Ford Ka (2002-2009)

Korozija kao najveća mana

Mali Ford Ka prve generacije ima odlične vozne osobine, dimenzije pogodne za svakodnevnu upotrebu i vrlo lošu antikorozivnu zaštitu...
06 Decembar 2017

Korozija kao najveća mana

Ford Ka (2002-2009) 1.3 (60 KS)

U želji da kupcima ponudi automobil cjenovno pozicioniran ispod modela Fiesta, Ford je 1996. godine u prodajne salone poslao najmanji model označen kao Ka. U duhu tradicije upravljanje je bilo na granici pravog sportskog, pa su oni koji vožnju smatraju užitkom došli na svoje. Čudan dizajnerski izražaj prisutan je spolja i iznutra, pa je potrebna određena faza navike da bi se Ford Ka prve generacije shvatio ozbiljno.

Ford Ka 2009 1280 f2aacb56f9ab80fedc172a12837715f5d8

Već poslije dvije, tri godine eksploatacije primjećen je jedan veliki nedostatak - korozija. Ta neugodna pojava koju mnogi s pravom porede sa neizlječivim karcinomom bila je prisutna ne većini spojeva a pogotovo oko otvora za sipanje goriva. Ipak, tek podizanjem na dizalicu mogle su se primijetiti prave razmjere fabrički katastrofalno loše antikorozivne zaštite. Šteta! U nešto manjem obliku bili su prisutni problemi sa elektronikom. Prodor vlage na panel sa osiguračima može uzrokovati prekid strujnih krugova pa samim tim i rad potrošača koji se nalaze u njemu. Nekada pomaže prskanje kontakt sprejom, a ako je vlaga kasno primijećena slijedi komplikovana demontaža sklopa sa osiguračima i ugradnja ispravnog.

Ford Ka 2009 1280 c54d7b3f9adeaf029d1b4c6a82dd9230c6

Sve drugo daje kratkoročne i polovične rezultate. Dosta se vlasnika žalilo na klima sistem. Ako problem nije u strujnom krugu, onda jeste u skupom grijaču (mali hladnjak) čija je zamjena prava noćna mora a nije ni jeftin. Zbog korozije i lošeg proračuna ne treba se iznenaditi ako primijetite da su opruge na zadnjem vješanju pukle. Ne treba se podvirivati pod auto jer se izdaleka vidi da je Ka nešto niži nego što bi trebao biti. Ni ozbiljan prodor vode u putnički prostor nije rijetka pojava. Voda u prtljažnik nadire preko zadnjih svjetlosnih grupa a potom nalazi put do nogu putnika na zadnjim sjedištima.

Ford Ka 2009 1280 ae4c2be6b7c9e2f743abd924369c5866d0

Generalno jako loša karoserija može se dodatno ošteti ako neko grubo zatvara treća vrata. U tom slučaju puca vezni lim pa se i na tom dijelu javlja korozija. Kao posebnu neugodnost vlasnici navode tešku zamjenu pregorjelih sijalica u prednjim farovima. U duhu tradicije motor i mjenjač su najsvjetlije tačke pa je 1.3 benzinac sa 60 KS za svaku preporuku iako ne „puca” od snage. A nije ni pretjerano „žedan” dok ga ne nagazite...

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.3i  (60 KS)
Prosječno 6,8
Najmanje 4,8
Najviše 11,8

Prednosti

Okretnost u gradu, osjećaj za upravljačem, preglednost, mali troškovi redovne registracije, sklop motor – mjenjač

Mane

Katastrofalno loša antikorozivna zaštita, problemi sa elektronikom, loše napravljena karoserija, prodor vode u unutrašnjost, komplikovana zamjena sijalica

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.299 ccm
Snaga 60 KS pri 5.000 o/min
Max obrtni momenat 103 Nm pri 2.500 o/min
Najveća brzina 155 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 15,4 s
Dimenzije DxŠxV 362 x 163,9 x 138,3 cm
Masa 890 kg
Osovinski razmak 244 cm
Prtljažnik 186-724 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

1996. Ford je kupcima ponudio model Ka koji dimenzijama i cjenovno spada ispod modela Fiesta

• 2002. Benzinski motor sa 1,3-litara radne zapremine dobija verziju sa 70 KS

• 2004. Ford je izveo niz poboljšanja na tehnici, opremi i antikorozivnoj zaštiti

• 2008. Dolazi nasljednik, tehnološki blizanac FIAT-u 500




⚠️ Obrati pažnju:

Slika1 (1)

Vlaga u panelu osigurača uzrokuje prekid strujnih krugova pa samim tim i otkazivanje raznih potrošača

 

Slika2 (3)

Problemi sa lošom antikorozivnom zaštitom bez pretjerivanja mogu se nazvati katastrofalnim

 

Slika3 (2)

Opruge na zadnjem mostu mogu puknuti što se po nižoj karoseriji može lako primijetiti

 

Više informacija o modelu Ford Ka pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Mazda CX-80 e-SKYACTIVE MHEV AWD

Pet metara SUV luksuza i dizelska rapsodija

Mazda je svoju SUV paletu proširila sa novim i do sada najvećim modelom. Raskošni CX-80 karakt...