Citroen DS5 (2011–2015)

Nekada avangarda, danas klasik

Citroen je najprije revitalizovao oznaku DS, koja je 2015. godine postala samostalna marka unutar PSA grupe. Dugo najveći DS model pokazao se prilično pouzdanim, ali nije bez grešaka...
04 Juni 2024

Nekada avangarda, danas klasik

Citroen DS5 (2011–2015) 2.0 BlueHDi (150 KS)

Kako bi obilježio 90 godina postojanja, Citroen je predstavio liniju DS, ali bez hidroaktivnog vješanja koje je bilo zaštitni znak nekih prethodnih modela. Ova odluka iznenadila je mnoge ljubitelje brenda, jer su očekivali da će ta karakteristika biti dostupna barem kao opcija. Do danas nije potpuno jasno zašto je donesena takva odluka. Prije redizajna i uspostavljanja DS linije kao zasebnog brenda, vješanje nije dobijalo posebne pohvale. Mnogi su primijetili da je podešeno previše čvrsto, što nije odgovaralo očekivanjima kupaca koji su francuske automobile doživljavali kao udobne i meke. Ipak, takvo podešavanje omogućavalo je visoke brzine u krivinama različitih profila, pružajući odlično prianjanje i performanse u vožnji.

Citroends52011slike1234543234 (8)

Prilikom predstavljanja DS brenda prošle godine, inženjeri su priznali da su napravili pogrešnu procjenu profila kupaca, fokusirajući se previše na preferencije sportskih vozača. To je rezultiralo podešavanjem vješanja koje nije bilo prikladno za loše ceste i česte udare, što je ubrzalo trošenje komponenti vješanja. Stoga, prije potpisivanja ugovora o kupovini, preporučuje se detaljan pregled budućeg DS5, uključujući i podizanje vozila na dizalicu radi detaljne provjere svih komponenti. Iako je DS5 reklamiran kao premium proizvod, prve serije nisu impresionirale kvalitetom završne obrade, stvarajući izazove za vozače koji su očekivali vrhunski proizvod. Tačno je, iako je koža visokog kvaliteta i materijali u putničkom prostoru su egzotični, nisu uvijek spojeni prema standardima premium klase.

Citroends52011slike1234543234 (7)

Ponekad su se neke površine neprimjereno klatile, uključujući i mehanizam krovnih zavjesa. Ipak, pogonske grupe su generalno vrlo pouzdane, posebno se ističu dizelski agregati, posebno 2.0 Blue HDi sa 150 konjskih snaga.  Prednji amortizeri su skloni brzom trošenju na lošim cestama, karakterističnim za većinu puteva u Bosni i Hercegovini. Oštećenja na cesti, neravnine i udarci mogu uzrokovati ubrzano habanje ovih komponenti, što može rezultirati lošijim upravljanjem, neprijatnim zvukovima i smanjenim udobnostima vožnje.

Citroends52011slike1234543234 (9)

Grub rad automatskog mjenjača, bez obzira na način rada (automatski ili manuelni), predstavlja čest problem koji su prijavili mnogi vlasnici vozila. Ovaj problem može biti uzrokovan različitim faktorima, uključujući tehničke kvarove ili neispravnosti u podešavanju mjenjača. Grube promjene brzina mogu uzrokovati neprijatne trzaje i neugodnosti prilikom vožnje, što može uticati na iskustvo vožnje i udobnost putnika.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 2.0 BlueHDi (150 KS)
Prosječno 6,4
Najmanje 5,2
Najviše 8,7

Prednosti

Atraktivan dizajn, uređenje putničkog prostora, neobičan u svakom pogledu, snažni i iznatprosječno ekonomični benzinski motori

Mane

Prije redizajna neprimjereno tvrdo podešeno vješanje, u nekim detaljima neočekivano loša finalna obrada koja odudara od premium proizvoda

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.997 ccm
Snaga 150 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 370 nm pri 2.000 o/min
Najveća brzina 210 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 10,6 s
Dimenzije DxŠxV 453 x 187 x 150  cm
Masa 1.735 kg
Osovinski razmak 272 cm
Prtljažnik 468 litara

 

🕙 Kratak istorijat: 

 

• 2011. Citroen na scenu vraća kultnu oznaku DS. Najprestižniji model je DS5.
• 2013. U ponudu ulazi 2.0 HDi sa 180 KS i automatskim mjenjačem sa 6 stepeni prenosa.  
• 2015. DS uz redizajn postaje samostalan brend pod krovom PSA grupacije. 

 

 

⚠️ Obrati pažnju:

Citroends52011slike1234543234 (2)

Prednji amortizeri skloni su ubrzanom habanju na lošim podlogama, kakve su većinom u BiH. 

 

Citroends52011slike1234543234 (1)

Mnoge površine u unutrašnjosti znaju neugledno klepetati. Posebno živciraju one iznad glava putnika. 

 

Citroends52011slike1234543234 (3)

Mnogi su vlasnici prijavili grub rad automatskog mjenjača, bez obzira na to da li radi u automatskom ili manuelnom režimu rada. 

 

Više informacija o modelu Citroen DS5 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...