Audi A3 (2003–2009)
Premium osjećaj u kompaktnoj klasi
S pojavom Audija A3 kupci su spoznali da mogu uživati u punopravnom premium ugođaju u okvirima do tada „skromne“ kompaktne klase...
Audi A3 (2003–2009) 1.9 TDI (105 KS)
Prva generacija Audija A3 na tržište je došla 1996. Tada je korištena Volkswagenova „A“ platforma na kojoj su dolazili slični modeli ostalih članova grupacije. Praksa se nastavila do danas, ali sa MQB platformom. Dosta je ljudi Audi A3 poredilo sa Golfom. Nije ni čudo, jer dijele dosta zajedničkih tehnoloških elemenata. Mnogi bi rekli da sve ide „šaraf na šaraf“. Ispod karoserije je jedno, dok je ono što se vidi okom dosta drugačije. Unutrašnjost je obložena skupim materijalima.
Stepen finalne obrade priča je za sebe. Baš su to najveći aduti za pridobijanje kupaca kojima je Golf skroman. Kod Audija A3 kodne oznake „8P“ treba obratiti pažnju na koroziju donjeg dijela vrata. Problem je bio izražen do 2006. godine. Nakon toga poboljšana je antikorozivna zaštita na svim kritičnim mjestima pa se korozija javlja samo u slučaju ako je automobil udaran, a popravak izveden neadekvatno. Zbog nešto veće težine na prednjoj osovini, pogotovo kod modela sa dizel motorima, prednji diskovi sa pripadajućim disk pločicama traju znatno kraće od očekivanog.
Zato su kočnice na zadnjoj osovini dugovječne bez obzira na to o kojoj se verziji radi. Primjerci koji se većinom koriste u gradskom ciklusu vožnje većinom imaju načet izduvni sistem. To se zbog veće buke lako primijeti i bez podvlačenja pod auto. A ako vaš potencijalni automobil već dižete na dizalicu obavezno pogledajte kugle, krajnice i elestične veze sa karoserijom (selen blokovi). Brže habanje posebno je izraženo na cestama kao što su naše.
Zamjena dijelova može biti skupa, jer se većina stvari mora zamijeniti u kompletu. Najbolje je sve odmah uraditi i na drugom točku, jer će veoma brzo početi pokazivati simptome kao onaj sa raznim zazorima. Mijenjanje senzora ESP-a nije nepoznanica. Neke su serije očigledno bile opremljene senzorima lošeg dobavljača. S vremenom je problem nestao. Audi A3 dobro drži cijenu pa prilikom kupovine treba veliki oprez, jer većina uvezenih automobila ima ogromnu, ali prikrivenu kilometražu. Pogotovo dizelaši.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.9 TDI (105 KS) |
Prosječno |
5,5 |
Najmanje |
3,9 |
Najviše |
9,0 |
Prednosti
Premium ugođaj, ekonomični motori, finalna obrada, udoban na dužim putovanjima, laka dalja prodaja.
Mane
U prvim serijama korozija donjeg dijela vrata, ubrzano trošenje prednjih diskova, ESP senzor, skupi rezervni dijelovi.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.896 ccm |
Snaga |
105 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
250 Nm pri 1.900 o/min |
Najveća brzina |
187 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,4 s |
Dimenzije DxŠxV |
420 x 176 x 142 cm |
Masa |
1.295 kg |
Osovinski razmak |
257 cm |
Prtljažnik |
350-1.100 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1996. Audi predstavlja prvu generaciju modela A3 čime postavlja temelj premium gradske klase automobila.
• 2003. U Ženevi otkrivena druga generacija Audija A3 kodne oznake „8P“.
• 2005. Pripremljen paket opreme S Line
• 2006. U ponudu ulazi sportski A3 adekvatno označen kao S3.
⚠️ Obrati pažnju:
Korozija vrata ispod zaštitnih lajsni i na unutrašnjim ćoškovima nije baš u skladu s premium imidžom
Brzo trošrenje prednjih kočnica je gotovo normalna pojava za sve automobile sa motorom ugrađenim naprijed
Česti hladni startovi uzrokuju kondenzovanje vode a ona koroziju na unutrašnjim zidovima izduvnog sistema
Više informacija o modelu Audi A3 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.