Renault 4
Predstavljena robustna 4X4 koncept verzija
Električni povratak legende – koncept Renault 4 Savane 4x4 donosi pogon na sve točkove, povišeni klirens i avanturistički duh u retro pakovanju...
Renault je udahnuo novi život legendarnom modelu 4 krajem 2024. godine, vraćajući ga na scenu nakon tri decenije pauze – ovaj put kao moderan, električni gradski crossover. Iako se serijska verzija bazira na prednjem pogonu, novi koncept pod nazivom Renault 4 Savane 4x4 donosi pogon na sve točkove zahvaljujući dodatnom elektromotoru pozadi. Osim tehnologije s dva motora, koncept se izdvaja i vizuelno: nova Jade Green nijansa karoserije, krov presvučen tkaninom sa pikselastim dezenom i povišeno vješanje jasno govore da je riječ o modelu spremnom za izazove izvan urbane svakodnevice.
.webp)
Zahvaljujući povećanju klirensa za 15 mm, Savane 4x4 nudi više samopouzdanja na neravnim terenima, iako ga teško možemo nazvati pravim terencem. I dalje se vozi na 18-inčnim točkovima, ali sada s novim dizajnom i gumama Goodyear UltraGrip Performance+ dimenzija 225/55, što dodatno doprinosi terenskom karakteru. Trag točkova je proširen za 10 mm naprijed i nazad, čime se poboljšava stabilnost. Iako Renault nije otkrio podatke o snazi, očekuje se da ovaj koncept ima znatno bolje performanse od serijskog modela sa 148 KS i ubrzanjem do 100 km/h za 8,2 sekunde.
.webp)
Kapacitet baterije još nije poznat, ali se pretpostavlja da bi Savane 4x4 mogao koristiti veći paket od 52 kWh, koji omogućava domet do 400 km prema WLTP standardu, za razliku od osnovnog paketa od 40 kWh. Poput serijskog modela, i koncept koristi AmpR Small platformu, zajedničku za modele poput Renault Twinga, novog Renaulta 5 i Nissana Micre, kao i sportskog Alpine A290.
Zanimljivo je što su svi navedeni modeli prednjepogonaši, pa Savane 4x4 pokazuje da je i pogon na sve točkove moguć u okviru ove arhitekture – što otvara vrata za potencijalnu dvomotornu verziju Alpine A290, koja bi mogla postati istinska električna „džepna raketa”.
.webp)
Iako još nema potvrde o serijskoj proizvodnji, nije isključeno da će Renault dati zeleno svjetlo za ovakav model. Podsjetimo, kompanija je već odobrila proizvodnju ekstremnog električnog modela 5 Turbo 3E, koji se nudi po cijeni od oko €160.000.

Ako do proizvodnje dođe, cijena će vjerovatno biti viša od standardne verzije s većom baterijom, koja se u Francuskoj – uz uključen ekološki bonus od €2.000 – prodaje po cijeni od €31.490.