Novi Audi A5 dostupan u BiH
Čista petica za Audija „četvorku”
Audijeva „četvorka” premijeru je imala u novembru 1995. godine, a do danas je prošla kroz pet generacija. Aktuelna šesta je tradicionalni broj četiri u oznaci modela zamijenila peticom, koja joj odlično pristaje…
Nakon dugog iščekivanja Audi je domaćim kupcima konačno ponudio novi model A5. Suštinski je riječ o rebrendiranoj „četvorki”, koja je dostupna kao petovratna limuzina i klasični karavan. Priča oko promjena oznaka u međuvremenu je postala konfuzna, jer je Audi odličio da odustane od prvobitne namjere da svi njegovi električni modeli u nazivu imaju parne brojeve, a oni pogonjeni motorima SUS neparne.

A4, odnosno A5 numerisan je po prvobitnom principu. Tradicionalni kupci nisu oduševljeni ovom odlukom, ali i te kako pozdravljaju činjenicu da će osim električnih vozila još dugo moći da kupuju i voze ona s benzinskim i dizelskim agregatima. Novi A5 dugačak je 4,82 metra u limuzinskom i 4,83 metra u karavanskom izdanju. Njegova najzanimljivija dimenzijska karakteristika jeste međusovinski razmak od 2,90 metara, što je osam centimetara više nego kod prethodnika, te na samoj granici premijum segmenta.

U nepune tri decenije koliko je na tržištu „četvorka” je porasla u dužinu za čak 35 centimetra, te tako gabaritno nadmašila i prve dvije generacije broj većeg modela A6. Dizajn je tipično Audijev s puno aerodinamički zaobljenih linija. Karavanski model izgleda posebno dinamično zahvaljujući oštro položenom zadnjem krovnom stubu. Na bokovima se ističu aerodinamičniji rukohvati, a tu su i modernije stilizovani aluminijumski točkovi dostupni u rasponu od 17 do 20 inča.

Karakteristična „single frame” maska postala je šira i ravnija, a moderan karakter daju najsavremenija LED svjetla, opciono dostupna u Matrix LED tehnologiji. Ono što je interesantno za njih jeste mogućnost odabira nekoliko različitih grafičkih šema s kojima svijetle na objema stranama vozila, što svakom vozaču omogućava da personalizuje automobil prema sebi.

Uprkos osjetnom povećanju dužine prtljažnik je kod karavana izgubio par litara zapremine. Naime, dok je prethodnik imao osnovnu zapreminu od 495 litara, novi model sada u ovom segmentu ima 476. Još veća je razlika u maksimalnoj zapremini prtljažnika, koja je sa 1.495 litara smanjena na 1.424 litra. A5 limuzina nudi zapreminu od 445 litara, dok je prethodnik, zavisno od pogona, imao prtljažnik kapaciteta 460 ili 495 litara.

Veliki iskorak napravljen je po pitanju digitalizacije enterijera, koji je Audi u novom izdanju premijerno promovisao modelom Q6 e-tron. U prvom planu jeste panoramski ekran koji čine 11,9-inčni instrumenti i 14,9-inčni centralni panel MMI multimedije osjetljv na dodir. Njima je pridodat i 10,9-inčni ekran ispred suvozača (osjetljiv na dodir) koji je zadužen za njegovu zabavu. Novi A5 uz paket opreme Basic na domaćem startuje od 77.396 KM, a njegove prve isporuke već su počele.

POGON
Uz novu oznaku modela vraćene su i stare oznake za motore2.0 TFSI i TDI. Benzinac je dostupan u verzijama sa 150 i 204 KS, dok dizel ima isključivo 204 KS. Model S5 imaće 3.0 TFSI benzinski agregat sa 367 KS, dok je dizelski agregat potpomognut lakim hibridnim sklopom s elektromotorom snage 24 KS.