Dacia Duster (2008-2018)
Prostran i povoljan budžetski SUV
Nakon velikog uspjeha Logana i Sandera, Dacia je 2008. godine predstavila prvi SUV model Duster. On se može pohvaliti prilično prostranom kabinom, dovoljno velikim prtljažnim prostorom, a naročito povoljnom cijenom…
Dacia Duster (2008-2018) 1.2 Tce (125 KS)
Kupci Dustera po pravilu nisu previše zahtjevni, zbog čega joj opraštaju slabiju završnu obradu i druge „rezove“ na opremi i dizajnu. Na cijeni su njena povoljnost, pouzdanost, terenske sposobnosti i visok klirens. Na novijim verzijama Dustera su otklonjene mnoge početničke dječje bolesti, koje se nisu mogle opravdati niskobudžetnom koncepcijom vozila. Komandna tabla je kod „mlađih“ verzija praktičnija, sa pretincima na gornjem dijelu, gdje se mogu odložiti razne sitnice, a da ne poispadaju prilikom ulaska u krivinu.

Iako praktična, komandna tabla kao i ostatak enterijera su izrađeni od plastike slabijeg kvaliteta, na kojoj se lako primijete tragovi eksploatacije, a prilikom vožnje po lošijim putevima često proizvodi zvukove krckanja i škripanja. Verzije sa skupljom i bogatijom opremom opcionalno posjeduju i multimedijalni sistem sa ekranom osjetljivim na dodir. Na listu negativnih osobina uz Dustera se mogu dodati slaba zvučna izolacija kabine i loša antikorozivna zaštita karoserije. Mjenjač na verzijama sa pogonom na sva četiri točka ima kratak hod u prvoj brzini, tako da se preporučuje kretanje u drugoj, na šta se treba naviknuti.

Zbog uštede u kvalitetu materijala, dosta primjedbi odlazi na kratka i neudobna prednja sjedišta, a dosta vlasnika se žalilo na ispadanje dugmadi komandi na upravljaču, ručicama pokazivača i nepreciznom pokazivaču količine goriva. Ove nedostatke donekle kompenzuje priličan prostor za putnike i veliki prtljažnik zapremine 475 litara koji se preklapanjem zadnje klupe može povećati na 1.636 litara. Zahvaljujući visokom klirensu od 21 cm možete priuštiti sebi izlete u prirodu po neurednim putevima. Ovjes odlično podnosi sve nepravilnosti na putu i sa pogonom na prednju osovinu Duster lako izlazi na kraj sa visokim trotoarima i lošim cestama.

Savremeni 1,2-litarski turbobenzinac je Renaultova „mašina“ i uparen je sa šestostepenim ručnim mjenjačem. Razvija 125 KS i bez problema „nosi“ šasiju težine oko 1.200 kg. Ovaj motor je novijeg datuma i do sada nisu zabilježeni neki veći problem sa njim. Relativno malo troši, mada je osjetljiv na loš kvalitet goriva od kojeg često znaju stradati dizne. Pri startovanju „na hladno“ na određenim serijama je znalo doći do zagušenog rada na leru, što nije kvar, jer je podešen za rad na siromašnijoj smješi vazduha i goriva u cilju smanjenja emisije štetnih gasova.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1,2 Tce (125 KS) |
Prosječno |
8,4 |
Najmanje |
6,3 |
Najviše |
10,1 |
Prednosti
Cijena, terenske karakteristike, oprema, potrošnja, prostor
Mane
Antikorozivna zaštita, slab kvalitet materijala, mjenjač, neudobna sjedišta
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.197 ccm |
Snaga |
125 KS pri 5.250 o/min |
Max obrtni momenat |
205 Nm pri 2.000 o/min |
Najveća brzina |
175 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,4 s |
Dimenzije DxŠxV |
431,5 x 182,2 x 162,5 cm |
Masa |
1.201 kg |
Osovinski razmak |
267 cm |
Prtljažnik |
475–1.636 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2010. Lansiranje prve generacije, predstavljanje jeftinog SUV-a na tržištu.
• 2017. Predstavljanje druge generacije, koja sadrži potpuni redizajn sa poboljšanom tehnologijom i udobnošću.
• 2020. Facelift s ažuriranim karakteristikama i sigurnosnim poboljšanjima, održavajući ga konkurentnim u segmentu kompaktnih SUV vozila.
⚠️ Obrati pažnju:

Duster ima lošu antikorozivnu zaštitu, tako da se korozija javlja po cijeloj podvozju i šasiji

Pokazivač goriva na instrument tabli često ne prikazuje pravo stanje količine

Sjedišta su prilično tvrda i neudobna, iako Duster raspolaže solidnim prostorom u kabini
Više informacija o modelu Dacia Duster pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.