Dacia Sandero (2007–2012)
Budžetski kompakt jeftinog održavanja
Kompaktni automobil rumunskog proizvođača svijetlost dana ugledao je 2007. godine, a baziran je na modelu Renault Clio od kog je preuzeo veliki broj komponenti. Od početka do danas Sandera krase pristupačnost i jednostavnost održavanja...
Dacia Sandero (2007–2012) 1.4 (75 KS)
I ptice na grani znaju da je doktrina brenda Dacia proizvodnja pristupačnih i ekonomičnih modela, koji pritom gube na kvalitetu u određenim segmentima. Postavlja se pitanje kako se takvi automobili ponašaju tokom višegodišnje aktivne vožnje i kakva je njihova pozicija na tržištu polovnih automobila. Dacia Sandero model prve generacije najbolji je primjer da su modeli ovog proizvođača otporni na godine i vrlo cijenjeni kao polovnjaci.
Prije svega, ovaj imidž stekli su veoma kvalitetnom i izdržljivom paletom pogonskih sklopova, koja je jednostavna i jeftina za održavanje, te uz kvalitetne sisteme prenosa snage, koji su upareni sa pomenutim agregatima. Međutim, kao što se može i pretpostaviti, nakon više od deset godina vožnje ovaj model pokazuje i brojne nedostatke. Krenuvši od kabine, prvo što se može primijetiti je stanje nekvalitetnih materijala izrade, koji lako odaju godine starosti. Jedan od wnjderutnijih elemenata kabine je upravljač, čija pjenasta obloga je počinjala da se guli nakon samo par godina eksploatacije. Vidno se troši i lakirana tvrda plastika, gumena ručica mjenjača, dok sjedišta često neugodno škripe. Treba napomenuti i da je zvučna izolacija izuzetno loša, što je naročito izraženo pri visokim brzinama.
Problem sa grijanjem i klima uređajem, iz kojeg curi voda, takođe je registrovan kao jedan od češćih. Funkcionalnost servo upravljača nakon nekoliko godina vožnje počinje progresivno da slabi, a u nekim slučajevima prilikom okretanja točkovi proizvode buku. I spoljašnjost automobila teško krije tragove starenja. Karoserija na određenim mjestima poput rubova, pragova i krajeva vrata pokazuje tragove korozije, a česta pojava je i nakupljanje vode i tečnosti u farovima. Ni izduvni sistem nije otporan na karoziju, mada su rijetki slučajevi dubljih oštećenja i ona su uglavnom površinska. Motori Dacije Sandera su ti koji najviše privlače kupce, bilo da je riječ o izuzetno ekonomičnom 1.5-litarskom dCi agregatu ili o nekoliko verzija benzinaca koji su jednostavniji za održavanje, ali i veći potrošači.
U našem slučaju fokus pažnje je usmjeren na 1.4-litarski benzinac snage 75 KS. Ovaj agregat se vremenom pokazao kao veoma izdržljiv, pouzdan i jednostavan za servisiranje. Uz redovno i adekvatno održavanje nisu prijavljeni radikalni i konstantni kvarovi, ali za razliku od dizela veći je potrošač, mada na tržištu postoji veliki broj primjeraka sa ugrađenim plinom, što značajno smanjuje troškove eksploatacije Sandera.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.4 (75 KS) |
Prosječno |
6,8 |
Najmanje |
5,6 |
Najviše |
8,3 |
Prednosti
Pouzdani, izdržljivi agregati sa malom potrošnjom, sistem prenosa snage, pristupačnost, prostor kabine
Mane
Kvalitet materijala izrade, servo upravljač, klima uređaj, karoserija, voda u farovima, snaga agregata
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.390 ccm |
Snaga |
75 KS pri 5.500 o/min |
Max obrtni momenat |
112 Nm pri 3.000 o/min |
Najveća brzina |
161 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
13 s |
Dimenzije DxŠxV |
402 x 175x 153 cm |
Masa |
975 kg |
Osovinski razmak |
259 cm |
Prtljažnik |
320–1.200 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2007 – Predstavljen novi model pod nazivom Sandero
• 2008 – Dacia Sandero stigao na tržište
• 2009 – Predstavljena terenska verzija Sandero Stepway
• 2012- Prelazak na model druge generacije
⚠️ Obrati pažnju:
Pojava vode i tečnosti u farovima je veoma čest problem kod ovog modela.
Izduvni sistem je sklon ubrzanom korodiranju, što vremenom može da dovede do ozbiljnijih problema.
Materijali izrade u kabini su lošeg kvaliteta i veoma brzo su skloni oštećenjima, naročito jeftina tvrda plastika.
Više informacija o modelu Dacia Sandero pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.