Najmoćniji GTI
Pola vijeka, 320 KS i zvuk Akrapoviča
Volkswagen je za 50. rođendan GTI-ja pripremio posebno izdanje koje donosi više snage nego ikada prije, uz trkačke komponente i sportski duh koji se ne odriče svakodnevne upotrebljivosti. Novi GTI Edition 50 je omaž istoriji, ali i jasan pogled u budućnost brenda...
Pola vijeka nakon što je predstavljen prvi Golf GTI, Volkswagen je odlučio da jubilej proslavi onako kako najbolje zna – brutalnim sportskim izdanjem svog legendarnog hečbeka. To su uradili stvaranjem najsnažnijeg GTI-a u istoriji, snažnijeg čak i od Clubsport verzije, sa performansama koje ozbiljno ugrožavaju i „velikog brata“ – Golf R.
.webp)
Pod poklopcem motora se nalazi poznati 2.0 TSI agregat iz porodice EA888 (evo4), ali sada pojačan na čak 320 konjskih snaga i 420 Nm obrtnog momenta, što je svega 13 „konja“ manje od pogona u Golfu R. I dalje je u pitanju prednja vuča, i kao što se već naslućivalo – bez manuelnog mjenjača već sedmostepeni DSG preuzima sav posao, a sprint do 100 km/h traje svega 5,5 sekundi. Do 200 km/h stiže za 16,8 sekundi – čak 1,6 brže od Clubsporta – dok je maksimalna brzina ostala ograničena na 270 km/h.
.webp)
Ali snaga nije jedina stvar koja je unaprijeđena jer GTI Edition 50 sa opcionim „Performance“ paketom dobija sniženo vješanje za 20 mm, ojačane ležajeve na prednjoj osovini, čvršće poprečne i nosače amortizera, a pozadi i nova „double shear“ ležišta.
.webp)
Veliki dio unapređenja krije se i ispod lima jer je automobil lakši za oko 30 kilograma, zahvaljujući 19-inčnim kovanim točkovima, titanijumskom Akrapovič izduvnom sistemu i posebnim Bridgestone Potenza Race gumama – istim onima na kojima je Nordschleife obiđen za 7 minuta i 41 sekundu.
Vizuelno, GTI Edition 50 ostaje vjeran sebi, ali s diskretnim razlikama: specifični točkovi s crvenim detaljima, logo na ivici zadnjeg spojlera, crni krov i retrovizori, kao i bočna linija koja prelazi iz crne u „Tornado crvenu“. U ponudi su boje: Moonstone siva, čista bela, Grenadilla crna, i ekskluzivna „Dark Moss Green“.
.webp)
Unutrašnjost donosi crvene pojaseve, GTI 50 oznake, lažnu velur presvlaku s poznatim kariranim uzorkom i zelenim detaljima. Ipak, stvari poput head-up displeja i navigacije i dalje se dodatno doplaćuju – uprkos činjenici da je ovo vrh ponude.
.webp)
Cijena još nije objavljena, ali jasno je da će biti viša od one za Clubsport sa Performance paketom – koji u Njemačkoj već startuje od 54.330 eura.