Mercedes Benz A (2012–2018)

Kvalitetan i dopadljiv Mercedesov kompakt

Potpuno mijenjajući pristup dizajniranju kompaktnih modela, Mercedes je 2012. godine predstavio na tržištu treću generaciju A-Klase koja je od kompaktnog monovolumena izrasla u pravog „punokrvnog“ evropskog kompakta...
21 April 2018

Kvalitetan i dopadljiv Mercedesov kompakt

Mercedes Benz A (2012–2018) 160 CDI (109 KS)

Mercedesov kompakt nalazi svoje konkurente u premium klasi među modelima kao što su BMW serije 1 i Audi A3. Koji od ovih automobila je najbolji u klasi je većinom stvar ukusa kupca, a ono što je sigurno je to da je ova A-Klasa izuzetno kvalitetan Mercedesov proizvod. Mercedes A-Klase prilično je „tvrđi“ i neudobniji od prosjeka koji se očekuje od Mercedesa, ali u svojoj klasi ipak spada u vrh liste po tom pitanju. Kočnice sasvim dobro odrađuju svoju zadaću, a upravljačke komande su dosta precizne. Ponuda prostora u kabini je sasvim solidna kako na prednjim sjedištima tako i na zadnjoj klupi.

Mercedes Benz A Class 2013 1280 92e51a0bbe44f9d72743edc2d5cd968c5c

Bilo je pritužbi na škripanje kočnica i brže trošenje amortizera, ali to se može svrstati u „dječje bolesti“ ovog relativno mladog modela na tržištu. Enterijer kabine i kontolna tabla ostavljaju utisak visokog kvaliteta izrade, i pri vožnji po lošijim cestama veoma rijetko se može čuti poneki „čudan“ zvuk, a i zvučna izolacija je na zavidnom nivou. Ukoliko se odlučite za kupovinu polovnjaka „natrpanog“ dodatnom opremom, dugo ćete ga tražiti, jer Mercedes tradicionalno preskupo naplaćuje dodatne želje tako da su takvi primjerci rijetkost.  Problemi sa ovim modelom A-Klase su rijetki, ali dešavaju se ponekad.

Mercedes Benz A Class 2013 1280 c6e45aa991bccbeaae270b87c6b9536030

Pritužbi je bilo na rad automatskog mjenjača koji je ponekad znao da zakaže i trebalo ga je resetovati, jer se radio o softverskom, a ne mehaničkom problemu. Javljali su se problemi u radu podizača stakala, audio sistem bi znao da zataji, displej na kontorolnoj tabli bi prijavljivao greške, a ponekad bi se desilo da brisač zadnjeg prozora prestane sa radom. Dizelski agregati su se pokazali prilično bučnim u radu. Mercedesov pogonski četvorocilindarski agregat zapremine 1,5-litara jačine 109 KS uparen sa šestostepenim manuelnim ili sedmostepenim automatskim mjenjačem, izvrsno se pokazao u eksploataciji, sa dobrim performansama, malom potrošnjom goriva i visokom pouzdanošću.

Mercedes Benz A Class 2013 1280 5b7844baa2a5b3ea04e5d0ab88259c3ddb

Prilikom kupovine polovnjaka treba obratiti pažnju na dizne za ubrizgavanje goriva, EGR ventil i DPF filter koji stradaju od gradske vožnje na kratkim relacijama kao i od lošeg goriva. Takođe treba obratiti pažnju na stanje turbine, čija popravka i zamjena mogu biti ogroman novčani izdatak. Redovni servisni intervali takođe su po Mercedesovoj tradiciji prilično skupi.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: A160 CDI (109 KS)
Prosječno 5,4
Najmanje 4,6
Najviše 7,1

Prednosti

Kvalitet izrade, komfor, performanse, potrošnja, pouzdanost

Mane

Problematična elektronika, bučniji dizel agregati, osjetljivost na loše gorivo, skupo održavanje

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.461 ccm
Snaga 109 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 260 Nm pri 1.750–2.500 o/min
Najveća brzina 190 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,3 s
Dimenzije DxŠxV 429,9 x 178,0 x 143,3 cm
Masa 1.320 kg
Osovinski razmak 269 cm
Prtljažnik 341–1.157 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

• 1997: Ovo je godina kada je predstavljena prva generacija A-klase. A160 je bio dio ove početne linije. Bio je poznat po svom kompaktnom dizajnu i inovativnim sigurnosnim značajkama, koje su uključivale pionirski "sendvič" koncept poda dizajniran za povećanje sigurnosti u slučaju sudara.

• 2004.: Ove godine lansirana je druga generacija A-klase, uključujući ažurirani model A160. Ova generacija donijela je značajna poboljšanja u dizajnu i tehnologiji, rješavajući neke od kritika izvornog modela i poboljšavajući ukupne performanse i udobnost.

• 2012: Treća generacija A-klase debitirala je ove godine. Ova je generacija obilježila značajan redizajn, premještajući A-klasu u sportskiji i dinamičniji segment, te značajno osvježavajući privlačnost modela ažuriranim stilom, naprednom tehnologijom i poboljšanom dinamikom vožnje.

 

⚠️ Obrati pažnju:

Slika 1 Egr ventil

Zbog česte gradske vožnje i goriva lošeg kvaliteta dolazi do nagomilavanja čađi u EGR ventilu.

 

Slika 2 dpf filter

Provjeriti stanje i zaprljanost DPF filtera, jer zamjena može biti veoma skupa

 

Slika 3 dizna

Dizne goriva takođe stradaju od goriva lošeg kvaliteta i mogu dovesti do nepravilnog rada agregata

 

Više informacija o modelu Mercedes-Benz A klasa pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...