Test - Nissan Qashqai 1.3 DiG-T N-Connecta 4WD

Zadržao je vrhunsku udobnost, ali izgubio sjajne dizelaše

Od 2006. godine do danas Nissan je na evropskom tržištu prodao više od tri i po miliona Qashqaija što ga čini njegovim najuspješnijim aktuelnim modelom, ali i jednim od najpopularnijih kompaktnih SUV automobila uopšte. Najnovija generacija prvi put kupcima se nameće bez dizel motora...
25 Februar 2022

Zadržao je vrhunsku udobnost, ali izgubio sjajne dizelaše

Ako je suditi prema broju do sada isporučenih Qashqaija, nema sumnje da je Nissan od 2007. godine, kada je predstavio njegovu prvu generaciju, do danas, napravio veoma uspješan posao. Japanci su u najboljem mogućem trenutku dotadašnjim kupcima monovolumena ponudili atraktivnu alternativu, koja je kao prvenac dugo vremena imala primat u klasi kompaktnih SUV modela, a i danas je visoko kotirana.

IMG 2628

Treća generacija Qashqaija predstavljena je u trenutku kada su ekološke norme sve bliže vrhuncu, odnosno trenutku kada više neće biti moguće korištenje motora sa unutrašnjim sagorijevanjem. To u praksi znači da je aktuelni Qashqai ujedno i prvi koji neće imati dizel motora u ponudi, već je njegova pogonska gama svedena isključivo na benzince i hibride.

IMG 2446

Ova činjenica definitivno će da zaboli mnoge njegove domaće ljubitelje, koji su ga uglavnom kupovali u kombinaciji sa dizel motorima, no Qashqai ima još mnogo aduta i zbog jednog manje ga nikako ne treba otpisivati.Dizajnerski je riječ o veoma originalnom automobilu, koji je nakon dvije pomalo klasično, ali širokim masama dopadljivo dizajnirane generacije napravio iskorak ka nešto modernijim i pomalo futurističkim formama u stilu broj manjeg Juka.

Gabaritno je nadmašio prethodnika u odnosu na kojeg ima 20 milimetara duže međuosovinsko rastojanje i duži je za nešto više od tri centimetra. U sličnom omjeru povećani su širina i visina, pa se novi model već na prvi pogled čini korpulentnije od dosadašnjeg. Treća generacija Qashqaija dobila je potpuno novu, veću i moderniju masku hladnjaka, a tu su sada i jednostavna standardna glavna Full LED Matrix svjetla.

IMG 1792

Ona su jasno razdvojena od dnevnog LED svjetla, koje se izdiže iznad njih i podsjeća nas na trepavice. Najsavremenija svjetlosna tijela osim neobičnog dizajna mogu da se pohvale i sa visokim stspenom efikasnosti u praksi koji se ogleda u odličnom osvjetljavanju puta bez mogućnosti zasljepljivanja vozača koji dolaze iz suprotnog smjera. Sam svjetlosni sklop sastoji se od 12 pojedinačnih elemenata, koji su elektronski kontrolisani te mogu da se isključuju pojedinačno kako bi se zamračile pojedine zone u pojasu ispred automobila.

IMG 1748

Na ovaj način Qashqai ne zasljepljuje, a opet odlično osvjetljava put ispred sebe.I dok naprijed svu pažnju na sebe privlače neobična svjetla i karakteristična Nissanova hromirana maska hladnjaka u obliku slova V, na boku su najupečatljivija dva nova detalja. Prvi su moderno dizajnirani alu naplaci, koji su kod testnog modela bili u veličini od 18-inča sa zimskim pneumaticima dimenzija 235/55. Podsjećamo da su ulaznom paketu opreme dostupni 17-inčni čelični točkovi, a da je opciono moguće dobiti i 20-inčne. Drugi detalj koji predstavlja vizuelnu novost na Qashqaiju jeste zadnji krovni stub.

IMG 1806

On je pokriven ukrasnom crnom plastikom i kao takav praktično nevidljiv, zbog čega posmatrač pri pogledu s boka ima utisak da krov lebdi iznad zadnjeg dijela vozila. Podsjećamo da se krov od vozila vizuelno može „odvojiti“ i ako se kupac odluči za doplatu opcije koja podrazumijeva da se on prefarba u kontrastnu crnu boju. Pozadi su najupečtljivija nova 3D LED svjetla, a dio pažnje na sebe privlači i svijetli umetak u braniku čija funkcija je isključivo estetska.

IMG 1847

Na testnom primjerku ovaj detalj nije bio najbolje uklopljen u osnovu branika, što se u ranoj fazi proizvodnje može pripisati „dječijim bolestima“ koje bi s vremenom trebalo da budu ispravljene. Ono što s vana može da začudi novog vlasnika je i pojava izmaglice u kućištima svjetala za maglu. S druge strane, treba pohvaliti ukupni kvalitet izrade s obzirom na specifičan dizajn automobila, sa puno pregiba i elemenata nepravilnog oblika, čije sklapanje u cjelinu nije nimalo jednostavno.Enterijer je sadržajno osavremenjen, ali je u osnovi zadržao visok nivo komfora i praktičnosti, što su bili najvažniji aduti prethodnika.

IMG 2198

U ponudu su uvršteni neki novi ukrasni materijali i savremeniji detalji, a veliki napredak napravljen je i na polju multimedije, odnosno digitalizacije instrumenata. Qashqai je do sada isključivo imao analogne instrumente sa centralnim 7-inčnim ekranom, koji su i u trećoj generaciji dostupni u baznom Visia i drugom Acenta paketu opreme. U testnom N-Connecta serijski dolaze trendovski digitalni instrumenti sa 12,3-inčnim TFT ekranom visoke rezolucije.

