Ford Ka (2002-2009) 1.3 (60 KS)
U želji da kupcima ponudi automobil cjenovno pozicioniran ispod modela Fiesta, Ford je 1996. godine u prodajne salone poslao najmanji model označen kao Ka. U duhu tradicije upravljanje je bilo na granici pravog sportskog, pa su oni koji vožnju smatraju užitkom došli na svoje. Čudan dizajnerski izražaj prisutan je spolja i iznutra, pa je potrebna određena faza navike da bi se Ford Ka prve generacije shvatio ozbiljno.
Već poslije dvije, tri godine eksploatacije primjećen je jedan veliki nedostatak - korozija. Ta neugodna pojava koju mnogi s pravom porede sa neizlječivim karcinomom bila je prisutna ne većini spojeva a pogotovo oko otvora za sipanje goriva. Ipak, tek podizanjem na dizalicu mogle su se primijetiti prave razmjere fabrički katastrofalno loše antikorozivne zaštite. Šteta! U nešto manjem obliku bili su prisutni problemi sa elektronikom. Prodor vlage na panel sa osiguračima može uzrokovati prekid strujnih krugova pa samim tim i rad potrošača koji se nalaze u njemu. Nekada pomaže prskanje kontakt sprejom, a ako je vlaga kasno primijećena slijedi komplikovana demontaža sklopa sa osiguračima i ugradnja ispravnog.
Sve drugo daje kratkoročne i polovične rezultate. Dosta se vlasnika žalilo na klima sistem. Ako problem nije u strujnom krugu, onda jeste u skupom grijaču (mali hladnjak) čija je zamjena prava noćna mora a nije ni jeftin. Zbog korozije i lošeg proračuna ne treba se iznenaditi ako primijetite da su opruge na zadnjem vješanju pukle. Ne treba se podvirivati pod auto jer se izdaleka vidi da je Ka nešto niži nego što bi trebao biti. Ni ozbiljan prodor vode u putnički prostor nije rijetka pojava. Voda u prtljažnik nadire preko zadnjih svjetlosnih grupa a potom nalazi put do nogu putnika na zadnjim sjedištima.
Generalno jako loša karoserija može se dodatno ošteti ako neko grubo zatvara treća vrata. U tom slučaju puca vezni lim pa se i na tom dijelu javlja korozija. Kao posebnu neugodnost vlasnici navode tešku zamjenu pregorjelih sijalica u prednjim farovima. U duhu tradicije motor i mjenjač su najsvjetlije tačke pa je 1.3 benzinac sa 60 KS za svaku preporuku iako ne „puca” od snage. A nije ni pretjerano „žedan” dok ga ne nagazite...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.3i (60 KS) | |
Prosječno | 6,8 |
Najmanje | 4,8 |
Najviše | 11,8 |
TEHNIČKI PODACI | |
Motor | Benzin |
Zapremina | 1.299 ccm |
Snaga | 60 KS pri 5.000 o/min |
Max obrtni momenat | 103 Nm pri 2.500 o/min |
Najveća brzina | 155 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h | 15,4 s |
Dimenzije DxŠxV | 362 x 163,9 x 138,3 cm |
Masa | 890 kg |
Osovinski razmak | 244 cm |
Prtljažnik | 186-724 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1996. Ford je kupcima ponudio model Ka koji dimenzijama i cjenovno spada ispod modela Fiesta
• 2002. Benzinski motor sa 1,3-litara radne zapremine dobija verziju sa 70 KS
• 2004. Ford je izveo niz poboljšanja na tehnici, opremi i antikorozivnoj zaštiti
• 2008. Dolazi nasljednik, tehnološki blizanac FIAT-u 500
⚠️ Obrati pažnju:
Vlaga u panelu osigurača uzrokuje prekid strujnih krugova pa samim tim i otkazivanje raznih potrošača
Problemi sa lošom antikorozivnom zaštitom bez pretjerivanja mogu se nazvati katastrofalnim
Opruge na zadnjem mostu mogu puknuti što se po nižoj karoseriji može lako primijetiti
Više informacija o modelu Ford Ka pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.