Opel Zafira Tourer C (2011–2016)
Iznenađujuće kvalitetan i pouzdan monovolumen
Opel Zafira treće generacije je predstavljena 2011. godine i od tada je zaslužila titulu najprostranijeg i najudobnijeg monovolumena koji nudi Opel, a uz opciju sa sedam sjedišta, pruža i vrhunsku praktičnost...
Opel Zafira Tourer C (2011–2016) 1.6 CDTI (136 KS)
Opel Zafira Tourer treće generacije osvojio je srca kupaca svojim izuzetnim izgledom i udobnim enterijerom, što ga čini snažnim konkurentom u svojoj klasi. Sve na ovom modelu govori o tome da je Opel uložio velike napore kako bi stvorio izvanredan automobil. Dizajn Zafira Tourera inspirisan je japanskim vojnim „Bullet Train“ vozom, što ukazuje na činjenicu da je Opel bio usredsređen na smanjenje otpora vazduha. Nakon više od 600 časova testiranja u vazdušnom tunelu, uspjeli su u svom cilju - Zafira Tourer ima najniži koeficijent otpora u svojoj klasi.
Komandna tabla u Opel Zafira Tourer treće generacije je duboko pozicionirana i vizuelno podsjeća na tablu u Insigniji. U sredini između prednjih sjedišta nalazi se korisna centralna konzola sa velikim pretincem za odlaganje sitnica koji se može pomicati po dužini. Neki vozači se žale na rješenje centralne konzole sa mnogo kontrolnih dugmadi. Kabina je visoko kvalitetno izrađena i opremljena materijalima iznad prosjeka za ovaj segment vozila, što znači da nema vidljivih tragova habanja ili iritantnih zvukova prilikom vožnje po neravnom terenu.
Kabina ima dovoljno mjesta za smještaj pet do sedam odraslih putnika, a prtljažni prostor, kada se zadnja sjedišta ne koriste, iznosi velikih 710 litara. Ovaj prostor se može povećati na impresivnih 1.792 litara preklapanjem i spuštanjem srednjeg reda sjedišta. Vozačka pozicija u Opel Zafira Tourer treće generacije je vrlo pregledna, što omogućava lako manevrisanje u uskim gradskim ulicama, dok je za vožnju na otvorenoj cesti konstruisana udobno uz ugodno vješanje i izvrsnu zvučnu izolaciju kabine. Dodatna oprema je obilna, posebno u višim nivoima. Motor 1.6 CDTI (136 KS) nudi dovoljno snage za svakodnevnu vožnju.
Međutim, postoji izvještaj o kvaru na hladnjaku EGR ventila prilikom koga ulje može dospjeti u rashladnu tečnost i prouzrokovati nered u dvorištu vlasnika. Srećom, kvar se lako otklanja ispiranjem sistema za hlađenje i izmjenom dijelova. Ukoliko se vozilo redovno održava, problema gotovo da i nema, ali je potrebno pratiti nivo motornog ulja koji bi uvijek trebao da bude na optimumu kod ovih agregata. Neki vlasnici su se žalili na probleme sa ručnom kočnicom, gubitak rashladne tečnosti na bloku motora, centralnom bravom i svjetlosnim grupama. Pri kupovini se preporučuje provjera stanja seta kvačila i komponenti vješanja.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 CDTI (136 KS) |
Prosječno |
6,5 |
Najmanje |
5,8 |
Najviše |
7,0 |
Prednosti
Kvalitetna izrada, preglednost, udobnost, dizajn, pouzdanost, prtljažni prostor, povoljno održavanje
Mane
Vješanje, elektronika, set kvačila, gubitak rashladne tečnosti, ručna kočnica, zbunjujuća centralna konzola
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.598 ccm |
Snaga |
136 KS |
Max obrtni momenat |
320 Nm pri 2.000 o/min |
Najveća brzina |
186 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
465 x 188 x 168 cm |
Masa |
1.626 kg |
Osovinski razmak |
276 cm |
Prtljažnik |
710 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2011. U Ženevi je debitovala treća generacija Zafire Tourer
• 2012. Zafira Tourer je osvojila nagradu za najbolji monovolumen na njemačkom tržištu
• 2013. Predstvaljena su dva nova agregata od 1,6 litara, dizel i benzinski
• 2016. Redizajnirana treća generacija Zafire
⚠️ Obrati pažnju:
Kontrolna tabla je pomalo neobičnog dizajna i potrebno je privikavanje na gusto raspoređene komande
Ručna kočnica na ovom modelu je slaba tačka i ponekad može zakazati
Pojedini vlasnici ovog modela su se žalili na probleme sa centralnim zaključavanjem
Više informacija o modelu Opel Zafira pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.