VW Golf GTI (2009–2012) 2.0 TSI (210 KS)
Još sredinom 70-ih godina prošlog vijeka Volkswagenov inženjer Alfons Löwenberg je prepoznao puni potencijal čuvenog hatchbacka i sa svojim timom počeo razvijati sportsku verziju Golfa. Prvi sportski model je bio prilično skroman izgledom, sa ponekim manjim spojlerom i detaljima u crvenoj boji, kariranim sjedištima (koja su se zadržala do danas) i sa 1,6-litarskim benzincem od 108 KS ispod poklopca motora, koji je mogućavao maksimalnih 177 km/h i sprint do „stotke“ za devet sekundi, što je za to vrijeme bilo savršenstvo. Uspjeh je bio ogroman i prodato je preko 462 hiljade primjeraka Golfa I GTI. Šesta geneneracija Golfa GTI je nastavila filozofiju svoga pretka – sportski automobil za svakodnevnu upotrebu i duža putovanja. Ovaj „žestoki momak“ se može pohvaliti izvanrednom stabilnošću na cesti i veoma preciznim upravljačem.
Zahvaljujući svom odlično izbalansiranom tvrdom ovjesu u krivinama leži „kao pegla“ i pri većim brzinama. Sportski ugođaj u potpunosti ispunjava i praskavi zvuk izduvnog sistema prilikom prebacivanja brzina, takozvani „popcorn“, a kočioni sistem izvanredno „kroti“ snagu ovog automobila i pruža osjećaj sigurnosti tokom vožnje. Enterijer vozila je izrađen od kvalitetnih materijala i plastike prijatne na dodir sa završnom obradom na visokom nivou, bez ikakvih zazora i neprijatnih zvukova tokom vožnje i utisak je kao da se nalazite u višem segmentu. Sjedišta su odlično profilisana i veoma dobro drže tijelo u krivinama, a presvučena su platnom čuvenog kariranog dezena. Prostora u kabini ima dovoljno za četiri odrasle osobe, ali kada se uzme u obzir da se radi o sportskom performansnom vozilu, očekivati neki veliki komfor i udobnost u ovom segmentu je pomalo apsurdno.
Prtljažni prostor je sasvim solidan za ovaj segment i njegova zapremina iznosi 350 litara koji se preklapanjem zadnje klupe može povećati na ukupno 1.305 litara. Pogonsku jedinicu čini izvanredni dvolitarski turbo benzinac fabričke oznake EA888 koji isporučuje 210 KS i uparen sa šestostepenim manuelnim mjenjačem pruža izvanredne performanse i sa lakoćom „nosi“ karoseriju, a odziv na gas je veoma brz. Ova pogonska jedinica zahtijeva redovnu zamjenu kvalitetnog ulja na svakih 10 hiljada pređenih kilometara ili jednom godišnje, jer se ulje prilikom oštrije vožnje pregrijava i dolazi do taloženja čađi i problema sa pogonskim lancem. Inače, najveću „manu“ ovog modela čini njegov status na tržištu, tako da se većina GTI-ja konstantno prerađuje i unapređuje custom i aftermarket dijelovima. Veliki broj primjeraka koji se može naći na tržištu je prilično izmijenjen, a nisu rijetka ni softverska povećanja parametara pogonske jedinice, na šta treba posebno obratiti pažnju, jer nestručno odrađeno remapiranje ECU jedinice dovodi do velikih oštećenja na glavi, klipovima i cilindrima.
Ukoliko agregat u radu ima nepravilan ritam, lupanje ili dosta dima na izduvnom sistemu, takve primjerke treba izbjegavati. Set kvačila od nepravilne vožnje i prerada pogonske jedinice može imati jako kratak radni vijek. Prilikom kupovine polovnog primjerka preporučuje se detaljna provjera servisne istorije vozila, kao i kompletnog ovjesa, a pod obavezno treba pregledati da li je automobil lupan i oštećivan. Vozila koja su pretrpjela udes pri većim brzinama obično imaju promijenjenu geometriju trapa, tako da zanosi u stranu prilikom vožnje, a to se može primijetiti i golim okom po neravnomjernoj istrošenosti pneumatika. Kupci Golfa GTI treba da uzmu u obzir da održavanje ovog modela nije jeftino, a i dobro očuvani primjerci imaju veoma visoku cijenu na tržištu polovnjaka...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 TSI (210 KS) | |
Prosječno | 8,5 |
Najmanje | 7,2 |
Najviše | 10,7 |
TEHNIČKI PODACI | |
Motor | Benzin |
Zapremina | 1.984 ccm |
Snaga | 210 KS pri 5.300 o/min |
Max obrtni momenat | 280 Nm pri 1.700 o/min |
Najveća brzina | 240 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h | 6,9 s |
Dimenzije DxŠxV | 421.3 x 178.6 x 146.9 cm |
Masa | 1.318 kg |
Osovinski razmak | 257 cm |
Prtljažnik | 350–1.305 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2009. Predstavljena šesta generacija Golf GTI-a na sajmu automobila u Parizu
• 2011. Golf 6 GTI je dobio manje unapređenja i nove opcije
• 2013. Kraj proizvodnje Golf 6 GTI modela, jer je 2013. godine predstavljena sedma generacija Golf GTI-a.
⚠️ Obrati pažnju:
Nestručne prepravke i podešavanja pogonske jedinice dovode do velikih kvarova i problema
Ovaj agregat traži zamjenu ulja na svakih 10 hiljada pređenih kilometara, inače dolazi do problema u podmazivanju lanca i gomilanja čađi.
Agresivnija vožnja kao i često brzo prebacivanje stepena prenosa skraćuju radni vijek seta kvačila.
Više informacija o modelu VW Golf pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.