Test – Kia XCeed Ex Flow 1.0 T-GDi

Crossover sa genima SUV-a

Nakon više nego uspješnih SUV modela Sorenta i Sportagea, zatim malog gradskog crossovera Stonica, Kia je u svoj program uvrstila i jedan poseban off-road model izveden iz kompaktnog Ceeda. Riječ je o veoma „talentovanom“ automobilu, koji se veoma dobro vozi na asfaltu, ali i izvan njega...
14 Mart 2020

Crossover sa genima SUV-a

 

Sa koliko raskošnim automobilskim talentom raspolaže nova Kia XCeed danas možda najbolje potvrđuje činjenica da je ovaj novi korejski crossover u Njemačkoj proglašen za najbolji automobil kojeg je trenutno moguće kupiti za manje od 35.000 eura. Do ovog laskavog priznanja XCeed je stigao u konkurenciji sa čak 56 ostalih modela, od kojih je većina njih proizvod moćne, domaće njemačke autoindustrije. Da je riječ o posebnom automobilu potvrđuju i prve reakcije bh. javnosti, koja nije odavno sa toliko puno pažnje i zanimanja dočekala jedan novi off-road model. Recept po kojem je nastao XCeed nije nikakva tajna, štaviše, među prvima ga je primijenio švedski Volvo još 1997. godine kada je na karavanski V70 model ugradio snažnije off-road vješanje i s vana ga zaštitio sa plastičnim oblogama karoserije. Bio je to automobil za porodične vikend avanturiste, koji su radnu sedmicu provodili u gradu, a dane vikenda u off-road izletima. Korejci su u slučaju XCeeda kao polaznu osnovu uzeli petovratnu karoseriju standardnog Kijinog kompakta Ceeda i nadogradili je sa brojnim unapređenjima.

 

 

Prvi i osnovni razlog magnetske privlačnosti sa kojom zrači XCeed krije se u njegovom atraktivnom dizajnu, koji zahvaljujući raskošnom klirensu od čak 184 mm koketira sa punopravnim SUV modelima. Off-road karakter dodatno je naglašen i sa snažno profilisanim prednjim branikom. On je na sredini istaknut sa za SUV vozila karakterističnom svijetlom oplatom, dok se na njegovim bokovima nalaze imitacije usisnika vazduha koje su profilisane kao na sportkim automobilima. Maska hladnjaka je drugačija i vizuelno upečatljivija nego kod standardnog Ceeda, od kojeg se XCeed značajno razlikuje i po originalnim i izuzetno zanimljivo oblikovanim LED svjetlima. Pogled s boka skreće pažnju na još neke vizuelne elemente koji su karakteristični za punopravne SUV modele. To su prije svega plastične oplate lukova blatobrana i pragova koji su dodatno naglašeni sa svijetlim ukrasnim lajsnama. Vizuelni utisak na viši nivo podižu 18-inčni alu naplaci, dok zadnji dio donosi gotovo kupeovski zaobljena peta vrata, originalna tanka i dinamična LED svjetla i masivan centralni svijetli dio sa imitacijama izduvnih otvora.

 

 

Enterijer XCeeda je prepoznatljiv i gotovo u potpunosti preuzet od standardnog modela, što je svakako pozitivno ako se uzme u obzir uzoran kvalitet materijala i njihove završne obrade. Kia na našem tržištu uz Xceed nudi tri paketa opreme: LX City, EX Flow i EX Beat. Već od početnog kupcima se nudi gotovo sve što je potrebno za ugodnu i sigurnu vožnju, dok drugi, koji je ujedno i testni paket, kabinu obogaćuje sa automatskim klima uređajem, odnosno većim i sadržajnijim 4,2-inčnim putnim računarom, koji predstavlja nadogradnju na standardni 3,2-inčni. U drugom paketu dobija se i kamera za vožnju unazad sa prikazom na veoma preglednom i grafički oku ugodnom 8-inčnom centralnom ekranu audio sistema, a tu su i zadnji parking senzori sa zvučnim upozorenjem na prepreke. Audio sistem poveziv je sa pametnim telefonima i uređajima zahvaljujući Android Auto i Apple Carplay aplikacijama, a osim toga ponuđena je i mogućnost Bletooth povezivanja sa eksternim uređajima uz mogućnost glasovne kontrole koja značajno olakšava njihovo upravljanje tokom vožnje. Na centralnom ekranu moguće je pratiti i dijagramski prikaz ekonomičnosti vožnje, koji se iznova pokreće prilikom svakog sljedećeg startovanja motora. Kia XCeed bh. kupcima u pogonskoj kombinaciji poput testne dostupan je od 34.990 KM, dok za testni model sa standardnom sedmogodišnjom garancijom treba izdvojiti 38.990 KM.

 

 

POGON

Poput enterijera i pogonska gama XCeeda preuzeta je od standardnog korejskog kompakta. To znači da se ljubiteljima dizelaša nude dvije verzije 1,6-litarskog CRDi motora koji je dostupan sa 115 i 136 KS. Ljubiteljima benzinaca ponuđeni su četverocilindarski 1.4 T-GDI sa 140 KS i testni 1.0 turbobenzinski motor sa 120 KS. Mada na papiru i ne djeluje kao raskošan pogonski potencijal, početni benzinac je više nego dovoljan za sve urbane zadatke, a svoje kvalitete pokazuje i izvan asfalta, kada do izražaja dolaze i snažno, ali uzorno udobno podešeno vješanje sa zadnjim multilinkom. Mada je isključivo baziran na prednji pogon, XCeed se ne boji off-roada jer mu klirens od 18,4 centimetra, kada je na 18-inčnim točkovima, garantuje da neće zapeti za podlogu tamo gdje to ne bi uradili ni punopravni SUV modeli poput Sportgea ili Sorenta. Uzornu energičnost koja je postignuta zahvaljujući kombinovanju direktnog ubrizgavanja goriva i turbopunjaču 1.0 T-GDI motor u praksi opravdava sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 11,1 sekundu i najvećom brzinom od 186 km/h. Sa malo pažnje prosječna potrošnja može se spustiti i ispod sedam litara, dok se testni prosjek koji je postignut u zimski uslovima vožnje kretao od 7,5 do osam litara.

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...