IMG 2203

Njihova crveno-siva grafika djeluje opuštajuće za oči, a vozač ima mogućnost vizuelnog prilagođavanja parametara, koje želi da vidi u prvom planu. Značajan napredak napravljen je i po pitanju multimedije, koja je u testnom modelu kombinovana sa širokim 9-inčnim na dodir osjetljivim ekranom. Nissanov Connect sistem omogućava jednostavno povezivanje pametnih telefona i multimedije preko uobičajenih Android Auto i Apple Car Play aplikacija.

IMG 2178

Multimedija omogućava i kreiranje više različitih korisničkih profila čijom aktivacijom se biraju specifična podešavanja, koje je neki od prijavljenih vozača odabrao i memorisao u sistemu. Lijep tehnološki detalj predstavlja i novo bijelo ambijentalno osvjetljenje, koje dodatno naglašava pojedine segmente enterijera i čini ga ugodnijim u noćnoj vožnji. Komande klima uređaja su zadržale klasični koncept sa tasterima i rotacionim potenciometrima, a novi oblik dobili su i multifunkcionalni upravljač, te džojstik ručica automatskog mjenjača.

IMG 2136

Nissanova tradicionalno udobna sjedišta još uvijek predstavljaju jedan od najboljih oslonaca za zadnjicu i leđe u klasi, a za zadovoljavanje praktičnog aspekta ostavljen je dovoljan broj otvorenih i zatvorenih pretinaca i odlagališta za sitnice. Zahvaljujući povećanju međuosovinskog razmaka za 20 milimetara, putnici u drugom redu sjedišta dobili su nešto više prostora za koljena. Prostora za unapređenje Nissan je pronašao i u prtljažniku čija zapremina sada iznosi 480 litara, što je za 50 više nego kod prethodnika. Kao i do sada, pod prtljažnika nudi višestruke mogućnosti podešavanja, koje omogućavaju spremanje vrednijih sitnica ili rijetko korištenih stvari u njegovo duplo dno. Kvalitet više je i činjenica da se zadnja klupa preklapa u omjeru 60/40, što omogućava da se prtljažnik dodatno proširi, a tovarni kapacitet je 1.422 litra.

IMG 2110

Ovdje treba napomenuti da je zahvaljujući novoj CMF-C platformi novi Qashqai prosječno lakši za 60 kilograma, odnosno da prazan i spreman za vožnju tesni model ima masu od 1.577 kilograma. Za kraj priče o enterijeru treba konstatovati da su kvalitet izrade i upotrijebljeni materijali među najboljim u klasi, kada je riječ o testnom paketu opreme.Sa trećom generacijom Qashqai je ostao bez dizel motora, ali je ponudio odličan benzinski agregat, koji u kombinaciji poput testne može efikasno da zadovolji većinu svakodnevnih, ali i putnih potreba domaćih vozača. Sa pet paketa opreme: Visia, Acenta, N-Connecta, Tekna i Tekna+ ponuđen je širok spektar mogućnosti za personalizovanje automobila i njegovo prilagođavanje specifičnim potrebama različitih grupa vozača. Raspon cijena kreće se od 58.700 do 77.100 KM, dok se testni model sa cijenom od 69.800 KM nalazi negdje na sredini ponude, slično kako je i njegov paket opreme pozicioniran naspram ostalih. Qashqai nikada do sada nije bio toliko visoko cjenovno pozicioniran, kada je riječ o njegovim maksimumima, a osjetno se poveća i ulazni nivo, no to je trend na koji nije ostao imun nijedan proizvođač i jednostavno se mora prihvatiti od strane onih koji žele da voze moderno dizajniran, bogato opremljen i savremeno motorizovan kompaktni SUV napravljen u skladu sa aktuelnim ekološkim standardima 21. vijeka.

 IMG 2123

POGON

Savršenstvo efikasnosti

Pogonska gama značajno je promijenjena. Domaćim kupcima u novom modelu na raspolaganju je 1,3-litarski turbobenzinski motor, koji je uparen sa lakom hibridnom tehnologijom i nudi dva nivoa snage, od 140 i 158 „konja“. Obje verzije serijski su kombinovane sa ručnim mjenjačem i prenosom snage na prednje točkove. Jači motor kojeg smo imali u testnom modelu bio je kombinovan sa X-tronic automatikom, odnosno sa 4x4 pogonom. U praksi je riječ o veoma uglađenoj pogonskoj kombinaciji, gdje hibridnu komponentu čini 12-voltni starter generator, koji nudi određenu pomoć pri ubrzanjima i primarno je orijentisan za obezbjeđivanje regeneracione električne energije neophodne za rad klima uređaja i ostalih potrošača struje. Čeverocilindarski benzinac je srce pogona. Veoma je tih i uglađen, a zahvaljujući 270 Nm obrtnog momenta i dovoljno snažan da Qashqai iz mjesta do 100 km/h dovede za 9,9 sekundi, uz najveću brzinu od 198 km/h. Nisu to performanse od kojih zastaje dah, ali su rezultat koji će da zadovolji većinu porodičnih vozača koji su i primarni kupci ovog modela. Kombinacija 1.577 kg teškog SUV-a, pogona na sve točkove i X-Tronic automatika ozbiljno je opterećenje za pogonski sklop, pa je i potrošnja u rasponu od sedam do devet litara očekivana.

IZDVOJENI TEST


Test – Mazda CX-80 e-SKYACTIVE MHEV AWD

Pet metara SUV luksuza i dizelska rapsodija

Mazda je svoju SUV paletu proširila sa novim i do sada najvećim modelom. Raskošni CX-80 karakt...