Kia Pro Ceed (2012–2015) 1.4 16V CVVTi (100 KS)
Kia Pro Ceed druge generacije za razliku od svog „ozbiljnijeg porodičnog rođaka“ sa četvoro vrata ipak privlači više pažnje zahvaljujući svojoj zaobljenoj coupe sportskoj liniji. Takođe, tu je i poznata višegodišnja garancija, ali i ukupan kvalitet izrade koji ne zaostaje za mnogim tradicionalnim evropskim brendovima. Prethodna generacija je patila od manjih problema, ali drugom generacija je izliječena od „dječije bolesti“ i usput dobila malo više prostora u kabini.
Iako odiše sportskim duhom, vozačima koji više vole žustriju i agresivniju vožnju upravljač Pro Ceeda se može činiti pomalo nepreciznim, a ovjes premekan, ali ovo kompenzuje udobnošću i dobrim podnošenjem neravnina na putu. Unutrašnjost je lijepo dizajnirana i dobro osmišljena, komande su pregledne i dostupne, a materijal korišten za oblaganje table i dijelova kokpita je kvalitetan, izdržljiv i prijatan na dodir. Još jedan veliki plus ovog modela je bogata dodatna oprema i u osnovnim paketima, na kojoj mogu da joj pozavide i zvučnija imena. Na lijepo obilikovana i pregledna prednja sjedišta se bez problema smještaju i krupniji putnici, dok na zadnjoj klupi već može da zafali prostora za noge, ali i glavu.
Takođe krupnije osobe (ali i vozača i suvozača) će nervirati „potijesno“ ulaženje na zadnju klupu, ali tu je uvijek mogućnost izbora četvorovratnog Ceeda. Prtljažni prostor iznosi 380 litara koji se može preklapanjem zadnje klupe u režimu 60:40 uvećati na ukupno 1.225 litara, što je sasvim solidno za ovu klasu vozila. Pogonski benzinski 16-ventilski agregat zapremine 1,4 litra isporučuje 100 KS i pruža zadovoljavajuće performanse kako na otvorenoj cesti, tako i po gradu uz relativno malu potrošnju goriva. Ova pogonska jedinica je najslabija u ponudi i od nje ne treba očekivati neke zavidne karakteristike, ali za osnovne potrebe prosječnog vozača je sasvim dovoljna.
Dobro podnosi LPG priključak, ali zahtijeva povremenu vožnju na benzin kako ne bi došlo do zaprljanja dizni. U eksploataciji se pokazao kao veoma izdržljiv i dugotrajan ukoliko se redovno i pravilno servisira i ne „siluje“ prilikom hladnog starta. Prebacivanje brzina treba biti glatko i bešumno, a kvačilo mekano „kao pura“, u suprotnom je vjerovatno već pri kraju radnog vijeka. Pojedini vlasnici su prijavljivali manje probleme sa elektronikom, prvenstveno treptanjem prednjih svjetala koje uzrokuje kratak spoj. Verzije sa ručnim kočnicama na sajlu imaju tendenciju da popuste poslije određenog vremena što zahtijeva podešavanje u servisu. Nije naodmet pregledati ukupno stanje ovjesa, ako i kočionog sistema koji se brže „dere“ u gradskim uslovima vožnje.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.4 benzin (110 KS) | |
Prosječno | 7,2 |
Najmanje | 6,8 |
Najviše | 8,1 |
TEHNIČKI PODACI | |
Motor | Benzin |
Zapremina | 1.396 ccm |
Snaga | 100 KS pri 5.500 o/min |
Max obrtni momenat | 137 Nm pri 4.200 o/min |
Najveća brzina | 182 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h | 13 s |
Dimenzije DxŠxV | 431,0 x 178,0 x 143,0 cm |
Masa | 1.296 kg |
Osovinski razmak | 265 cm |
Prtljažnik | 380–1.225 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2006. Izašla je prva generacija Kie Ceed/ ProCeed
• 2009. Kia Ceed je osvojila pet zvjezdica na Euro NCAP-u za sigurnost putnika
• 2012. Predstavljena je druga generacija Kie Ceed/ProCeed
• 2013. Izašla je performantna verzija ProCeed GT
⚠️ Obrati pažnju:
Ukoliko se dugo vozi na plin i ne prebacuje povremeno na benzin dolazi do zaprljanja i oštećenja dizni
Mekani ovjes trpi udare na naašim cestama i nije naodmet pregledati stanje komponenti
Ručna kočnica vremenom zna da popusti i ne hvata dobro, tako da je neophodno njeno podešavanje u servisu
Više informacija o modelu Kia Pro Ceed pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.