Volkswagen Golf VI (2008-2012) 1.6 TDI (105KS)
U suštini „šestica“ i nije bio novi projekat njemačkog giganta, već detaljno dorađena „petica“. Naime, “posađena” je na jednaku platformu i za razvoj šeste generacije koristila je kompletna mehanička osnova prethodnika, koja je kombinovana sa svim benefitima četvrte generacije kako bi se nastavio put uspjeha i slave koji je uživao popularni Golf. Iako se trebao pojaviti tek 2010. godine, zbog loših prodajnih rezultata prethodnika automobilskoj javnosti predstavljen je dvije godine ranije.
Kraće vrijeme za detaljan razvoj uzorokovalo je mnogim sličnostima među ovim modelima pa je „šestica“ mnogo podsjećala na „peticu“, zbog čega su je mnogi i smatrali samo redizajnom pete generacije. Ipak, novajliji je posvećena veća pažnja pa je prije svega nudio veći komfor i mnogo veću udobnost. Očekivano, tu se našla i nova multimedija, novodizajnirana kabina, novi multimedijalni sistem, nešto komforniji raspored sjedišta i preraspodjela prostora za noge i ramena putnika, ali stari problemi kao što je loš materijal od kojeg je izrađena kabina, podložan bržem „guljenju“, naročito na mnogobrojnim tipkama na centralnoj konzoli.
Među velikim novitetima našli su se i novi pogonski agregati usklađeni sa već tada izrazito strogim ekološkim normama, a naviše pažnje privukla je reinkarnacija najpopularnije kubikaže iz Volkswagenove bogate istorije. Novi 1.6 TDI motor uparen je sa turbopunjačem zahvaljujući kojem isporučuje solidnih 105 KS, što je mjera balkanskim cestama. Najvažnija karakteristika ovom agregatu je izrazita pouzdanost i jeftino održavanje koje traži i malo više njege i brige. Ukoliko se postupi klasično balkanski pa se u rezervoar naspe bilo kakvo gorivo, vrlo izvijesni su problemi sa brizgaljkama koje su podložne začepljenju, a kasnije zbog plastičnih materijala i teškom čišćenju, pa ovaj popravak može zadati pravu glavobolju vlasnicima.
Problemi na koje treba obratiti pažnju su i česti kvarovi na DPF filteru koji nastaju najčešće kao posljedica vožnje na kratkim relacijama usljed kojih se filter ne može regenerisati i postepeno se začepljuje. Na modelima sa velikim brojem kilometara, ali i kod onih kod kojih je broj na satu mali, ali mnogo „vraćen“, treba provjeriti i zamajac, a glavni indikator pretjerano potrošenog zamajca je bučniji rad agregata i trzanje prilikom vožnje. Česta pojava je i neispravan rad EGR ventila zbog čega se pali „check engine“ lampica na tabli. Nakon pobrojanog moglo bi se reći da je 1.6 TDi prilično problematičan, ali naprotiv, nipošto nije ukoliko mu se pokloni samo malo pažnje, klasično Volkswagenovski...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 TDI (105 KS) | |
Prosječno | 5,1 |
Najmanje | 3,8 |
Najviše | 8,6 |
TEHNIČKI PODACI | |
Motor | Dizel |
Zapremina | 1.598 ccm |
Snaga | 105 KS pri 4.400 o/min |
Max obrtni momenat | 250 Nm pri 1.500 o/min |
Najveća brzina | 190 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h | 11,9 s |
Dimenzije DxŠxV | 4.199x1.779x1.479 mm |
Masa | 1.471 kg |
Osovinski razmak | 257 cm |
Prtljažnik | 350-1.305 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2008. - na sajmu automobila u Parizu predstavljena šesta generacija Golfa
• 2008. - krajem godine predstavljen i redizajn pete generacije Golfa u Plus izdanju sa oznakom 6 Plus
• 2009. - počela proizvodnja najjače verzije Golf VI R32 sa 270 KS
• 2011. - u Ženevi predstavljena kabrio verzija
• od 2009. do 2012. - osvojio 21 prestižnu automobilsku nagradu širom svijeta
⚠️ Obrati pažnju:
Začepljen DPF usljed prečeste spore i gradske vožnje može da ošteti turbine, ali i motor
Mada u osnovi ekonomičan i dovoljno snažan 1.6 TDI je imao velikih problema sa diznama i lošim gorivom
Ni na 1.6 TDI motoru zamajac nije dugog vijeka ako se automobil forsira pa ga treba provjeriti
Više informacija o modelu Volkswagen Golf pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.