od 285 litara, iako je pristup kroz vrata prtljažnika dobar. Dva turbodizelaša su takođe bila opcija od početka. Dolazili su u 1,6-litarskim oblicima od 90 ili 110 KS i bili su veoma mali potrošači. U gradu ili na auto-putu, DS 3 ima dobar balans između udobnosti i kontrole na neravninama i kroz krivine. Neke od mana idu na račun centralnog naslona za ruke i štitnika za sunce. Vozači se žale na iritirajuće škripanje istih, a uz to su i vrlo klimavi.

Sigurnosni pojasevi za prednja sjedišta često ostanu zaglavljeni u krajnjem položaju pa se ne mogu vratiti u početni, odnosno smotati u kućište. S vremena na vrijeme zaglavi se „Easy-entry“ mehanizam, pogotovo onaj na suvozačkom sjedalu. Greške u unutrašnjosti mogu se otkloniti preciznijim podešavanjem sklopova i malo nježnijim rukovanjem. Što se mehanike tiče, najviše je problema registrovano na zadnjoj osovini gdje se zbog ubrzanog trošenja pojedinih komponenti poremeti geometrija točkova. Od početka proizvodnje bilo je i nekoliko poziva na vanredne servise gdje su se o trošku fabrike otklanjale greške na razvodu motora, vješanju i elektronici ABS i ESP sistema. I pored pobrojanih mana prvi izdanak DS linije pokazao se kao vrlo kvalitetan automobil, pogotovo u klasi kojoj pripada.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 e-HDI (90 KS) |
Prosječno |
4,0 |
Najmanje |
3,5 |
Najviše |
4,5 |
Prednosti
Prefinjen i kvalitetan enterijer, udoban, odlična preglednost nazad čini automobil lakim za parkiranje unazad
Mane
Mali prtljažnik čini DS 3 manje praktičnim od rivala kao što je Volkswagen Polo, osjetljivo zadnje vješanje
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.560 ccm |
Snaga |
90 KS |
Max obrtni momenat |
230 Nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
180 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,3 s |
Dimenzije DxŠxV |
394 x 171 x 145 cm |
Masa |
1.085 kg |
Osovinski razmak |
246 cm |
Prtljažnik |
285 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2009. Nova DS linija predstavljena u Frankfurtu.
• 2014. Izveden blaži redizajn karoserije uz uvođenje 1,6 BlueHDi motora.
• 2015. DS modeli postaju zasebna marka pod okriljem PSA grupacije.
⚠️ Obrati pažnju:

Neki dijelovi enterijera nisu na nivou na kom bi trebalo da budu, što nije u skladu sa premium klasom automobila koji DS želi biti.

Što se mehanike tiče najviše je problema registrovano na zadnjoj osovini gdje se zbog ubrzanog trošenja pojedinih komponenti poremeti geometrija točkova

Elektronika ABS i ESP sistema zna prouzrokovati male probleme u radu, srećom bez bitnih posljedica po sigurnost putnika.
Više informacija o modelu Citroen DS3 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.