Smart For Two (2007–2014)
Mali i praktičan gradski autić
Druga generacija Smarta važi za kvalitetniju, pouzdaniju i bolju od prve. Iako malen gabaritima Smart For Two je danas najokretniji i najpraktičniji dvosjed za grad...
Smart For Two (2007–2014) 1.0 MHD (71 KS)
Smart For Two druge generacije ne treba posebno opisivati i predstavljati, jer je već odavno postao sastavni dio ulične koreografije svakog grada. Dovoljno je napomenuti da se na tržištu pojavio 2007. godine, a iako je njegova proizvodnja prestala 2014. Godine, popriličan broj ovih automobila se danas kotrlja našim ulicama. Kupci ovakvog, prilično neobičnog vozila, oduvijek su znali šta im je prioritet: okretan, štedljiv i praktičan automobil čiji je glavni zadatak prevoz po gradu od tačke A do tačke B.
Kvalitet više je činjenica da Smartu ni vožnja po otvorenoj cesti ne predstavlja problem. Prtljažni prostor je dosta skroman i iznosi 220 litara. Pomjeranjem sjedišta može se povećati na 340, no i to je očekivano za ovaj segment automobila, tako da ne predstavlja veliki minus. Vješanje je dosta tvrdo i pruža izuzetan osjećaj tokom vožnje i posjeduje odličnu upravljivost, koja mu omogućava odlično manevrisanje po gradskim ulicama. Ipak, po neravnim putevima vožnje može biti dosta neugodna. Mada su točkovi razvučeni u uglove karoserije, Smartov međuosovinski razmak čini ga dosta nestabilnim prilikom vožnje na otvorenoj cesti pri većim brzinama, a relativno visoka karoserija utiče na maksimalnu brzinu, buku u kabini i potrošnju goriva.
Ipak, Smart se kupuje prvenstveno za vožnju po gradu pa nabrojano ne predstavlja neke ozbiljnije minuse prilikom kupovine. Unutrašnjost kabine, a naročito instrument tabla su odlično dizajnirani i veoma pregledni, što uveliko olakšava vožnju po gradskim ulicama, a prostora za dvoje putnika ima više nego dovoljno. Kabina je izrađena od veoma kvalitetnih materijala, tako da ukoliko je primjerak pravilno i redovno održavan tragova eksploatacije gotovo da i nema. Antikorozivna zaštita je na vrhunskom nivou i korozija se rijetko kada javlja, mada treba obratiti pažnju na stanje izduvnog sistema.
Mali MDH motor (Micro Hybrid Drive) zapremine jednog litra isporučuje 71 KS, što je sasvim dovoljno za gradsku vožnju. Integrisani start/stop sistem, koji gasi motor čim brzina padne ispod 7 km/h štedi gorivo i osigurava ekonomičnu vožnju u gradskim uslovima. Ovaj pogonski agregat se pokazao kao veoma zahvalan i izdržljiv. Uz redovno i pravilno održavanje prelazi veliki broj kilometara. Prilikom kupovine obratiti pažnju na curenje ulja iz mjenjača i motora, ispravnost svjetlosnih grupa, kao i na stanje kočionih diskova i pločica, koje se brže troše zbog gradskih uslova vožnje. Naravno, nije zgorega provjeriti i stanje komponenti ovjesa koje mogu pretrpjeti oštećenja usljed vožnje po lošim cestama.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.0 MHD (71 KS) |
Prosječno |
6,0 |
Najmanje |
5,0 |
Najviše |
7,8 |
Prednosti
Kvalitet izrade, upravljivost, mala potrošnja, atraktivan izgled, komfor
Mane
Curenje ulja, ovjes, izduvni sistem, kočioni sistem, svjetlosne grupe
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
999 ccm |
Snaga |
71 KS pri 5.800 o/min |
Max obrtni momenat |
92 Nm pri 4.500 o/min |
Najveća brzina |
145 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
13,3 s |
Dimenzije DxŠxV |
269,5 x 155,9 x 154,2 cm |
Masa |
750 kg |
Osovinski razmak |
186 cm |
Prtljažnik |
220-340 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1998. Lansiranje originalnog modela, koji definiše koncept kompaktnog gradskog automobila.
• 2014. Izdavanje druge generacije sa ažuriranim dizajnom i tehnologijom.
• 2019. Predstavljanje električnog smart EQ fortwo, koji označava prelazak na punu elektrifikaciju.
⚠️ Obrati pažnju:
Obratiti pažnju na curenje ulja iz mjenjača i agregata, jer može izazvati skupe kvarove
Vješanje je prilagođeno gradskim uslovima vožnje, a najčešće stradaju poprečne spone
Izduvna grana je zbog vibracija i snažnih udara, koje trpi podvozje, sklona čestom pucanju
Više informacija o modelu Smart ForTwo pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.