Kia PV5 Cargo
Kombi slagalica na platformi skejtborda
I dok u aktuelnom trenutku ostvaruje sve zapaženije prodajne rezultate u domenu prodaje električnih putničkih automobile, Kia vrijedno radi i na razvoju nove linije komercijalnih vozila, koja omogućavaju efikasan transport ljudi, robe i obavljanje različitih poslovnih zadataka…
Kia je objelodanila velike planove za segment vozila kombija, i to ne samo u pogledu veličine, već i raznolikosti ponude. Njena nova serija električnih kombija PBV (Platform-Based Vehicles) oslanja se na posebno razvijenu električnu platformu nalik skejtbordu, koja omogućava jednostavno kombinovanje različitih karoserija za različite namene. Takozvani Flexible Body System funkcioniše kao modularna slagalica, omogućavajući Kiji da kreira mnoštvo verzija prilagođenih različitim korisnicima.

Osnovna ponuda uključuje putničku verziju, teretni model i šasiju s kabinom, ali tu su i specijalizovane verzije kao što su: Crew, Drop Side, Box Van, Freezer Box, Camper – pa čak i verzija prilagođena osobama u invalidskim kolicima (WAV). Posebno je pohvalno što je Kia stavila pristupačnost kao prioritet. Podsjećamo da će prve tri verzije modela PV5 biti dostupne krajem 2025. To su PV5 Passenger, koji može da preveze do osam putnika, zatim PV5 Cargo za komercijalnu upotrebu i svestrani PV5 Chassis Cab.

Sve varijante sa šasijom i kabinom biće konvertovane u Kijinoj fabrici i isporučivane s fabričkom garancijom. Kia PV5 po dimenzijama se nalazi između modela Ford Transit i Transit Connect, ali kao glavni konkurent nameće se Volkswagen ID. Buzz, jer i on takođe nudi putničke i teretne verzije. Dizajnerski, PV5 ima kutijastu formu, ali Kia na njega primjenjuje savremeni dizajnerski jezik Opposites United, sa oštrim linijama i robusnim oblogama, koje kombiju daju moderan, ali čvrst izgled.

Putnički i teretni modeli imaju sličnu prednju sekciju, dok putnička verzija nudi veće prozore, klizna vrata i električno pokretena vrata prtljažnika koja su u skladu s njenim karakterom. I putnička i teretna verzija dolaze sa tri veličine baterije. Očekuje se da će bar neke koristiti LFP ćelije, koje Hyundai Motor Group već neko vreme razvija. Putnički PV5 koristi baterije od 51,5 kWh i 71,2 kWh, dok Cargo verzija nudi i dodatnu, manju opciju od 43,3 kWh. Pogon u svim verzijama dolazi putem prednjeg elektromotora od 161 KS.

Model sa najvećom baterijom (71,2 kWh) nudi domet do 400 km, a brzo punjenje od 10% do 80% traje samo 30 minuta.
Iako Kia još nije objavila tačnu snagu punjenja, procjene sugerišu oko 150 kW. Sistem od 800 V nije u igri, ali PV5 nudi „vehicle-to-load” funkciju (poznatu i kao V2L ili V2D), koja omogućava napajanje alata i uređaja iz baterije vozila. Tu je i opcija ograničenja minimalnog nivoa baterije, kako se vozač ne bi našao bez dometa na kraju dana. Korejski proizvođač je razvio PV5 Passenger u saradnji s partnerima kao što je Uber, fokusirajući se na praktične potrebe vozača.

Zahvaljujući fleksibilnim rasporedima sjedišta i verziji bez suvozačkog sjedišta (raspored 1-2-3), PV5 može da odgovori na potrebe vozača u dijeljenom prevozu i aerodromskih taksista, nudeći dodatni prostor za prtljag uz zadržavanje komfora za putnike. PV5 Cargo je zamišljen kao vozilo za maksimalnu iskoristivost teretnog prostora, sa zadnjim dvokrilnim vratima i verzijama sa standardnim i produženim međuosovinskim rastojanjem kao i visokom krovnom linijom. Poseban model Crew nudi smještaj za šest osoba, uz zadržavanje značajnog tovarnog prostora.

Zapremina tovarnog prostora iznosi do 5,1 m², što je dovoljno za dvije Euro palete i potpuno konkurentno u klasi. Očekivana osnovna cijena za PV5 Cargo biće ispod 35.000 eura, dok će putničke verzije i modeli s većim baterijama biti skuplji. Ipak, početna cijena je konkurentna, posebno ako se uzme u obzir da Kia nudi bogatu opremu već u osnovnim paketima. Glavni faktor za kupce biće ipak iznos mjesečnog lizinga i finansijske rate, pa ostaje da vidimo kako će se PV5 pozicionirati na tržištu u tom pogledu.


Kabina, tehnologija i komfor
Unutrašnjost PV5 više naginje praktičnom, radnom karakteru u odnosu na putnički orijentisani ID. Buzz. Dok Volkswagen nudi šaren i „lifestyleˮ ambijent, Kia ide na izdržljive materijale i funkcionalan raspored, ali i dalje pruža odličnu opremljenost. Tu su veliki centralni ekran sa bežičnim funkcijama Apple CarPlay i Android Auto, digitalna instrument-tabla, kao i obilje prostora za odlaganje predmeta. Kabina je udobna, pregledna i izrađena sa fokusom na trajnost. Možda nije luksuzna kao kod SUV-a EV9, PV5 nudi više prostora za manje novca, što ga čini atraktivnim za porodice, vozače multifunkcionalnih vozila ili komercijalne korisnike.