Volvo EX30 Cross Country
Električni avanturista - detaljan prikaz
Sa standardnim modelom EX30 Volvo je jasno demonstrirao kako izgleda njegova vizija kompaktnog, udobnog i veoma dinamičnog urbanog SUV modela. Sa njegovom najnovijom verzijom Cross Country, ta vizija dobija i svoju off-road dimenziju...
Mada se i sa standardnim modelom EX30, koji ima 4x4 pogon, možete sigurno voziti izvan asfaltnih podloga, Volvo je odlučio da novim modelom podigne uloge i ponudi namjensku verziju sposobnu za zahtjevnije off-road zadatke. EX30 tako je dobio prepoznatljivi dodatak Cross Country u imenu, a sa njim i specifičan vanjski dizajn.

U prvom planu su drugačije stilizovani maska hladnjaka i prednji branik, sa robusnijom formom i većim nelakiranim površinama koje su otpornije na grebanje od standardnih lakiranih verzija. Kako bi lakše savladao off-road izazove, novi EX30 dobio je i veći klirens, koji je kombinovan sa jedinstvenim 18-inčnim ili 19-inčnim aluminijumskim točkovima uparenim s namjenskim terenskim pneumaticima.

Novi točkovi pružaju bolju trakciju na lošim podlogama i mogu da istrpe veliki obrtni momenat, koji vozaču trenutno na raspolaganje stavljaju dva pogonska elektromotora. Karoserija je na najisturenijim dijelovima zaštićena jačim plastičnim oplatama, a pod i baterija debljim limenim pločama. EX30 Cross Country ima i specifičan krovni nosač, koji može da ponese do stotinu kilograma tereta, koliko je maksimalno dozvoljeno opterećenje krova.

Robustan vanjski dizajn, koji poručuje da je EX30 spreman da podnese i najteže terenske izazove bez oštećenja lima, u kabini je propraćen posebnim stilskim rješenjima među kojima se ističu specifične kombinacijе presvlaka sjedišta od recikliranog eko-platna. Enterijer je minimalistički sa trokrakim multifunkcionalnim upravljačem i centralnim ekranom osjetljivim na dodir u prvom planu.

Podsjećamo da su na ovom ekranu integrisane sve informacione i upravljačke funkcije. Klasičnog instrument-panela nema, a vozaču je ispred njega jedino na raspolaganju head-up displej. Uz velike staklene površine i panoramski krov svjetlinu u kabini dodatno pojačava i sam izbor materijala. Multifunkcionalna centralna konzola nudi niz praktičnih rješenja, odlagališta za čaše i flaše, dok je dizajn sjedišta podređen maksimalnoj udobnosti uz specifičnu estetiku, te mogućnost lakog i jednostavnog čišćenja površinskih mrlja.

Odlagališta za sitnice su širom kabine, a osim na tunelu mjenјača ima ih i u oblogama vrata. Ljubiteljima noćne vožnje Volvo je namijenio atraktivno ambijentalno osvjetljenje, a uzoran komfor nudi se i pozadi, u drugom redu sjedišta, gdje mogu ugodno da se smjeste dvije odrasle osobe.

Zapremina prtljažnika ostala je ista kao kod standardnog modela i iznosi 325 litara. Svi oni vozači koji požele imati i voziti prvi električni Volvo Cross Country moraće da izdvoje 57.290 eura, koliko košta njegova ulazna verzija. Za sada još nije zvanično potvrđeno kada će se njegovi prvi modeli naći u salonima, ali se očekuje da to bude do kraja prvog kvartala tekuće godine.

POGON
Pogonski sistem oslanja se na standardno rješenje sa dva elektromotora, koji raspolažu sa ukupno 428 KS i 543 Nm obrtnog momenta. Osim za uzorne off-road sposobnosti, ovaj potencijal dovoljan je i za impresivnu dinamiku vožnje sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za samo 3,6 sekundi, dok je najveća brzina 180 km/h.

U Volvu ističu da su optimizovali sistem punjenja, što omogućava da se baterija kapaciteta 69 kWh od 10 do 80% napuni za samo 26 minuta. Vozaču je na raspolaganju 427 kilometara autonomije, što je, po Volvu, više nego dovoljno za off-road avanturiste.