BMW E90 (2005–2013) 318i (143 KS)
E90 se stilski zasniva na sličnom principu kao i njegov prethodnik, ali je ipak malo dinamičniji i agresivniji, te pruža zanimljivu kombinaciju pristojnog nivoa opreme i visokog kvaliteta izrade u unutrašnjosti. Velika novost u odnosu na prethodnika je informacioni sistem iDrive koji podržava navigaciju, radio i klimatizaciju. Prednja sjedišta su odličnog kvaliteta, dok su sportska opcija. Na zadnjoj klupi nema previše prostora, pogotovo za krupnije osobe. E90 ima veći prtljažni prostor od svog prethodnika, a važno je spomenuti da sklopiva zadnja klupa ne spada u standardnu nego u opcionalnu opremu.
Sa odlično raspoređenom težinom i pogonom na zadnje točkove, E90 daje savršeno izbalansiran osjećaj kada se vozi na izazovnim dionicama ceste, odgovarajući precizno na pokrete upravljača. Prednji ovjes je zasnovan na McPherson sistemu, dok se pozadi nalazi multilink. Težina je raspoređena u idealnom omjeru od 50/50%, upravljanje je precizno, kao uostalom i ručni mjenjač, što E90 čini veoma prijatnim za vožnju. Antikorozivna zaštita je na vrhunskom nivou i problema sa korozijom nema. Sve verzije su isporučivane standardno opremljene sa run-flat pneumaticima koji omogućavaju vožnju i nakon bušenja, naravno pod određenim uslovima i na ograničenoj udaljenosti.
Njihova cijena je prilično visoka, ali bez problema mogu da se zamijene standardnim jeftinijim pneumaticima. Uprkos visokom kvalitetu izrade na E90 se s vremena na vrijeme javljaju poneki problemi, češće na modelima iz prvih godina proizvodnje. Poslije redizajna situacija se popravila i veći kvarovi su rijetkost. Redovno održavan primjerak ne bi trebalo da pravi veće probleme, a održavanje i rezervni dijelovi nisu jeftini. Manje komplikovani benzinski agregati sa četiri cilindra su jeftiniji za održavanje. Problemi koji su „mučili“ i prethodnu generaciju takođe „muče“ i E90 seriju: problemi rashladnog sistema agregata, hladnjak, termostat, pumpa za vodu i curenje rashladne tečnosti.
Benzinski agregati u verziji 318 jačine 143 KS su se pokazali kao najpouzdaniji, mada se ponekad dešavaju problemi sa bobinama koje dovode do neujednačenog rada motora i sa popuštanjem zavrtnja na Vanos sistemu što se manifestuje puštanjem ulja i padom snage motora. Dizne za ubrizgavanje goriva često znaju stradati zbog lošeg kvaliteta goriva, i njihova zaprljanost takođe dovodi do nepravilnog rada agregata.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 318i (143 KS) | |
Prosječno | 8,2 |
Najmanje | 6,5 |
Najviše | 9,8 |
TEHNIČKI PODACI | |
Motor | Benzin |
Zapremina | 1.995 ccm |
Snaga | 143 KS pri 6.000 o/min |
Max obrtni momenat | 190 Nm pri 4.250 o/min |
Najveća brzina | 210 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h | 9,1 s |
Dimenzije DxŠxV | 453,1 x 181,7 x 142,1 cm |
Masa | 1.360 kg |
Osovinski razmak | 276 cm |
Prtljažnik | 460 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2008: Serija E90 3 je predstavljena 2008. godine, označavajući debi ove generacije serije 3. Ova modelska godina bila je značajna jer je sadržavala nove elemente dizajna i tehnologije koji su bili odmak od prethodne generacije. Postavio je pozornicu za reputaciju modela E90 za spajanje sportskog karaktera i praktičnosti.
• 2009: Ova godina je značajna jer je to bilo kada je predstavljen E90 335i sa N54 motorom, 3,0-litarskim twin-turbo redni šestorkom. Ovaj motor je visoko cijenjen zbog svojih performansi i potencijala za podešavanje, što 2009 E90 335i čini omiljenim među entuzijastima. To je također označilo početak BMW-ovog guranja ka turbo punjačima u njihovim modelima performansi.
• 2011: Modelska godina 2011 bila je značajna jer je uveden LCI (Impuls životnog ciklusa) za E90. Facelift je uključivao ažurirane prednje i stražnje branike, nova prednja svjetla i poboljšane materijale unutrašnjosti. Ovo ažuriranje je pomoglo E90 da ostane konkurentan i moderan na tržištu koje se brzo razvija.
⚠️ Obrati pažnju:
Dizne za ubrizgavanje goriva stradaju zbog lošeg goriva i dovode do problema u radu agregata, najčešće je potrebna zamjena.
Bobine ponekad dovode do neujednačenosti u radu agregata, njihovom zamjenom ovaj se problem jednostavno otklanja.
Kao i u prethodnoj generaciji, E90 često ima problema sa curenjem rashladne tečnosti, termostatom i vodenom pumpom.
Popuštanje zavrtnja na VANOS sistemu dovodi do puštanja ulja i padanja snage agregata.
Više informacija o modelu BMW Serije 3 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.